Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την «Καθημερινή», με επιστολή της  η Fraport ζητεί να ανασταλεί η καταβολή της εισφοράς και η αμοιβή παραχώρησης στο Δημόσιο για το 2019, με το σχετικό ποσό να διαμορφώνεται σε περίπου 44 εκατ. ευρώ. Βάσει της σύμβασης παραχώρησης των 14 αεροδρομίων, προβλέπεται ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ και ετήσια κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που αντιστοιχεί στο 28,6% των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων των αεροδρομίων. Η εταιρεία επικαλείται όσα προβλέπουν οι διατάξεις του άρθρου 45 της σύμβασης παραχώρησης περί δυσμενών συμβάντων, ώστε να εξασφαλιστεί η ρευστότητά της, δεδομένου ότι «το Δημόσιο δεν θα απολέσει έσοδα, επειδή η υποχρέωση καταβολής θα συνεχίσει να υφίσταται σε μεταγενέστερο χρόνο».

Ανάλογη επιστολή με αίτημα για ελαφρύνσεις έχει στείλει και η εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, υποστηρίζοντας, σύμφωνα με το capital, πως η συνέχιση της λειτουργίας με ταυτόχρονη σχεδόν καθολική έλλειψη εσόδων έχουν ιδιαίτερα επιβαρυντικές συνέπειες στην ομαλή εκπλήρωση των οικονομικών υποχρεώσεων και την επιχειρηματική βιωσιμότητα της εταιρείας. Στο πλαίσιο, αυτό η εταιρεία επιφυλάσσεται για την εκπλήρωση των προσεχών υποχρεώσεών της προς το ελληνικό Δημόσιο, οι οποίες αφορούν, ως επί το πλείστον, την πληρωμή αμοιβής για τη χορήγηση δικαιωμάτων, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης. Για παράδειγμα, το 2018 το ποσό της εν λόγω αμοιβής διαμορφώθηκε σε περίπου 19 εκατ. ευρώ. Το αίτημα του ΔΑΑ βασίζεται στο άρθρο 31 περί ανωτέρας βίας της κυρωθείσας, το 1995, από τη Βουλή σύμβασης παραχώρησης. Οι διατάξεις του εν λόγω άρθρου περιλαμβάνουν την επιδημία και τον λοιμό στις περιπτώσεις ανωτέρας βίας.