της Γεωργίας Κριεμπάρδη και της Νεκταρίας Ψαράκη

Ιδεοκρατία, πελατειακές σχέσεις, σκοταδισμός. Οι παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας, που απειλούν να εισβάλουν και στα δημόσια σχολεία. Γι’ αυτά συζητάμε στην Κοινωνία Ώρα Press της Τετάρτης 9/2/22, με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου, Δημήτρη Πολυχρονιάδη, ο οποίος ανέδειξε με σχετικό κείμενό του το ζήτημα της εισαγωγής του προγράμματος «Ελληνική Αγωγή» του Άδωνη Γεωργιάδη στο δημόσιο σχολείο. Ένας εκπαιδευτικός εν ενεργεία, που μάλιστα αυτήν τη χρονιά, εν μέσω φονικών κυμάτων πανδημίας, διδάσκει σε αίθουσα με 24 μαθητές στοιβαγμένους κι ανοιχτά παράθυρα -ως το μέτρο προστασίας που σκέφτηκε η κυβέρνηση-.

«Το ζήτημα δεν το ανακάλυψα εγώ. Εκεί υπήρχε, ήταν αναρτημένο. Εγώ μίλησα για να δει ο κόσμος ποιους εξέλεξε, τους λυμεώνες του δημόσιου χρήματος» σημειώνει ο ίδιος, ενώ τονίζει την «ασχετοσύνη του κ. Γεωργιάδη με το αντικείμενο και με το τι διδάσκεται στα σχολειά». Όπως αναφέρει, άλλο η διδασκαλία, «και άλλο να μιλάμε για εθνικιστική προπαγάνδα που έχει επιλέξει κατ’ αποκοπή η ελληνική αγωγή να προωθεί στα παιδιά».

Ο κ. Πολυχρονιάδης εξηγεί πως «και τα 14 προγράμματα που είχαν εγκριθεί, ήταν παιδαγωγικά κι επιστημονικά απολύτως ακατάλληλα και “ενισχύουν την μητρική γλώσσα των παιδιών του δημοτικού σχολείου”». Όπως διευκρινίζει όμως, σύμφωνα με το πρόγραμμα, η μητρική γλώσσα δεν είναι η αρχαία αλλά η νέα ελληνική. «Τα παιδιά δεν είναι τα σκυλάκια να τους διαβάζει αρχαία ελληνικά η Μανωλίδου» σχολιάζει και προσθέτει πως τα προγράμματα αυτά θυμίζουν «μετεμφυλιακή εποχή που επικρατούσε το τρίπτυχο πατρίς-θρησκεία-οικογένεια και είδαμε που καταλήξαμε».

«Τα παιδιά μαθαίνουν τα πάντα στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος. Δεν υπήρχε κανένας λόγος για τέτοια προγράμματα. Τώρα η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών έχει εισήχθη απ’ το γυμνάσιο, συνεπώς να πούμε την πραγματικότητα: αυτά τα προγράμματα ήρθαν ως καταστροφική παιδαγωγική καινοτομία στο πλαίσιο της πολίτικης της Κεραμέως» συμπληρώνει ο ίδιος.

Ο κ. Πολυχρονιάδης ανέδειξε και τόνισε και πάλι πως «μέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων θα παίρνουμε τη γνώση σα να είναι κονσέρβα, 5 ευρώ το παιδί». Θυμίζουμε πως ο Αδ. Γεωργιάδης είχε διαψεύσει το κείμενο του κ. Πολυχρονιάδη, αναφέροντας πως τα προγράμματα θα ήταν δωρεάν, με τον εκπαιδευτικό να επανέρχεται στο ζήτημα και να σχολιάζει: «Είναι ψευδή ότι είναι δωρεάν. Το ΙΕΠ ενέκρινε προγράμματα της Ελληνικής Αγωγής που είχαν κόστος 5 ευρώ. Μπορεί να μην ήταν υποχρεωτικό, αλλά το κόστος ήταν αυτό και ακόμα κι αν δεν έπαιρναν τα 5 ευρώ, μιλάμε για τις σύγχρονες μεθοδεύσεις του μάνατζμεντ από μια κυβέρνηση που θέλει να καταστρέψει το δημόσιο σχολείο. Είναι τοποθέτηση προϊόντων, διαφήμιση για φέρνει ο Γεωργιάδης και η Μανωλίδου παιδιά στην αγωγή». Μάλιστα, διερωτάται για ποιον λόγο ο κ. Γεωργιάδης, μετά τον σάλο, κατέβασε τους όρους του προγράμματος από την σελίδα της ελληνικής αγωγής.

Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο, ότι όταν το ΙΕΠ ενέκρινε το πρόγραμμα, ανέφερε ότι είναι προαιρετικό και δωρεάν. Ωστόσο, αμέσως μετά τον σάλο που ξέσπασε μετά την ανάδειξη του ζητήματος από τον κ. Πολυχρονιάδη, στη σχετική ιστοσελίδα της Ελληνικής Αγωγής κατέβηκε η δημοσίευση που αναφέρει ότι όντως, το πρόγραμμα της Ελληνικής Αγωγής κοστίζει 5 ευρώ ανά μαθητή. Συνεπώς δημιουργούνται ερωτήματα για το αν εκτός από την έμμεση διαφήμιση, υπάρχει και άμεσο οικονομικό όφελος.

Ο ίδιος καταλήγει πως η εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης επιδιώκει να γεμίσει τα μυαλά των παιδιών με αρχαιοπληξίες. «Όταν ο λαός δε μπορεί να τραφεί, να πληρώσει το ενοίκιο κλπ, πρέπει να τον ταΐσεις με έθνος» σημειώνει και τονίζει πως «είναι υποχρέωση μας τα παιδιά να μάθουν να μην ανέχονται να τους κοροϊδεύουν αυτοί που είναι στην εξουσία».

«Η κυβέρνηση αγκαλιάζει σκοτεινές αντιλήψεις οπισθοδρόμησης»

Την παρεοκρατία, τις πελατειακές σχέσεις και τον σκοταδισμό από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας σχολίασε στην εκπομπή και ο εκπρόσωπος Τύπου του Μέρα25, Μιχάλης Κριθαρίδης. «Ο ρόλος της κα. Κεραμέως και ο τρόπος που έχει διαχειριστεί μια σειρά από θέματα δείχνει μια προσπάθεια με ιδεολογικό πρόσημο μεταστροφής σε ένα υποστελεχωμένο δημόσιο σχολείο, οπισθοδρόμησης και προάγει σκοτεινές ιδέες κι αντιλήψεις που η κυβέρνηση αγκαλιάζει».

Ο κ. Κριθαρίδης μιλά για την κυβέρνηση που «έβγαλε εκτός την κοινωνιολογία για να μη γίνουν Αριστερά τα παιδιά». «Και να μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα δημόσιο σχολείο που γίνεται προσπάθεια να αφαιρεθούν και οι τέχνες και δραστηριότητες που προάγουν την Παιδεία» προσθέτει.

«Πέρα από τις ιδεοληψίες της ίδιας της υπουργού που είναι ανάξια γι’ αυτήν τη θέση, προωθείται η ιδιωτική εκπαίδευση. Τα κολέγια τρίβουν τα χεριά με τέτοιες πρακτικές» σχολιάζει και περιγράφει πως η ατζέντα της κυβέρνησης περιλαμβάνει «τη λογική της εθνικής υπεροχής, της άριας φυλής, και ιστορικά αντιεπιστημονικά ψεύδη».

Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΜέΡΑ25 ξεδίπλωσε και το γενικό σχέδιο του κόμματος για το δημόσιο σχολείο. «Διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις έχουν αποψιλώσει τη χρηματοδότηση για τα δημόσια σχολεία, πανεπιστήμια και προσχολική αγωγή, στοιβάζονται μαθητές σε κοντέινερ», ενώ εξαπέλυσε πυρά και κατά του ΣΥΡΙΖΑ για το ζήτημα. «Πάντα η χωρά μας υστερούσε στο ποσοστό του ΑΕΠ που διέθετε για τη δημόσια παιδεία» υπογραμμίζει και προσθέτει πως το ΜέΡΑ25 ζητά «μόνιμες προσλήψεις. Το αίσχος με τους αναπληρωτές που διαιωνίζονται είναι ντροπή για τα δημόσια σχολεία». «Σύγκρουση με όποιον στραγγαλίζει τα δημόσια σχολεία» τονίζει.

Η λογική της τσάντας, της εξαγοράς, της ψηφοθηρίας

Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΜέΡΑ25 σχολίασε και το ζήτημα που προκάλεσε τις αντιδράσεις σύσσωμης της κοινωνίας με γαλάζιο δήμαρχο να ομολογεί σε τοπική συνέλευση πως το 2007 η ΝΔ πήρε τις εκλογές μοιράζοντας χρήμα αποζημιώσεων με τις τσάντες μετά τις φονικές πυρκαγιές στην Ηλεία.

«Αυτή είναι η λογική της διαφθοράς και συνεχίζουν να επικρατούν οι ίδιες λογικές. Για παράδειγμα, στην περίπτωση της κακοκαιρίας και της “Αττική Οδός”, ένας πρωθυπουργός αποφάσισε εξωθερμικά από μια δική του συναλλαγή με ιδιωτική εταιρεία. Κάτι τέτοιο θα το βλέπαμε σε άλλες χώρες, όπως πχ του Όρμπαν. Εμείς δε λέμε να μην αποζημιωθούν οι πολίτες, αλλά το ζήτημα είναι ότι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις μιας εξάρτησης» εξηγεί, μιλώντας για το κλείσιμο ματιού σε ιδιωτικές εταιρείες από την κυβέρνηση.

«Είναι η λογική της τσάντας. Και τώρα μπορεί να υπάρχουν τέτοια φαινόμενα, υπάρχουν αυτές οι μοιρασιές. Στην Εύβοια για παράδειγμα με τις πυρκαγιές μπαίνουν οι μεγάλες εταίρες και λυμαίνονται τους χώρους με τις ευλογιές της κυβέρνησης. Υπάρχει η λογική της εξαγοράς και του ξεκοκαλίσματος από μια παρεοκρατία που εξακολουθεί να βυθίζει τη χωρά. Θα πρέπει να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά» καταλήγει.