Στο ίδιο διάστημα υπήρξε βελτίωση στα έσοδα από έμμεση φορολογία, ενώ αντίθετα αυξήθηκε η επιβάρυνση στη φορολογία εισοδήματος. Στο πεδίο των δαπανών οι πρωτογενείς δαπάνες (εκτός τόκων) περιορίστηκαν κατά 3,4 δισ. ευρώ.
 
Το παράδοξο είναι ότι παρά τις διαδοχικές οριζόντιες περικοπές το ύψος των κοινωνικών δαπανών μειώθηκε ελάχιστα από 12,6 δισ. ευρώ στα 12,44 δισ. ευρώ. Αναλογικά μικρή ήταν και η περικοπή στο κόστος των αμοιβών εξαρτημένης εργασίας στο Δημόσιο κατά 500 εκατ. περίπου και τούτο ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που πρόσφατα ανακοίνωσε η ΤτΕ το 2011 στο Δημόσιο η περικοπή μισθών έπεσε κατά 5%.
 
Αντιθέτως, μεγάλη ήταν η περικοπή στις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών αλλά και το τσεκούρι στις δαπάνες για επενδύσεις.
 
Στο τελευταίο τρίμηνο του 2011, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το πρωτογενές ισοζύγιο κατέγραψε πλεόνασμα 7,67 εκατ. ευρώ, έναντι ελλείμματος 2,7 δισ. ευρώ ένα χρόνο πριν.
 
Τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ, η οποία αναφέρει τα τριμηνιαία στοιχεία για τους μη Χρηματοοικονομικούς Λογαριασμούς της Γενικής Κυβέρνησης για το 4ο Τρίμηνο 2011.
 
Οι τριμηνιαίοι μη χρηματοοικονομικοί λογαριασμοί της Γενικής Κυβέρνησης παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τα μεγέθη που συνιστούν τα έσοδα (φόροι, εισφορές κοινωνικής ασφάλισης, κεφαλαιακές μεταβιβάσεις, κλπ) και τις δαπάνες (εισόδημα εξαρτημένης εργασίας, ενδιάμεση ανάλωση, κοινωνικές παροχές, πληρωμές τόκων, κλπ) της Γενικής Κυβέρνησης.