Όπως τονίζει το ρεπορτάζ του γερμανικού περιοδικού, οι ντιζελοκινητήρες της Opel, στην πραγματικότητα χρησιμοποιούν μόλις για το 20% του χρόνου λειτουργίας τους  την καθαρή τεχνολογία AdBlue, ενώ στο υπόλοιπο 80% το σύστημα καθαρισμού απενεργοποιείται, επιβαρύνοντας την ατμόσφαιρα και την υγεία με καρκινογόνες ουσίες. Το αποτέλεσμα είναι οι κινητήρες της αυτοκινητοβιομηχανίας να εκπέμπουν έως και 11 φορές περισσότερα οξείδια του αζώτου από το επιτρεπόμενο όριο.

Η απενεργοποίηση γίνεται για να βελτιωθούν οι επιδόσεις των αυτοκινήτων, εξαπατώντας καταναλωτές που θεωρούν ότι αγοράζουν οχήματα με χαμηλούς ρύπους. Ίδια τακτική ακολουθούσε και η Volkswagen, ενώ παρατυπίες έχει παραδεχθεί και η Mitsubishi. 

Όπως αναφέρει το Spiegel, ο Γερμανός προγραμματιστής Φέλιξ Ντόμκε αφιέρωσε 50 ώρες από τον λιγοστό ελεύθερο χρόνο του προκειμένου να αποκωδικοποιήσει το μυστικό αυτό. Συγκεκριμένα κατόρθωσε να «σπάσει» και να αναλύσει τον πηγαίου κώδικα ενός Οpel Zafira 1,6lt και ενός Astra επίσης 1,6lt.

Στη συνέχεια το περιοδικό, η εκπομπή ερευνητικής δημοσιογραφίας Μonitor, καθώς και η γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση DUH ζήτησαν τον έλεγχο των ίδιων οχημάτων με βάση τις παραμέτρους που είχε ανακαλύψει ο Ντόμκε. Για να μην υπάρχει το παραμικρό περιθώριο αμφισβήτησης των αποτελεσμάτων, απευθύνθηκαν σε δύο εργαστήρια τα οποία χρησιμοποιούν οι ίδιες οι εταιρείες, το TUV Νότου, στην Πράγα και το TUV Βορρά, στο Εσεν. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, όταν ισχύουν οι παράμετροι που ανακάλυψε ο Ντόμκε, πράγματι οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου αυξάνονται δραστικά.