Όταν μια ανθρωπιστική αποστολή τα χαλάει στo λογιστήριο και ένας καπετάνιος απαγάγει τους επιβάτες του
Όταν μια ανθρωπιστική αποστολή τα χαλάει στo λογιστήριο και ένας καπετάνιος απαγάγει τους επιβάτες του
Σε μια ιστορία αρκετά τρελή ώστε να εμπλέκονται Έλληνες εξελίχθηκε αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας προς τη Γάζα μέσω της Αιγύπτου. Ακτιβιστές της πρωτοβουλίας Road to Hope, Convoy to Gaza καταγγέλουν ότι έπεσαν θύματα απαγωγής από τον καπετάνιο του ελληνόκτητου πλοίου «Στροφάδες ΙV» που θα τους μετέφερε στη Γάζα.
Η αποστολή, που αρχικά σκόπευε να μεταφέρει ανθρωπιστική βοήθεια οδικώς βρέθηκε αντιμέτωπη με την άρνηση του καθεστώτος Μουμπάρακ να επιτρέψει τη διέλευση από την Αίγυπτο. Η μόνη λύση ήταν για μια ακόμη φορά η θαλάσσια οδός. Ύστερα όμως από προβλήματα που παρουσιάστηκαν στη διαδικασία ναύλωσης του πλοίου (οι λεπτομέρειες στο σημείο αυτό αναμένεται να ξεκαθαρίσουν τα επόμενα 24ωρα) ο καπετάνιος αποφάσισε ουσιαστικά να απαγαγάγει τους ακτιβιστές που βρίσκονταν εκείνη τη στιγμή μέσα στο πλόιο έχοντας ξεκινήσει τη φόρτωση. Η μανία του να εγκαταλείψει άμεσα το λιμάνι ήταν τέτοια που όχι μόνο απέπλευσε σπάζοντας τους κάβους αλλά πήρε μαζί του και μέλη του λιμνικού σώματος της Λιβύης που βρίσκονταν μέσα στο πλοίο.
Μετά την πλήρη ρήξη το πλοίο αναχώρησε από το λιμάνι Ντέρνα της Λιβύης και βγήκε στα Διεθνή ύδατα. Το BBC ανέφερε ότι τουλάχιστον 7 πολεμικά πλοία και 2 αεροπλάνα της πολεμικής αεροπορίας ακολουθούσαν τις κινήσεις του. Τελικά και μετά από 24 ώρες πλεύσης το ΣΤΡΟΦΑΔΕΣ ΙV αγκυροβόλησε στο Λιμάνι του Κερατσινίου.
Οι ελληνικές αρχές έλαβαν πληροφορίες (κατά τα φαινόμενα από την ίδια την πλοικτήτρια εταιρεία) για περιστατικό πειρατίας και κατάληψης του σκάφους από τρομοκράτες. Το αποτέλεσμα ήταν να σημάνει συναγερμός όχι μόνο στο λιμενικό αλλά και την αντιτρομοκρατική υπηρεσία και την ΕΥΠ.
Πάντως οι ακτιβιστές ανέφεραν ότι σε αντίθεση με τους Ισραηλινούς κομάντος που κατέλαβαν το Mavi Marmara οι Έλληνες συνάδελφοί τους ήταν πιο «επαγγελματίες» και τους φέρθηκαν ανθρώπινα. Παρόλα αυτά καταγγέλουν ότι στη συνέχεια δεν είχαν άμεσα πρόσβαση σε φαγητό και νερό.
Ύστερα από την παρέμβαση ξένων διπλωματικών αποστολών αλλά και τις πιέσεις της ελληνικής πρωτοβουλίας ένα καράβι για τη Γάζα ανακοινώθηκε ότι οι ακτιβιστές (επτά Βρετανοί, δυο Ιρλανδοί και ένας Αλγερινός) δεν βρίσκονται υπό κράτηση αλλά απλώς αναμένεται η έκδοση των σχετικών ταξιδιωτικών εγγράφων που θα τους επέτρεπε την έξοδο από τη χώρα.
Η ιστορία όμως είχε και συνέχεια καθώς η πλοικτήτρια εταιρεία αποφάσισε να υποβάλλει τους ακτιβιστές σε μια ακόμη ταλαιπωρία υποβάλλοντας εναντίον του μήνυση για μικροφθορές στο σκάφος (κατά τα φαινόμενα κάποιο σύνθημα με μαρκαδόρο). Ακολουθώντας προφανώς τη λογική του ισραηλινού στρατού η πλοιοκτήτρια εταιρεία επιχείρησε να πείσει τα μέσα ενημέρωσης και την ελληνική δικαιοσύνη ότι δέχθηκε επίθεση από τους ακτιβιστές και όχι ότι οι ακτιβιστές ήταν τα θύματα της υπόθεσης.
Τελικά βέβαια οι ακτιβιστές αφέθησαν ελεύθεροι ενώ ο πλοίαρχος και ο πλοιοκτήτης κατηγορούνται για το κακούργημα της αρπαγής.
Η αποστολή, που αρχικά σκόπευε να μεταφέρει ανθρωπιστική βοήθεια οδικώς βρέθηκε αντιμέτωπη με την άρνηση του καθεστώτος Μουμπάρακ να επιτρέψει τη διέλευση από την Αίγυπτο. Η μόνη λύση ήταν για μια ακόμη φορά η θαλάσσια οδός. Ύστερα όμως από προβλήματα που παρουσιάστηκαν στη διαδικασία ναύλωσης του πλοίου (οι λεπτομέρειες στο σημείο αυτό αναμένεται να ξεκαθαρίσουν τα επόμενα 24ωρα) ο καπετάνιος αποφάσισε ουσιαστικά να απαγαγάγει τους ακτιβιστές που βρίσκονταν εκείνη τη στιγμή μέσα στο πλόιο έχοντας ξεκινήσει τη φόρτωση. Η μανία του να εγκαταλείψει άμεσα το λιμάνι ήταν τέτοια που όχι μόνο απέπλευσε σπάζοντας τους κάβους αλλά πήρε μαζί του και μέλη του λιμνικού σώματος της Λιβύης που βρίσκονταν μέσα στο πλοίο.
Μετά την πλήρη ρήξη το πλοίο αναχώρησε από το λιμάνι Ντέρνα της Λιβύης και βγήκε στα Διεθνή ύδατα. Το BBC ανέφερε ότι τουλάχιστον 7 πολεμικά πλοία και 2 αεροπλάνα της πολεμικής αεροπορίας ακολουθούσαν τις κινήσεις του. Τελικά και μετά από 24 ώρες πλεύσης το ΣΤΡΟΦΑΔΕΣ ΙV αγκυροβόλησε στο Λιμάνι του Κερατσινίου.
Οι ελληνικές αρχές έλαβαν πληροφορίες (κατά τα φαινόμενα από την ίδια την πλοικτήτρια εταιρεία) για περιστατικό πειρατίας και κατάληψης του σκάφους από τρομοκράτες. Το αποτέλεσμα ήταν να σημάνει συναγερμός όχι μόνο στο λιμενικό αλλά και την αντιτρομοκρατική υπηρεσία και την ΕΥΠ.
Πάντως οι ακτιβιστές ανέφεραν ότι σε αντίθεση με τους Ισραηλινούς κομάντος που κατέλαβαν το Mavi Marmara οι Έλληνες συνάδελφοί τους ήταν πιο «επαγγελματίες» και τους φέρθηκαν ανθρώπινα. Παρόλα αυτά καταγγέλουν ότι στη συνέχεια δεν είχαν άμεσα πρόσβαση σε φαγητό και νερό.
Ύστερα από την παρέμβαση ξένων διπλωματικών αποστολών αλλά και τις πιέσεις της ελληνικής πρωτοβουλίας ένα καράβι για τη Γάζα ανακοινώθηκε ότι οι ακτιβιστές (επτά Βρετανοί, δυο Ιρλανδοί και ένας Αλγερινός) δεν βρίσκονται υπό κράτηση αλλά απλώς αναμένεται η έκδοση των σχετικών ταξιδιωτικών εγγράφων που θα τους επέτρεπε την έξοδο από τη χώρα.
Η ιστορία όμως είχε και συνέχεια καθώς η πλοικτήτρια εταιρεία αποφάσισε να υποβάλλει τους ακτιβιστές σε μια ακόμη ταλαιπωρία υποβάλλοντας εναντίον του μήνυση για μικροφθορές στο σκάφος (κατά τα φαινόμενα κάποιο σύνθημα με μαρκαδόρο). Ακολουθώντας προφανώς τη λογική του ισραηλινού στρατού η πλοιοκτήτρια εταιρεία επιχείρησε να πείσει τα μέσα ενημέρωσης και την ελληνική δικαιοσύνη ότι δέχθηκε επίθεση από τους ακτιβιστές και όχι ότι οι ακτιβιστές ήταν τα θύματα της υπόθεσης.
Τελικά βέβαια οι ακτιβιστές αφέθησαν ελεύθεροι ενώ ο πλοίαρχος και ο πλοιοκτήτης κατηγορούνται για το κακούργημα της αρπαγής.