Όπως αναφέρει η ΚΕΔΕ στο αίτημα της που κατα, θεωρεί ότι είναι επιβεβλημένη η απόσυρση του συγκεκριμένου άρθρου καθώς:

  • Στερεί από τους Δήμους σε ετήσια βάση θεσμοθετημένους πόρους ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ,
  • Δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που ευνοεί τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα , σε βάρος των υπόλοιπων πολιτών,
  • Υποχρεώνει τους Δήμους να καλύπτουν τα έξοδα των ανταποδοτικών υπηρεσιών τους από μειωμένο αριθμό υπόχρεων και αυτό θα έχει ως ουσιαστικό αποτέλεσμα την αύξηση της επιβάρυνσης με ανισομερή και άδικο τρόπο των νοικοκυριών και των υπόλοιπων επιχειρήσεων,
  • Η συγκεκριμένη διάταξη δημιουργεί και ζητήματα συνταγματικότητας, αφού ξεκάθαρα παραβιάζονται οι συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές για οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια των ΟΤΑ

Άλλες τροποποιήσεις διατάξεων του πολυνομοσχεδίου που ζητάςει η ΚΕΔΕ είναι οι εξής:

  • Η δυνατότητα ενοποίησης και μεταφοράς των διαθεσίμων σε ένα λογαριασμό με απόφαση του ΥΠΟΙΚ να μην περιλαμβάνει τους ΟΤΑ, τα Νομικά Πρόσωπα, τις Επιχειρήσεις και τα Συλλογικά Όργανα αυτών.
  • Ό,τι αναφέρεται σε ευθύνες, αρμοδιότητες και υποχρεώσεις των προϊστάμενων Οικονομικών υπηρεσιών να μην περιλαμβάνει τους ΟΤΑ, τα Νομικά Πρόσωπα, τις Επιχειρήσεις και τα Συλλογικά τους Όργανα.
  • Η υποχρέωση κατάρτισης συνοπτικού προϋπολογισμού έως 31 Ιουλίου από το ΥΠΕΣ να μην συνιστά υποχρέωση των ΟΤΑ να καταρτίσουν ανάλογα σχέδια, αλλά μόνον εκτιμήσεις και προβλέψεις στοιχείων.
  • Το ότι το Υπουργείο Οικονομικών συμπράττει υποχρεωτικά στην έκδοση Κανονιστικών Διοικητικών Πράξεων που προκαλούν δαπάνη και απώλεια εσόδων να μην περιλαμβάνει τους ΟΤΑ, τα Νομικά Πρόσωπα, τις Επιχειρήσεις και τα Συλλογικά Όργανα αυτών, δεδομένου ότι ο έλεγχος αυτός ασκείται ήδη κατά νόμο από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις.