Ο Κ. Σπηλιόπουλος ήταν ο πρώτος που διορίστηκε στην ηγεσία του ΟΣΕ όταν ανέλαβε κυβέρνηση η ΝΔ το 2019. Το 2014 βρισκόταν στο τιμόνι της ΕΡΓΟΣΕ και είχε υπογράψει τη σύμβαση 717 για το νέο σύστημα σηματοδότησης/τηλεδιοίκησης, που δεν υλοποιήθηκε ποτέ και 9 χρόνια μετά στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες.

Σε επιστολή του το 2020 προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη, είχε καταγγείλει «δύσοσμες υποθέσεις, κομματικοποίηση και πλήρη αδρανοποίηση των λειτουργιών της εταιρείας», αλλά και «απαράδεκτες μεθοδεύσεις» υπογραμμίζοντας ότι «για όλα τα παραπάνω ήταν ενήμεροι τόσο το υπουργείο Μεταφορών όσο και ο ανιψιός και τότε διευθυντής του πρωθυπουργικού γραφείου Γρηγόρης Δημητριάδης».

Ο Κ. Σπηλιόπουλος διώκεται για το δυστύχημα στα Τέμπη μετά την ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος που άσκησε στις 28 Αυγούστου ο εφέτης ανακριτής της υπόθεσης σε τέσσερα πρώην στελέχη του ΟΣΕ.

Σε δημοσίευσή του εξήγησε τους λόγους που απευθύνθηκε με επιστολή στον Κυριάκο Μητσοτάκη, πριν το έγκλημα στα Τέμπη:

«Ο ΟΣΕ και ο σιδηρόδρομος δεν χωρούν δυσλειτουργίες, καθυστερήσεις, συνδικαλιστικούς και κομματικούς ανταγωνισμούς και κυρίως αδιαφάνεια και παλαιοκομματικές μεθοδεύσεις. Αντίθετα χρειάζονται ανασυγκρότηση, ταχύτητα εκσυγχρονισμό και γρήγορη προσαρμογή στις νέες ευρωπαϊκές απαιτήσεις. Θεωρώ ότι έχω ευθύνη απέναντι σας και γι’ αυτό πρέπει να σας ενημερώσω.

Η διαδρομή μου και η αξιοπρέπεια μου στην 30χρονη πολιτική μου διαδρομή είναι η σημαντικότερη περιουσία μου και δεν μπορώ να την ακυρώσω αποδεχόμενος απαράδεκτες μεθοδεύσεις εις βάρος μου. Είναι μία διαδρομή που λογοδοτεί βασανιστικά στη συνείδηση μου και ταλανίζεται από την ατομική ευθύνη\.

Περιγράφοντας αυτά που καταφέραμε στους 7 μήνες της θητείας μου, επισήμανα τα εξής:

“Διαχειριστήκαμε αποτελεσματικά και με πλήρη διαφάνεια μια δύσκολη κατάσταση που βρήκαμε. Με δύσοσμες υποθέσεις, κομματικοποίηση, και πλήρη αδρανοποίηση των λειτουργιών της εταιρείας.

– Προετοιμάσαμε παρεμβάσεις αναβάθμισης της σιδηροδρομικής υποδομής και κυρίως την συστηματική συντήρηση αυτής, κάτι που δεν υπήρξε ποτέ μέχρι σήμερα. Στόχος μας είναι ο σύγχρονος σιδηρόδρομος με ικανότητα και ετοιμότητα για να εξυπηρετήσει τις αυξημένες απαιτήσεις που δημιουργούνται.

– Η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκης τέλος του 2020 θα γίνεται σε (3.30) τρεισήμισι ώρες και την επόμενη χρονιά (εφόσον ολοκληρώσει και η ΕΡΓΟΣΕ τα έργα σηματοδότησης) θα γίνεται σε (3) τρεις περίπου ώρες.

– Ανασυγκροτούμε τον οργανισμό με διαφάνεια ώστε να έχουμε γρήγορα αποτελέσματα και λειτουργία ενός σύγχρονου δημόσιου οργανισμού”.

Και συνεχίζω.

“Φαίνεται όμως ότι η προσπάθεια που κάνουμε ενοχλεί τις υπάρχουσες δομές όπως λειτουργούσαν και τα διάφορα συμφέροντα που βρίσκουν ευήκοα ώτα στους διαδρόμους του Υπουργείου. Ο Υπουργός παρά τα επίμονα αιτήματα μου ποτέ δεν με δέχθηκε για συνεργασία και ενημερώσεις. Αντίθετα με διάφορους τρόπους υπονομεύει την προσπάθεια μου και την παρουσία μου.

Φαίνεται ότι χάλασε η συνταγή και διαψεύστηκαν οι προσδοκίες ορισμένων.

Οι λόγοι που συμβαίνουν αυτά είναι σε μένα απολύτως καθαροί και τους έχω αναφέρει στον κ. Δημητριάδη, θέλουν διοίκηση απόλυτα υποταγμένη στους δικούς τους σχεδιασμούς και αυτά δυστυχώς είναι σε γνώση του Υπουργού.”

Κλείνοντας την επιστολή μου τονίζω.

“Κύριε Πρωθυπουργέ.

Έχω μεγάλη ευθύνη για τη θέση που μου εμπιστευτήκατε και επειδή δεν μου επιτρέπεται να αποδεχθώ τέτοιου είδους προσβολές και μεθοδεύσεις θέλω να σας ρωτήσω με απόλυτη ειλικρίνεια.

Πιστεύετε ότι μπορώ και πρέπει να συνεχίσω στη θέση του Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ;

Είναι ισχυρή η σχέση εμπιστοσύνης και συνεργασίας που είχαμε αναπτύξει;

Αν η απάντηση είναι θετική ζητώ:

– την στήριξη στο πρόσωπο μου

– αλλαγή των μελών του Δ.Σ. με άτομα της δικής σας απολύτου εμπιστοσύνης

– την αυστηρή αξιολόγηση της θητείας μου στον ΟΣΕ μετά από έναν (1) χρόνο

– την επίσκεψη σας στον ΟΣΕ, αν είναι δυνατόν, που θα σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα και την ανασυγκρότηση και εξυγίανση του ΟΣΕ.

Αν η απάντηση είναι αρνητική σας παρακαλώ ενημερώστε με αρμοδίως για να λύσουμε ένα πρόβλημα που με ταλαιπωρεί αφάνταστα, όσο καμία άλλη φορά στην πολιτική μου διαδρομή.

Και βεβαίως για να αναλάβουν άλλοι τις ευθύνες και τις τύχες του πολύπαθου ΟΣΕ”».