Στην υπογραφή της σύμβασης για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων προχώρησε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ με τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας Fraport AG - Slentel Ltd. Επίκειται ανάληψη της λειτουργίας των αεροδρομίων το φθινόπωρο του 2016, οπότε και θα καταβληθεί το τίμημα ύψους 1.234 δισ. ευρώ
Η Fraport AG με τον Όμιλο Κοπελούζου υπέγραψαν σήμερα με το ΤΑΙΠΕΔ τις συμβάσεις παραχώρησης για τη λειτουργία, τη διαχείριση, την ανάπτυξη και τη συντήρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας για 40 χρόνια. Η ανάληψη της λειτουργίας των αεροδρομίων επίκειται για το φθινόπωρο του 2016, με την ταυτόχρονη προκαταβολή του τιμήματος παραχώρησης ύψους 1.234 δισ. ευρώ από την κοινοπραξία.
Στις εταιρείες διαχείρισης των αεροδρομίων, η Fraport AG θα έχει την καθαρή πλειοψηφία των μετοχών και ο Όμιλος Κοπελούζου θα έχει το υπόλοιπο μερίδιο. Η ιδιοκτησία της γης, των υποδομών και των εγκαταστάσεων, παραμένει στο Δημόσιο, Επίσης, οι υποδομές και οι εγκαταστάσεις που θα κατασκευάσει ο ιδιώτης επενδυτής, θα περιέρχονται και αυτές στην κυριότητα του Δημοσίου και θα επιστραφούν σε αυτό με τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης. Πέραν της προκαταβολής του τιμήματος παραχώρησης, θα καταβάλλεται κάθε χρόνο τίμημα 22,9 εκατ. ευρώ, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως.
Σε αεροδρόμια υψηλής στρατιωτικής δραστηριότητας (Χανίων και Ακτίου) δεν παραχωρείται ο χώρος των διαδρόμων προσγείωσης και των τροχιοδρόμων, οι οποίοι και παραμένουν στην πολεμική αεροπορία. Παραχωρούνται όμως ο αεροσταθμός και ο χώρος στάθμευσης των αεροπλάνων πολιτικής αεροπορίας.
«Η ανάληψη της λειτουργίας των αεροδρομίων επίκειται για το φθινόπωρο του 2016, με την ταυτόχρονη προκαταβολή του τιμήματος παραχώρησης ύψους 1.234.000.000 ευρώ από την κοινοπραξία. Το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε ως προτιμητέο επενδυτή την κοινοπραξία Fraport – Κοπελούζου τον Νοέμβριο του 2014, στο πλαίσιο της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων που ξεκίνησε το 2013», σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας.
Τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια εξυπηρέτησαν το 2014 περίπου 22 εκατομμύρια επιβάτες και αναμένεται να ξεπεράσουν τα 23 εκατομμύρια σε επιβάτες για το 2015. Ειδικότερα, το διεθνές επιβατικό κοινό αποτελεί το 77% της συνολικής κίνησης στα 14 αυτά αεροδρόμια.
Εκ μέρους της κυβέρνησης, τη σύμβαση υπέγραψαν ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλειδης Τσακαλώτος, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης και ο υπουργός Εθνικής 'Αμυνας, Πάνος Καμμένος, ενώ εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ, ο πρόεδρος του Ταμείου, Στέργιος Πιτσιόρλας.
«Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, λίγες ημέρες μετά την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, αποτελεί μία πολύ σημαντική εξέλιξη και ένα ηχηρό μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση ότι η ελληνική οικονομία βήμα – βήμα, κερδίζει την εμπιστοσύνη των αγορών και μπαίνει στον δρόμο της ανάπτυξης», δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.
Ικανοποίηση από Βερολίνο
«Οι ιδιωτικοποιήσεις είναι αντικείμενο των συζητήσεων μεταξύ των Θεσμών και της Ελλάδας. Βρισκόμαστε τώρα στην φάση των δεύτερων «οροσήμων» της πρώτης δόσης, για τα οποία γίνεται διαπραγμάτευση τώρα και οι ιδιωτικοποιήσεις ήταν για την γερμανική κυβέρνηση πάντα σημαντικές και εξακολουθούν να είναι», δηλωσε η εκπρόσωπος του Β. Σόιμπλε, σχετικά με τις αντιδράσεις που εκφράζονται στο σχέδιο ιδιωτικοποίησης ελληνικών αεροδρομίων.
Αντιφατικές δηλώσεις Σπίρτζη για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων
Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, δήλωσε ότι η κυβέρνηση υπέγραψε τη σύμβαση για την αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων «με πολύ πόνο» και επεσήμανε πως τα αεροδρόμια τα έδωσαν όσοι «έκαναν τον διαγωνισμό που έβαλαν τους συγκεκριμένους όρους» και όχι η σημερινή κυβέρνηση