Λίγες ημέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η υφυπουργός Παιδείας, Δόμνα Μιχαηλίδου με δηλώσεις της στην ΕΡΤ, επιβεβαίωσε τις σημαντικές διαφορές στις κτιριακές δομές και στην πυροπροστασία δημόσιων και ιδιωτικών βρεφονηπιακών σταθμών και την ολοκληρωμένη διανομή των βιβλίων στα σχολεία της χώρας. Επιπλέον, ενημέρωσε πως ο γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ για τους καθηγητές επρόκειτο να πραγματοποιηθεί, όπως και η αξιολόγησή τους που «προχωράει» κανονικά.

«Η προσχολική αγωγή δεν ξεκινά απλά από το προνήπιο. Θα ξεκινήσει από την ηλικία των βρεφών. Δηλαδή κάνουμε μια ενοποίηση, ώστε να υπάρχει μια συνέχιση της διαδικασίας, να υπάρχει ένα ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα βάσει του οποίου να μπορούμε να ανιχνεύουμε τυχόν αναπηρίες, τυχόν παθήσεις των παιδιών στην ηλικία που πρέπει για να μπορούμε να παρέμβουμε», ανέφερε η υφυπουργός, επισημαίνοντας ότι «δεν γίνεται το κτιριολογικό των δημοτικών βρεφονηπιακών σταθμών και οι διαδικασίες πυρόσβεσης να είναι διαφορετικές από αυτές των ιδιωτικών».

«Δεν θα γίνει υποχρεωτική η προσχολική αγωγή στο επίπεδο των βρεφονηπιακών σταθμών, δεν θέλουμε υποχρεωτικότητα. Θέλουμε όμως εμπιστοσύνη των γονέων στους σταθμούς, έτσι ώστε να έχουμε μεγαλύτερη συμμετοχή. Στην Ελλάδα έχουμε τη χαμηλότερη συμμετοχή βρεφών, μόνο 25.000 θέσεις σε βρεφικούς σταθμούς όταν θα θέλαμε να έχουμε γύρω στις 100.000 θέσεις».

Βιβλία σε όλα τα σχολεία

«Τα βιβλία του δημοτικού είναι στα σχολεία από τον Ιούνιο. Τα βιβλία του Λυκείου από τον Ιούλιο και όλα τα βιβλία του Γυμνασίου από τον Αύγουστο. Δεν υπάρχει χωριό, δεν υπάρχει νησί, δεν υπάρχει πόλη που να μην έχουν δοθεί τα βιβλία. Οπότε με αυτή την κατάκτηση η αγωνία των γονιών και των παιδιών πλέον είναι παρελθόν», διαβεβαίωσε η κ. Μιχαηλίδου.

Ύστερα κάνοντας αναφορά στα κενά των εκπαιδευτικών ανέφερε: «Προτεραιότητά μας είναι οι μόνιμοι καθηγητές. Είναι σημαντικό και για τα παιδιά να χτίζουν μια σχέση εμπιστοσύνης με τον καθηγητή τους που είναι στο σχολείο και ξέρουν ότι θα τον βρουν και την επόμενη χρονιά εκεί. Αλλά είναι πολύ σημαντικό και για τους εκπαιδευτικούς να μπορούν να προγραμματίσουν τη ζωή τους. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει 28.000 προσλήψεις σε μόνιμους, φέτος γίνανε 3.700 και κοιτάμε τι κενά υπάρχουν. Για παράδειγμα αν κάποιος δεν θέλει να πάει σε ένα ακριβό μέρος, δημιουργείται κενό. Αύριο ή μεθαύριο θα βγει η λίστα των αναπληρωτών καθηγητών. Να δούμε ποιοι θα πάνε πού, έτσι ώστε όταν ξανά δημιουργηθούν κενά να ξανανοίξει η πρόσκληση και να μπορέσει είτε κάποιος άλλος να κάνει αίτηση είτε να δει ο διευθυντής εκπαίδευσης ή διευθυντής Περιφερειακής εκπαίδευσης πώς θα γίνει ανακατάταξη της τράπουλας έτσι ώστε να συμπληρωθούν τα κενά».

«Θα έχουμε και γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ»

Σε ερώτηση τηλεθεάτριας για το εάν θα γίνει γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ ή όχι, η κυρία Μιχαηλίδου απάντησε: «Θα έχουμε και γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Είναι πρώιμη και πρόωρη η συζήτηση αυτή. Αυτό που εμείς είπαμε είναι ότι σκεφτόμαστε αν είναι δυνατό να συγκεράσει και τα δύο. Θέλουμε να το συζητήσουμε με την εκπαιδευτική κοινότητα, να δούμε αν γίνεται αυτό το παράθυρο και του γραπτού διαγωνισμού, έτσι ώστε να υπάρχει μια ανανέωση και να μπει νέο αίμα μέσα στους αναπληρωτές καθηγητές».

Σχετικά με την αξιολόγηση

Σε ερώτηση με το τι θα γίνει σχετικά με την αξιολόγηση δασκάλων – καθηγητών, η Δόμνα Μιχαηλίδου τόνισε ότι από τις πρώτες συναντήσεις θα είναι αυτές με την ΟΛΜΕ. «Θέλουμε να ακούσουμε για να καταλάβουμε. Η αξιολόγηση των καθηγητών γίνεται με τρεις τρόπους από τρεις διαφορετικούς αξιολογητές, οι οποίοι και οι τρεις καταθέτουν μια τεκμηριωμένη έκθεση. Ο σύμβουλος της ειδικότητας, σημαίνει ότι έναν χημικό δεν θα πάει να τον αξιολογήσει ένας φιλόλογος. Τονίζω ότι και η αξιολόγηση αξιολογείται και οι εκπαιδευτικοί έχουν δυνατότητα ένστασης» είπε.

Σε μια ακόμη ερώτηση τηλεθέατριας σχετικά με την παράλληλη στήριξη και τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, η Δόμνα Μιχαηλίδου απάντησε: «Είναι μεγάλη ανάγκη στήριξης της ειδικής αγωγής. Δεν θα υπάρξει σχολικό τμήμα στο οποίο θα υπάρχει παιδί με διαταρχή αυτισμού και δεν θα υπάρχει παράλληλη στήριξη εφ’οσον υπάρχει γνωμάτευση του ΚΕΔΑΣΥ (Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης). Θέλουμε όσο το δυνατόν έγκαιρα να δουλευτούν τα παιδιά από ειδικούς, άρα πηγαίνουμε στην ανίχνευση από τον βρεφονηπιακό σταθμό».

Σχετικά με τα Ολοήμερα, επισημάνθηκε ότι πλέον οι γονείς εκτός από τις 17.30, μπορούν να παραλαμβάνουν τα παιδιά στις 14.55 ή στις 15.50. Χρειαζόμαστε εξειδίκευση γιατί σημασία έχει πώς απασχολούνται τα παιδιά στο Ολοήμερο, είπε η υφυπουργός.