Οι αντιδράσεις πλήθους παραγόντων του χώρου ανάγκασαν την υπουργό Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου, να προχωρήσει σε αλλαγές στο νομοσχέδιο. Συγκεκριμένα, προχώρησε σε νομοτεχνικές βελτιώσεις και απέσυρε από το νομοσχέδιο το επίμαχο άρθρο 67, με το οποίο προέβλεπε την μη έκδοση υπουργικής απόφασης σε περίπτωση υλοποίησης έργου σε μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους στο πλαίσιο προγραμματικών συμβάσεων, με συμβαλλόμενο μέρος το υπουργείο Πολιτισμού.
 
Σημειώνεται πως η συγκεκριμένη ρύθμιση, προκάλεσε ενστάσεις και εκ μέρους των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο, Νίκο Ξυδάκη, να θέτει το θέμα και να ζητεί εξηγήσεις από την υπουργό, ενώ η ΝΔ «προειδοποίησε» με ονομαστική ψηφοφορία, αν διατηρηθεί η διάταξη.
 
«Το άρθρο ανοίγει το δρόμο να γίνονται έργα πάνω στην πολιτιστική κληρονομιά χωρίς πολιτική ευθύνη και επιστημονική γνωμοδότηση», ανέφερε ο Νίκος Ξυδάκης. Μάλιστα, στο πλευρό του πρώην υπουργού βρέθηκε ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον στην αφαίρεση της παρουσίασης στο κοινό, δηλαδή της ψηφιακής διανομής αποσπασμάτων έργων στο διαδίκτυο. Επίσης, αφαιρέθηκε και η επιστημονική έρευνα από το αντικείμενο της εξαίρεσης, και προστέθηκε ότι αντικείμενο της εξαίρεσης είναι η αναπαραγωγή χάριν παραδείγματος για τη διδασκαλία ή τις εξετάσεις. Την απόσυρση του άρθρου ζήτησε στη συνέχεια και ο Νίκος Φίλης. «Το άρθρο αυτό δεν εξυπηρετεί την έννοια του λαϊκού συμφέροντος», όπως τόνισε.
 
Επίσης, η Λ. Κονιόρδου απέσυρε το άρθρο 45 καθώς και το άρθρο 61 λόγω συναρμοδιότητας με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής. Οι προβλέψεις για την αμοιβή δημιουργών από smart phones και κινητά τηλέφωνα αποσύρθηκαν εξαιτίας σχετικής δίκης που βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ το τίμημα για τα δικαιώματα σε tablets και ηλεκτρονικούς υπολογιστές αυξήθηκε από το 1% στο 2%.
 
Επιπροσθέτως, ως προς το ανώτατο όριο εξόδων διαχείρισης για τους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης, αυξήθηκε στο 25% για τους μικρότερους οργανισμούς που έχουν ετήσια ακαθάριστα έσοδα μέχρι 500.000 ευρώ. Ακόμη, η ρύθμιση για την ψηφιακή αναπαραγωγή έργων τέχνης στα σχολεία χωρίς άδεια των δημιουργών αποσύρθηκε, καθώς κρίθηκε ότι χρειάζεται περισσότερη συζήτηση με τους φορείς.
 

Κονιόρδου: Ύστερα από 24 χρόνια μπαίνουν κανόνες στα πνευματικά δικαιώματα

 
Με το νομοσχέδιο μπαίνουν νέοι, εκσυγχρονισμένοι κανόνες στο χώρο των πνευματικών δικαιωμάτων μετά από 24 χρόνια, τόνισε η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, διαβεβαιώνοντας πως δεν ευνοήθηκε κανένας από τους φορείς, παρά τις πιέσεις λόγω διαφορετικών συμφερόντων. 

Παράλληλα, η υπουργός καταλόγισε «πλήρη έλλειψη προτάσεων και επιχειρημάτων» στην αντιπολίτευση, κάνοντας λόγο για ρηχή και ανεύθυνη αντιμετώπιση του νομοσχεδίου. «Γνωρίζατε χρόνια για τον ελέφαντα μέσα στο δωμάτιο, που είναι η ΑΕΠΙ και συγκαλύπτατε», όπως είπε.
 

Ευθύνες στις προηγούμενες κυβερνήσεις

 
Στο επίκεντρο της συζήτησης, βρέθηκε και το πόρισμα για την ΑΕΠΙ με την υπουργό να κατηγορεί τις προηγούμενες κυβερνήσεις ότι δε διέταξαν ποτέ διαχειριστικό έλεγχο και να αναφέρει ότι μπαίνει πλέον τάξη στο τοπίο υπέρ των δικαιωμάτων των δημιουργών. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης, πλην της Ένωσης Κεντρώων, καταψήφισαν την αρχή του νομοσχεδίου ασκώντας σφοδρή κριτική τόσο για την επιλογή της κυβέρνησης να το εισάγει ως επείγον, με αποτέλεσμα να μην τεθεί σε διαβούλευση, όσο και καταλογίζοντάς της ότι έφερε ένα νομοθετικό τερατούργημα.
 
Στο νομοσχέδιο ενσωματώθηκαν οι τροπολογίες σχετικά με τον τρόπο διεξαγωγής των αρχαιρεσιών της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας (ΕΠΟ), την ρύθμιση θεμάτων της «Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε.» και την απόσπαση προσωπικού στον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (ΟΜΜΑ) και για την ίδρυση Μουσείου αγροτικού κινήματος Κιλελέρ (που είχε καταθέσει η 'Αννα Βαγενά και ο Ν. Παπαδόπουλος.