Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ερευνητές του Διεθνούς Ινστιτούτου Ανάλυσης Εφαρμοσμένων Συστημάτων στην Αυστρία και του Νορβηγικού Μετεωρολογικού Ινστιτούτου, με επικεφαλής τον Γιαν Γιόνσον, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό περιβαλλοντικών ερευνών «Environmental Research Letters».

Σύμφωνα με τη νέα μελέτη, οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου είναι τέσσερις έως επτά φορές μεγαλύτερες στο δρόμο από ό,τι στα επίσημα εργαστηριακά τεστ.
Περίπου 425.000 πρόωροι θάνατοι ετησίως στην Ευρώπη αποδίδονται γενικότερα στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Πάνω από το 90% αυτών των πρόωρων θανάτων προκαλούνται από αναπνευστικές και καρδιαγγειακές παθήσεις που σχετίζονται με την έκθεση των ανθρώπων σε μικροσκοπικά σωματίδια, όπως αυτά που δημιουργούνται από τα οξείδια του αζώτου.

Η μελέτη εκτιμά ότι από τους 425.000 συνολικούς πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο, οι 10.000 μπορούν να αποδοθούν στα οξείδια του αζώτου από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Από αυτούς, περίπου οι μισοί θάνατοι (5.000) σχετίζονται με τους κρυφούς ρύπους αυτών των οξειδίων λόγω του «Ντίζελ-γκέιτ».

Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εκπέμπουν λιγότερα οξείδια του αζώτου. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι αν τα πετρελαιοκίνητα εξέπεμπαν παρόμοια επίπεδα οξειδίων του αζώτου με τα βενζινοκίνητα, θα αποφεύγονταν περίπου τα τρίτα τέταρτα των πρόωρων θανάτων, δηλαδή 7.500.

Οι χώρες με τον μεγαλύτερο αριθμό πρόωρων θανάτων λόγω σωματιδίων από τα ντιζελοκίνητα οζήματα, είναι η Ιταλία, η Γερμανία και η Γαλλία. Από τη δεκαετία του 1990, το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων συνεχώς αυξάνεται στην Ευρώπη και σήμερα έχουν φθάσει να αποτελούν περίπου το μισό του στόλου των οχημάτων (με σημαντικές όμως διαφορές από χώρα σε χώρα). Σήμερα, κυκλοφορούν πάνω από 100 εκατομμύρια οχήματα με πετρέλαιο στην Ευρώπη, διπλάσια από όσα σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο.