Σοβαρό εργατικό ατύχημα υπέστη το Σάββατο 25 Σεπτέμβρη διανομέας της εταιρείας efood στην Ξάνθη, όπου μετά από σύγκρουσή του με αυτοκίνητο, είχε κάταγμα σε σπόνδυλο στην μέση, και νοσηλεύεται στο Γ. Νοσοκομείο Ξάνθης, όπως αναφέρει η Ένωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων και Εμποροϋπαλλήλων Ν. Ξάνθης. Μάλιστα, το συμβάν δεν έχει δηλωθεί «εργατικό ατύχημα», αλλά «τροχαίο».
Η Ένωση εκφράζει τις ευχές της, στον εργαζόμενο, για γρήγορη ανάρρωση και τονίζει «την απαίτησή μας για την άμεση διαλεύκανση αιτιών του ατυχήματος και του καταλογισμού των ευθυνών, ενώ μέχρι την στιγμή που γράφεται το δελτίο τύπου, το συμβάν δεν έχει δηλωθεί σαν εργατικό ατύχημα, αλλά σαν τροχαίο.
«Την ώρα που εκατοντάδες διανομείς της “e-food”, σε όλη την Ελλάδα ξεσηκώνονταν ενάντια στην πρόθεση της εργοδότριας εταιρίας πατώντας πάνω στο αντεργατικό έκτρωμα της ΝΔ, το νομοσχέδιο Χατζηδάκη να μετατρέψει τους εργαζόμενους, από εργάτες σε “συνεργάτες”, με την μαζική τους αντίδραση και πάλη κατάφεραν να πάρει απόφαση- δέσμευση η εταιρία να τις μετατρέψει τις συμβάσεις μας σε αορίστου χρόνου. Την ίδια ώρα στην Ξάνθη δεν “κουνήθηκε” φύλλο, με ευθύνη και της πλειοψηφίας του ΔΣ του Εργατικού Κέντρου Ξάνθης, ενώ είχε καταθέσει αίτημα η ΕΣΑΚ (παράταξη που στηρίζει το ΠΑΜΕ) για προκήρυξη απεργίας σε συντονισμό με τα σωματεία του κλάδου σε όλη την Ελλάδα στις 24 Σεπτέμβρη» τονίζει η ανακοίνωση της Ένωσης.
«Σήμερα είναι αναγκαίο όσο ποτέ, οι εργαζόμενοι διανομείς στην Ξάνθη, τόσο οι delivery όσο και οι courier να παραδειγματιστούν από τις κατακτήσεις των συναδέλφων τους σε άλλες πόλεις τις Ελλάδας να συσπειρωθούν στο σωματείο μας να διεκδικήσουν να εξασφαλιστεί σταθερή εργασία με πλήρη εργασιακά δικαιώματα και πλήρη ασφάλιση, κατοχυρωμένα μέσα στη ΣΣΕ στον Επισιτισμό, η οποία πρέπει να είναι υποχρεωτική για όλους, επαναφορά των απωλειών σε μισθούς. Σταθερό ωράριο, 5ήμερο, 7ωρο ή 8ωρο συνολικά για τους εργαζόμενους. Ένταξη των διανομέων στα βαριά και ανθυγιεινά. Να οριοθετηθεί η εμβέλεια της διανομής. Να απαγορευτεί η διανομή με δίκυκλο σε επικίνδυνες καιρικές συνθήκες. Να υπάρξει ολοκληρωμένη επιστημονική μελέτη για την καταλληλότητα του εξοπλισμού και των μέσων μεταφοράς, όπως για παράδειγμα ειδικά κατασκευασμένα οχήματα για τη μεταφορά φορτίων, μηχανάκια, εξοπλισμός, συντήρηση και έξοδα μετακίνησης που θα παρέχονται από την επιχείρηση» καταλήγει.