Συγκεκριμένα, η ειδική μηχανή είχε ξεκινήσει από την Κηφισιά και παρουσίασε βλάβη στα φρένα με αποτέλεσμα να αρχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα προτού τελικά συγκρουστεί με βαγόνι, στο ύψος του σταθμού του Αγίου Νικολάου, το οποίο είχε τοποθετήσει εκεί η αρμόδια υπηρεσία της ΣΤΑΣΥ προκειμένου να σταματήσει την πορεία της.

Μιλώντας στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» στο OPEN ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, ανέφερε πως «η λοκομοτίβα – το βαγόνι που εκτελούσε τις εργασίες καθαρισμού- δεν είχε φρένα. Όταν είδαν ότι δεν έχει φρένα, κατέβαινε με ανεξέλεγκτη ταχύτητα από την Κηφισιά και προκειμένου να σταματήσει γιατί είναι όλο κατηφόρα το δίκτυο, βάλανε το συρμό για να το σταματήσει. Θα είχαμε πιο σημαντικές ζημιές».

Σύμφωνα με τον ίδιο, την ώρα της πρόσκρουσης επέβαιναν συνολικά πέντε εργαζόμενοι, από τους οποίους οι τρεις πήδηξαν αλλά ο Έλληνας εργοδηγός τεχνίτης, ο οποίος βρήκε τραγικό θάνατο, και ο συνοδηγός του ο Ολλανδός, δεν πρόλαβαν. Οι άλλοι δυο τραυματίες νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο «Γεννηματάς» και σύμφωνα με πληροφορίες, τα τραύματά τους είναι ελαφριά.

«Ο συρμός λείανσης δεν ήταν της ΣΤΑΣΥ ήταν εργολάβου το οποίο δεν ξέρουμε τι προδιαγραφές και πιστοποιήσεις είχε. Είναι νέοι συνεργάτες, δεν είναι οι παλιοί με τους οποίους συνεργαζόμασταν. Οι συρμοί της ΣΤΑΣΥ έχουν σύστημα που φρενάρει αυτόματα μόλις παρουσιαστεί βλάβη. Πρέπει να το δούμε σοβαρά το θέμα. Ένας άνθρωπος σκοτώθηκε και αρκετοί κινδύνευσαν», είπε.