Στην ερώτηση επισημαίνεται: “H κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, παραμένοντας πιστή στις αντιφάσεις μεταξύ των λόγων και των πράξεων της, εξακολουθεί να ισχυρίζεται ότι “καταπολεμά τη διαφθορά” και παράλληλα να “κλείνει το μάτι” στη διαπλοκή και τη διαφθορά. Πέραν των όσων έχουν διαδραματιστεί, τις τελευταίες ημέρες, με το θέμα που έχει προκύψει με τις ντροπιαστικές νομοθετικές παρεμβάσεις και τη συμμετοχή μελών της Κυβέρνησης σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες, σημαντικό ζήτημα προκύπτει και από τις δηλώσεις πόθεν έσχες.
            
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3213/2003, οι δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης υποβάλλονται στην Επιτροπή Ελέγχου Δηλώσεων Περουσιακής Κατάστασης του Κοινοβουλίου. Δημοσιοποιούνταν μάλιστα, στη Βουλή των Ελλήνων, προκειμένου να υπάρχει διαφάνεια και να έχουν εικόνα οι Έλληνες πολίτες.
Με τον πρόσφατο νόμο 4389/2016 η αρμοδιότητα της ως άνω Επιτροπής Ελέγχου Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης περιορίστηκε σημαντικά, εξαιρώντας πολλές κατηγορίες υπόχρεων (γενικοί και ειδικοί γραμματείς, πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι ΝΠΔΔ, δικαστικοί λειτουργοί, μέτοχοι τηλεοπτικών σταθμών, κ.λ.π.).   

Εύλογα ερωτήματα δημιουργεί η τροποποίηση αυτή και το γεγονός ότι δεν θα υπάρχει πλέον δημοσιοποίηση, κι επομένως διαφάνεια, για τις δηλώσεις πόθεν έσχες των προσώπων αυτών. Παράλληλα, ερωτηματικά δημιουργούνται από τη σημαντική χρονοκαθυστέρηση που υπάρχει στον έλεγχο πόθεν έσχες των προηγούμενων ετών 2013 και 2014.

Είναι σαφές, ότι για μια ακόμη φορά, η Κυβέρνηση δεν λειτουργεί μόνο με ολιγωρία και  επιπολαιότητα, αλλά η νομοθετική τακτική που ακολουθεί εξυπηρετεί σκοπιμότητες και αμνηστεύει τους υπευθύνους. Δεν μπορεί παρά να διερωτάται κανείς εάν η σιωπή της Κυβέρνησης και ο χειρισμός της για το θέμα των offshore εταιρειών συνδέονται και με το θέμα της καθυστέρησης στους ελέγχους των δηλώσεων πόθεν έσχες των προηγούμενων ετών. » αναφέρει η ερώτηση των 27 βουλευτών της ΝΔ.

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα εξής ερωτήματα:

«1. Για ποιο λόγο καθυστερούν ο έλεγχος και η δημοσιοποίηση των δηλώσεων περουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) των μελών της Κυβέρνησης, των βουλευτών και των λοιπών υπόχρεων για τα έτη 2013 και 2014;
2. Για ποιο λόγο και με τι κριτήρια περιορίστηκε σημαντικά η λίστα των υπόχρεων προς υποβολή δήλωσης πόθεν έσχες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, αποτρέποντας ουσιαστικά τον έλεγχο και τη δημοσιοποίηση των δηλώσεων αυτών; 
3. Υπάρχει κάποια σχέση  ανάμεσα στα πόθεν έσχες των ετών 2013 και 2014 και στη σπουδή της Κυβέρνησης να νομοθετήσει αρχικά τη δυνατότητα συμμετοχής αξιωματούχων σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες και στη συνέχεια δίμηνη προθεσμία για τακτοποίηση των εκκρεμοτήτων;».