Δημοσιεύθηκε η ΠΝΠ στο ΦΕΚ (22 Αυγούστου) σύμφωνα με την οποία για τους επόμενους 6 μήνες ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Α.Ε. θα μπορεί να συνάπτει με διατάξεις κατεπείγουσας ανάγκης κατά παρέκκλιση των εθνικών διατάξεων (βλ. άρθρο 269 ν.4412/2016 – ΦΕΚ 147 Α) συμβάσεις παροχής συγκοινωνιακού έργου, μίσθωσης λεωφορείων και παροχής εκπαίδευσης σε επαγγελματίες οδηγούς για χρονική διάρκεια που θα καθορίζεται μετά από διαπραγμάτευση.

Δημοσίευμα του ΑΠΕ – ΜΠΕ αναφέρει ότι η ΠΝΠ στην ουσία δίνει τη δυνατότητα στον ΟΑΣΑ να προχωρήσει σε 655 προσλήψεις, σε ειδικότητες αιχμής, με fast-track διαδικασίες αλλά υπό την επίβλεψη του ΑΣΕΠ. Επίσης, θα μπορεί πλέον να προμηθευτεί 300 σύγχρονα λεωφορεία, ηλικίας μέχρι 10 ετών, με leasing, καθώς και να ενισχύσει το στόλο των αστικών λεωφορείων με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση μέσω σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ.

Υπενθυμίζεται ότι οι παραπάνω αποφάσεις πάρθηκαν στις αρχές Αυγούστου, όταν συναντήθηκε ο πρωθυπουργός με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή τον νεότερο. Τότε είχε ανακοινωθεί η προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών, με leasing και ο διαγωνισμός θα είναι «στον αέρα» τον Σεπτέμβριο. Επιπλέον, είχε γίνει αναφορά σε αναδιάταξη των δρομολογίων της ΟΣΥ και σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, μέσω ΣΔΙΤ -κάτι που είχε προαναγγείλει και στο παρελθόν ο υπουργός.

Λύση leasing και από Σεπτέμβριο «οι άμεσες ενέργειες» Καραμανλή για τον συνωστισμό στα ΜΜΜ

Τα παραπάνω χαρακτηρίστηκαν ως «άμεσες ενέργειες», ενώ για τις «μεσοπρόθεσμες ενέργειες» που ανακοινώθηκαν τότε, εμπεριέχονται η αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1 του Μετρό, η αγορά επτά συρμών για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό και η προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Συγκεκριμένα για την Αθήνα ο διαγωνισμός θα αφορά στην προμήθεια περίπου 1000 σύγχρονων οχημάτων. Στόχος είναι η προκήρυξη για τα πρώτα 600 να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Νοέμβριο και τα 300 εξ αυτών να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2021. Μάλιστα, είχε ανακοινωθεί ότι οι μεσοπρόθεσμες ενέργεις θα ενταχθούν προς χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ, παρά το γεγονός ότι η πρώτη δόση του Ταμείου αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2021 (εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 3 δισ.).

Οι ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ θα μπορούν να κάνουν προσλήψεις με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου για τις ειδικότητες ΔΕ ή ΤΕ Οδηγών, ΔΕ ή ΤΕ Μηχανοδηγών, ΔΕ ή ΤΕ Τεχνιτών πάσης φύσεως οχημάτων και συρμών. Οι προσλήψεις θα γίνονται με ευθύνη των οικείων φορέων, βάσει της σειράς προτεραιότητας και των κριτηρίων του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.).

Σημειώνεται ότι η προκήρυξη εκδίδεται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατόπιν εισήγησης του οικείου φορέα και ύστερα από έγκριση του Α.Σ.Ε.Π., και ότι προκύρηξη στην ουσία θα λαμβάνει αυτοδίκαια την έγκριση του ΑΣΕΠ μόλις περάσουν 10 ημέρες από την παραλαβή της εισήγησης.

Ύστερα θα εκδίδεται προκήρυξη από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών με 15ήμερη προθεσμία υποβολής αιτήσεων.

Για τους οδηγούς, απαιτείται η κατοχή άδειας οδήγησης ανάλογης κατηγορίας και ενεργό Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ).

Σύμφωνα με την ΠΝΠ, η προκήρυξη θα δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του οικείου φορέα και του ΑΣΕΠ και περίληψή της, η οποία περιλαμβάνει τον αριθμό ανά κατηγορία και ειδικότητα προσωπικού, τα απαιτούμενα προσόντα, το όριο ηλικίας και την προθεσμία υποβολής των αιτήσεων, δημοσιεύεται σε τουλάχιστον δύο εφημερίδες πανελλαδικής κυκλοφορίας για δέκα ημέρες.

Οι υποψήφιοι υποβάλλουν τις αιτήσεις τους, μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, αυτοπροσώπως, με συστημένη επιστολή ή ηλεκτρονικά στον οικείο φορέα, ο οποίος τις αξιολογεί και συντάσσει προσωρινούς πίνακες κατάταξης, προσληπτέων και απορριπτέων μέσα σε έναν μήνα από την πάροδο της προθεσμίας υποβολής. Οι προσωρινοί πίνακες δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του φορέα και αποστέλλονται στο ΑΣΕΠ, μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, για «έλεγχο νομιμότητας».

Κατά των προσωρινών πινάκων οι υποψήφιοι μπορούν να ασκήσουν ένσταση ενώπιον του ΑΣΕΠ μέσα σε αποκλειστική προθεσμία πέντε ημερών που αρχίζει από την επομένη της δημοσίευσής τους. Η ΠΝΠ δίνει περιθώριο 20 ημερών στο ΑΣΕΠ να διενεργήσει τον έλεγχο νομιμότητας και τον κατ’ ένσταση έλεγχο.

Σημειώνεται ωστόσο ότι σε περίπτωση άπρακτης παρόδου της προθεσμίας, θεωρείται ότι το Α.Σ.Ε.Π. επικυρώνει ως οριστικό, τον προσωρινό πίνακα.

Θα ακολουθήσει σύμβαση δοκιμαστικής υπηρεσίας ενός έτους με αποδοχές, πριν από την κατάρτιση σύμβασης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (μετά από έλεγχο καταλληλότητας και επάρκειας).

Κατά το διάστημα της ειδικής δοκιμαστικής υπηρεσίας οι εργαζόμενοι διαθέτουν όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που προβλέπονται για το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου αντίστοιχης ειδικότητας του οικείου φορέα και παρακολουθούν ειδικά προγράμματα εκπαίδευσης ανά κατηγορία ειδικότητας.

Μετά από την ολοκλήρωση της δοκιμαστικής υπηρεσίας διενεργείται έλεγχος καταλληλότητας και επάρκειας του προσωπικού.

Είδική διάταξη για τον ΟΑΣΘ

Στον ΟΑΣΘ δίνεται η δυνατότητα απευθείας αναθέσεων για τους επόμενους 4 μήνες μέχρι του ποσού των 418.000 ευρώ για κάθε σύμβαση προμηθειών, υπηρεσιών και μελετών, ή έως 5,225 εκατ. ευρώ για συμβάσεις έργων (συν ΦΠΑ), χωρίς τη συγκρότηση γνωμοδοτικού συλλογικού οργάνου. Επιβάλλεται πάντως (με ποινή ακυρότητας) η δημοσίευση στο ΚΗΜΔΗΣ των στοιχείων της σύμβασης, όπως αναφέρει η «Εφ.Συν».