Ο Ν. Φίλης δήλωσε ότι το πρόβλημα έγκειται στο ότι υπάρχει «μεγάλη απώλεια εκπαιδευτικών, σημαντική έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού και αυξημένη ηλικία, ιδιαίτερα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση», ενώ αναφερόμενος στα φροντιστήρια επισήμανε ότι στην Ελλάδα υπάρχει «παράλληλο εκπαιδευτικό σύστημα, ιδιότυπη ιδιωτική λειτουργία της εκπαίδευσης που καλύπτει κενά της δημόσιας εκπαίδευσης», κάτι που κάνει «τα νοικοκυριά να δαπανούν πολύ περισσότερα χρήματα απ’ ό, τι φαίνεται στον κρατικό προϋπολογισμό».
Παράλληλα, υπογράμμισε πως πρέπει «να αυξηθούν οι πόροι, να υπάρξει αλλαγή της νοοτροπίας και διάλογος με την κοινωνία, ιεράρχηση των προτεραιοτήτων και συνεννόηση όλων των πολιτικών κομμάτων».
Τέλος, στάθηκε στη σημασία που έχει μια «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση μακράς πνοής, με συναίνεση και κύριο άξονα την εμπιστοσύνη στον εκπαιδευτικό και επανέλαβε ότι «στόχος είναι η 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, με ολόπλευρη μόρφωση και δεξιότητες ικανές να εξάγουν το παιδί στην εργασία αλλά και ευρύτερα στην κοινωνία».