Δοκιμασία για μαθητές – καθηγητές
Παράλληλα, απαντώντας σε όσους επικρίνουν την πρόταση και υποστηρίζουν ότι πλέον θα υπάρχει διπλό άγχος για τους μαθητές, δήλωσε ότι «θα είναι ένας τρόπος δοκιμασίας για να δούμε αν εγώ που διαβάζω, διαβάζω σωστά, γιατί ξέρουμε ότι κάποιες φορές τα παιδιά διαβάζουν με λάθος τρόπο. Θα είναι ένας τρόπος, αν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές είναι αποτελεσματικοί, γιατί κι αυτοί οι άνθρωποι καμιά φορά δεν είναι τόσο αποτελεσματικοί όσο πρέπει. Θα είναι ένα τεστάρισμα αν τυχόν αυτή η ύλη είναι μία ύλη καλή για εξετάσεις και όλο αυτό θα μετράει μόνο θετικά υπέρ του μαθητή».
Ερωτώμενος για το αν η συμμετοχή των μαθητών σε αυτές τις εξετάσεις θα είναι υποχρεωτική ή μπορεί να είναι και προαιρετική, απάντησε: «Εγώ θα έλεγα να το πάρουν όλοι οι μαθητές. Αν τώρα κάποιοι μαθητές πουν, 'εγώ δεν το θέλω και θέλω να πάω κατευθείαν τον Ιούνιο', θεωρώ ότι θα έχουν το δικαίωμα να το κάνουν. Αλλά να με θυμηθείτε και καταλαβαίνετε πως το λέω αυτό, ότι παιδαγωγικά θα το αγκαλιάσουν όλοι».
Τέλος, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε: «Με την ευθύνη του μαθητή προφανώς μπορεί να είναι προαιρετική η συμμετοχή στις εξετάσεις του Ιανουαρίου. Θέλω να είναι σαφές το εξής: Αυτά όλα έχουν μέσα τους και μία παιδαγωγική διάσταση. Άρα το θέμα είναι να πειστεί, ο μαθητής, οι γονείς και κυρίως οι εκπαιδευτικοί ότι πρέπει να καλλιεργήσουμε την εκπαιδευτική διάσταση. Το προαιρετικό στην προκειμένη περίπτωση είναι εγγενές στοιχείο της πρότασής μας. Εμείς όμως λέμε ότι με το να πας έχεις πάρα πολλά θετικά. Έχεις όπλο για τον Ιούνιο».