Συνέδριο Επικοινωνίας
sinedrioMME
Συνέδριο ΜΜΕ-διαφήμισης
Για τις «φούσκες» στην αγορά τους θα μιλήσουν;
Του Ειδικού συνεργάτη.
Για τις «φούσκες» στην αγορά τους θα μιλήσουν;
Του Ειδικού συνεργάτη.
(αναδημοσίευση από το Δρόμο της Αριστεράς)
Την ερχόμενη εβδομάδα, σε ένα αρκετά απομακρυσμένο από τα πεδία πολιτικής και κοινωνικής έντασης, σε έναν ασφαλή χώρο, κοντά στο αεροδρόμιο, θα συγκεντρωθούν τα υψηλόβαθμα στελέχη της μιντιακής αγοράς. Τηλεόραση, διαφήμιση, εταιρείες μετρήσεων, ιδιοκτήτες ραδιοφώνων και περιοδικών, επιχειρηματίες και μαρκετίερς. Και φυσικά από μια τέτοια συνάντηση δεν θα μπορούσε να λείπει το κράτος, η κυβέρνηση. Γιατί στόχος του συνεδρίου που για τις δυνάμεις της αριστεράς περνάει, κακώς κατά τη γνώμη μας, στα πολύ ψιλά, είναι να επαναπροσδιοριστεί το μοντέλο λειτουργίας της αγοράς, να συναποφασισθούν οι αναγκαίες για αυτούς, αμοιβαίες υποχωρήσεις, να επανατοποθετηθούν οι κανόνες λειτουργίας στις σχέσεις της τηλεόρασης, της διαφήμισης, του κράτους και των επιχειρηματιών. Οι τελευταίοι στηρίζουν με τα κονδύλια του μάρκετινγκ το μοντέλο ύπαρξης και λειτουργίας των Μέσων σήμερα. Και επειδή σε καιρό κρίσης, τα πολλά δισεκατομμύρια αποσύρθηκαν, οι πρωταγωνιστές άφησαν στην άκρη εγωισμούς, βουλιμίες και απληστίες και αποφάσισαν να συζητήσουν αν μπορούν να λειτουργήσουν με λιγότερα, αν μπορούν να πείσουν το μικρό και μεγάλο κεφάλαιο, τις επιχειρήσεις να μην κάνουν μόνο πρόσφορες στο ράφι του σουπερ μάρκετ αλλά να επιστρέψουν τα λεφτά στην αγορά της ...επικοινωνίας.
Αυτός είναι και ο τίτλος του συνεδρίου: «Επικοινωνία η επόμενη μέρα» και οι παραπάνω χαρακτηρισμοί περί «βουλιμίας» και την «απληστίας» όλα τα προηγούμενα χρόνια, προέρχονται από τα δικά τους χείλη. Πέρα από το ρεπορτάζ στην ευρεία πράγματι γκάμα των θεμάτων που έχουν θέσει προς συζήτηση- σχέσεις κράτους και ΜΜΕ, δηλαδή μείωση αγγελιοσήμου, κατάργηση όρων προστασίας εργασίας, κ.λ.π. σχέσεις διαφημιστών και ΜΜΕ, δηλαδή αμοιβές διαφημιστικών εταιρειών- εξαιρετικά μεγάλη σημασία έχει αν οι ιθύνοντες αυτής της στρεβλής αγοράς θα ξύσουν τις «πληγές» τους. Θα μιλήσουν δηλαδή ανοιχτά για την υπόθεση του Alter; Ο τηλεοπτικός αυτός σταθμός τη σωτηρία του οποίου εύχεται ολόκληρη η αγορά των media , συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά του στρεβλού μοντέλου που σήμερα θέλουν να ξορκίσουν τα στελέχη για να επιβιώσουν. Ή για να δώσουν τη μάχη της βιωσιμότητας, όπως λένε στις μεταξύ τους κουβέντες.
Θα μιλήσουν άραγε για αυτά που γινόντουσαν και γίνονται ακόμη στα Μέσα και τη διαφήμιση; Για τα υπουργεία που δέχονται «προσφορές» από μεγάλες εταιρείες να δημιουργήσουν δωρεάν τις καμπάνιες του δημοσίου και μετά να διανέμουν τα πακέτα των εκατομμυρίων ευρώ της καμπάνιας στα κανάλια απαιτώντας τη λεγόμενη επιστροφή, δηλαδή λεφτά κάτω από το τραπέζι; Θα μιλήσουν για τις προ-πληρωμές διαφημιστικών πακέτων σε τηλεοπτικούς αέρηδες με αντάλλαγμα διαφημιστικό χρόνο για άλλες μικρότερες εταιρείες και τα προϊόντα τους; Θα αναφερθούν μήπως στα έγγραφα μεγάλων διαφημιστικών εταιρειών σε μικρές εφημερίδες της περιφέρειας με την απαίτηση επιστροφής (εκπτώσεων το λένε) του 70% του ποσού που υποτίθεται πως μοιράζουν για κρατική διαφήμιση στις τοπικές εφημερίδες; Ή μήπως θα πουν ότι οι εργοδότες εκδότες και ιδιοκτήτες καναλιών δεν πληρώνουν ούτε ένα ευρώ για την ασφάλιση των εργαζομένων τους επειδή υπάρχει το αγγελιόσημο; Ναι, αυτό που όλοι μαζί συμφωνούν να μειωθεί στο μισό και το απαιτούν από το κράτος και την κυβέρνηση.
Θεωρούμε πως κανένα από τα παραπάνω ερωτήματα δεν θα τεθεί προς συζήτηση. Αντιθέτως οι παρευρισκόμενοι πολιτικοί, ανακοινώθηκαν σύμφωνα με το πρόγραμμα οι Μιχάλης Χρυσοχοϊδης και Τηλέμαχος Χυτήρης, εκπρόσωποι της κυβέρνησης, θα κληθούν να δώσουν υποσχέσεις και να υπογράψουν «γραμμάτια» πως η μιντιακή αγορά θα συνεχίσει να λειτουργεί από τους ίδιους που οδήγησαν σε αυτά τα στρεβλά φαινόμενα τα οποία τώρα τους οδηγούν στον γκρεμό, στους κανόνες που αυτοί θα βελτιώσουν ή θα κοψο-ραψουν στο νέο σύστημα λειτουργίας του χρήματος.
Του Ειδικού συνεργάτη.
(αναδημοσίευση από το Δρόμο της Αριστεράς)
Την ερχόμενη εβδομάδα, σε ένα αρκετά απομακρυσμένο από τα πεδία πολιτικής και κοινωνικής έντασης, σε έναν ασφαλή χώρο, κοντά στο αεροδρόμιο, θα συγκεντρωθούν τα υψηλόβαθμα στελέχη της μιντιακής αγοράς. Τηλεόραση, διαφήμιση, εταιρείες μετρήσεων, ιδιοκτήτες ραδιοφώνων και περιοδικών, επιχειρηματίες και μαρκετίερς. Και φυσικά από μια τέτοια συνάντηση δεν θα μπορούσε να λείπει το κράτος, η κυβέρνηση. Γιατί στόχος του συνεδρίου που για τις δυνάμεις της αριστεράς περνάει, κακώς κατά τη γνώμη μας, στα πολύ ψιλά, είναι να επαναπροσδιοριστεί το μοντέλο λειτουργίας της αγοράς, να συναποφασισθούν οι αναγκαίες για αυτούς, αμοιβαίες υποχωρήσεις, να επανατοποθετηθούν οι κανόνες λειτουργίας στις σχέσεις της τηλεόρασης, της διαφήμισης, του κράτους και των επιχειρηματιών. Οι τελευταίοι στηρίζουν με τα κονδύλια του μάρκετινγκ το μοντέλο ύπαρξης και λειτουργίας των Μέσων σήμερα. Και επειδή σε καιρό κρίσης, τα πολλά δισεκατομμύρια αποσύρθηκαν, οι πρωταγωνιστές άφησαν στην άκρη εγωισμούς, βουλιμίες και απληστίες και αποφάσισαν να συζητήσουν αν μπορούν να λειτουργήσουν με λιγότερα, αν μπορούν να πείσουν το μικρό και μεγάλο κεφάλαιο, τις επιχειρήσεις να μην κάνουν μόνο πρόσφορες στο ράφι του σουπερ μάρκετ αλλά να επιστρέψουν τα λεφτά στην αγορά της ...επικοινωνίας.
Αυτός είναι και ο τίτλος του συνεδρίου: «Επικοινωνία η επόμενη μέρα» και οι παραπάνω χαρακτηρισμοί περί «βουλιμίας» και την «απληστίας» όλα τα προηγούμενα χρόνια, προέρχονται από τα δικά τους χείλη. Πέρα από το ρεπορτάζ στην ευρεία πράγματι γκάμα των θεμάτων που έχουν θέσει προς συζήτηση- σχέσεις κράτους και ΜΜΕ, δηλαδή μείωση αγγελιοσήμου, κατάργηση όρων προστασίας εργασίας, κ.λ.π. σχέσεις διαφημιστών και ΜΜΕ, δηλαδή αμοιβές διαφημιστικών εταιρειών- εξαιρετικά μεγάλη σημασία έχει αν οι ιθύνοντες αυτής της στρεβλής αγοράς θα ξύσουν τις «πληγές» τους. Θα μιλήσουν δηλαδή ανοιχτά για την υπόθεση του Alter; Ο τηλεοπτικός αυτός σταθμός τη σωτηρία του οποίου εύχεται ολόκληρη η αγορά των media , συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά του στρεβλού μοντέλου που σήμερα θέλουν να ξορκίσουν τα στελέχη για να επιβιώσουν. Ή για να δώσουν τη μάχη της βιωσιμότητας, όπως λένε στις μεταξύ τους κουβέντες.
Θα μιλήσουν άραγε για αυτά που γινόντουσαν και γίνονται ακόμη στα Μέσα και τη διαφήμιση; Για τα υπουργεία που δέχονται «προσφορές» από μεγάλες εταιρείες να δημιουργήσουν δωρεάν τις καμπάνιες του δημοσίου και μετά να διανέμουν τα πακέτα των εκατομμυρίων ευρώ της καμπάνιας στα κανάλια απαιτώντας τη λεγόμενη επιστροφή, δηλαδή λεφτά κάτω από το τραπέζι; Θα μιλήσουν για τις προ-πληρωμές διαφημιστικών πακέτων σε τηλεοπτικούς αέρηδες με αντάλλαγμα διαφημιστικό χρόνο για άλλες μικρότερες εταιρείες και τα προϊόντα τους; Θα αναφερθούν μήπως στα έγγραφα μεγάλων διαφημιστικών εταιρειών σε μικρές εφημερίδες της περιφέρειας με την απαίτηση επιστροφής (εκπτώσεων το λένε) του 70% του ποσού που υποτίθεται πως μοιράζουν για κρατική διαφήμιση στις τοπικές εφημερίδες; Ή μήπως θα πουν ότι οι εργοδότες εκδότες και ιδιοκτήτες καναλιών δεν πληρώνουν ούτε ένα ευρώ για την ασφάλιση των εργαζομένων τους επειδή υπάρχει το αγγελιόσημο; Ναι, αυτό που όλοι μαζί συμφωνούν να μειωθεί στο μισό και το απαιτούν από το κράτος και την κυβέρνηση.
Θεωρούμε πως κανένα από τα παραπάνω ερωτήματα δεν θα τεθεί προς συζήτηση. Αντιθέτως οι παρευρισκόμενοι πολιτικοί, ανακοινώθηκαν σύμφωνα με το πρόγραμμα οι Μιχάλης Χρυσοχοϊδης και Τηλέμαχος Χυτήρης, εκπρόσωποι της κυβέρνησης, θα κληθούν να δώσουν υποσχέσεις και να υπογράψουν «γραμμάτια» πως η μιντιακή αγορά θα συνεχίσει να λειτουργεί από τους ίδιους που οδήγησαν σε αυτά τα στρεβλά φαινόμενα τα οποία τώρα τους οδηγούν στον γκρεμό, στους κανόνες που αυτοί θα βελτιώσουν ή θα κοψο-ραψουν στο νέο σύστημα λειτουργίας του χρήματος.