
Δε θέλω και δεν θα πιστέψω ότι ζω σε έναν κόσμο σκατόψυχων που επικροτούν τη δολοφονία ενός ανθρώπου ή για την ακρίβεια επικροτούν σαδιστικά και προβλεπόμενα τις δολοφονίες πάρα πολλών ανθρώπων τα τελευταία χρόνια: του ενός γιατί είναι τσαμπατζής, του άλλου επειδή είναι αναρχικός, αντιφασίστας, των άλλων επειδή είναι γκέι, μετανάστριες, τοξικοεξαρτημένες, Ρομά, οροθετικές κοκ.
της Ηλέκτρας Ζώη
Πρέπει να υπάρχει κάτι πιο βαθύ από απλή σκατοψυχιά που να εξηγεί γιατί η αξία της ανθρώπινης ζωής δεν είναι στο ύψος που ήταν μέχρι πρόσφατα. Ή αντίθετα, δεν μπορεί παρά να υπάρχει κάτι που να δείχνει ότι η αξία της ζωής είναι στο ύψος που της αρμόζει.
Νομίζω ότι αυτό είναι η αίσθηση της αδυναμίας των ανθρώπων να αλλάξουν μία κατάσταση που τους καταπιέζει. Νομίζω ότι είναι η παραίτησή τους από την προσπάθεια για μια αξιοπρεπή ζωή γιατί (νιώθουν ότι) αυτή η αξιοπρεπής ζωή δεν έρχεται, ούτε με μοναχικό αγώνα και κυρίως ούτε με συλλογικό.
Και στο παιχνίδι που θεωρούν χαμένο ή στο παιχνίδι που ίσως μπήκαν και πάλεψαν αλλά σύντομα ηττήθηκαν, πρέπει να δικαιολογήσουν τις ήττες τους, τόσο τις προσωπικές όσο και τις συλλογικές. Πόσω μάλλον αν αυτές οι ήττες είναι υπαρξιακές, αν αμφισβητούν την ίδια τη φύση τους.
Θέλω να πιστεύω ότι η υπό νορμάλ συνθήκες πανανθρώπινη αηδία στο όπλο ενός μπάτσου, στο μαχαίρι ενός φασίστα, στη δολοφονία μιας αδύναμης είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από αυτές τις σοκαριστικές αντιδράσεις της επικρότησης όλων αυτών των εγκλημάτων.
Αυτή η πανανθρώπινη υποχρέωση αντίστασης στην αδικία και η υποχρέωση του κάθε ανθρώπου να προστατεύει τη ζωή είναι τόσο υπαρξιακές που όταν κάποιος άνθρωπος δεν ανταπεξέλθει στο χρέος του οφείλει -για να μην καταρρεύσει- να βρει έναν τρόπο να εκλογικεύσει την αδυναμία του και την ήττα του. Και έτσι απανθρωποποιεί το θύμα για να δικαιολογήσει την ανημποριά του στην καταπίεση ή στη δολοφονία ενός ανθρώπου.
Με άλλα λόγια, η αίσθηση της αδυναμίας είναι ο καταλύτης, είναι αυτό που κάνει την ορμή της παναθρώπινης αξίας της ζωής ορμή για υποτίμησή της.
Άρα χρέος όλων εμάς μας δεν είναι να καταγγείλουμε όσους και όσες επικροτούν τις δολοφονίες αλλά να εξαλείψουμε τον καταλύτη. Χρέος μας είναι να εξαφανίσουμε το αίσθημα της αδυναμίας.
Κι άλλος τρόπος πέρα από τη συλλογική οργάνωση δεν υπάρχει.
Αυτό που καθε φορά -οχι αυτοι που προκαλούν το προβλημα- αλλά @ θιγόμεν@/θυμα ειναι αυτ@ που πρεπει να αλλαζει σχολικο περιβαλλον για την σωματικη τ@ και ψυχική του υγεία ... με ξεπερνα. Είχα συνομήλικο γνωστό ο οποίος αναγκαστηκε να σταματησει το σχολείο λογω bullying!
Το θύμα του bullying είναι μόνο του. Είναι ευκολότερο να αλλάξει περιβάλλον το (μόνο του) θύμα παρά το τσούρμο των 10 τραμπούκων. Αν και θα ήταν άψογο για ένα εκπαιδευτικό σύστημα να έπραττε το αντίστροφο. Και αυτό θα έκανε, αν ήταν πραγματικά ταγμένο στην αντιμετώπιση του φαινομένου. Θα έστελνε το μήνυμα στις συμμορίες των τσογλανιών και στις οικογένειές τους, ότι όσοι κι αν είστε, ακόμη κι αν χρειαστεί να ξεσπιτώσουμε το μισό σχολείο, θα είστε εσείς και όχι το θύμα που θα πάρετε πόδι. Και θα πάρετε πόδι με τη ρετσινιά του τραμπούκου να σας συνοδεύει στο νέο σχολικό περιβάλλον, όπου και θα πάτε μόνοι σας χωρίς την υπόλοιπη αγέλη.
Να δεις πώς θα κόβονταν οι μαλακίες μαχαίρι. Μέχρι τότε, θα κάνουμε συνέδρια
Επειδή αναφέρεται κατι για κλεμμενα κινητά, προφανως και ειναι θεμιτο να διαπιστωθει αν το θεμα αφορα σε μικροσυμμορια ανηλικων και με τετοια παραβατικη συμπεριφορά.
Πάντως, η γλωσσα τους εκτος από απεχθεστατη ειναι και τρομακτική, λογω των απειλών. Θα ακουστώ σαν 100 χρονών λαος αλλά τα ιδανικά της μαγκιάς και της κλανιάς βλαπτουν σοβαρά αυτά τα παιδιά και τους γύρω τους. Σε κάθε περιπτωση και η δημιουργία θυτών (η θυτών/θυμάτων) πρέπει να μας προβληματιζει και δεν ειναι, απαραιτητως, τόσο straightforward ζητημα.
https://www.2020mag.gr/themata/psychology/412-to-thyma-kai-o-thytis
Υγ. Να σημειωθει οτι καθόλου δεν χρειαζεται κάποιος να ειναι gay/trans ή (με εκφραση φύλου) non gender conforming, για να υποστεί ΚΑΙ ομοφοβικό/σεξιστικό bullying/υβρεις.
Δεν ιδρώνει το αφτί τους. Το μόνο που θα καταφέρεις να κάνεις είναι να τους απομακρύνεις από την εκπαιδευτική διαδικασία, δεδομένου ότι μιλάμε για μαθητές λυκείου, και να τους περιθωριοποιήσεις περισσότερο με ό,τι αντίκτυπο αυτό ενδέχεται να έχει στην ήδη τοξική συμπεριφορά τους. https://mobile.twitter.com/RedBeardCat/status/1398357739148087296 Και επίσης το bullying δεν είναι ποτέ ζήτημα αριθμητικής υπεροχής αλλά κάτι που επαφίεται στην αντίδραση των εμπλεκόμενων. Οι δε περισσότεροι από τους θεατές επιλέγουν να μείνουν παθητικοί φοβούμενοι τις όποιες συνέπειες (παρέμβαση από εξωσχολικούς φίλους του θύτη κλπ). Άρα η αλλαγή περιβάλλοντος ενδέχεται να μην φέρει κάποιο αποτέλεσμα.
Αηδίασα λίγο την ζωή μου. Πώς ακριβώς -ελαφρά τη καρδία- πετάς σε μια άσχετη γυναίκα που πάει σμ και που φέρει νήπιο μαζί της οτι θα τους ξεσκίσετε (και των δύο) τον πάτο; Δηλαδή ακομη κι αν δεν το εννοείς (ελπιζω;) τι σκατά εκστομίζεις; Τελοσπάντων, όσο κι αν μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι, κι αν δεν μιλάμε για υποβαθρο καθαρης ψυχοπαθολογίας, σιγουρα υπάρχουν αιτίες για την δημιουργια -ακόμη και τετοιων αντικοινωνικά εξτρήμ- εκφράσεων. Δηλαδή αν ο αλλος στο σπίτι από το περιβάλλον του παίρνει σκατά, γιατί να μην ξερνάει σκατά στους άλλους;
Το θέμα δεν είναι μόνο αυτοί όπως λένε και οι υπόλοιποι σχολιαστές. Πρώτιστα κοιτάς το θύμα. Μέρος του οποίου είναι να απομακρυνθούν οι συμμορίες.Το αν θα καταφέρεις να βάλεις σε τροχιά ανθρώπου τα παιδιά που οδεύουν τάχιστα προς ζωοποίηση/αγελοποίηση, είναι δευτερεύον. Σημαντικό μεν, δευτερεύον δε.
Εδώ έχουμε ένα λαμπρό παράδειγμα της περίφημης ευαίσθητης παιδικής ψυχούλας. Προδιαγεγραμμένο το (ποινικό) μέλλον τους για τα περισσότερα από αυτά τα ανήλικα. Από το λεξιλόγιο υποψιάζομαι και ομοφοβική κατεύθυνση στη φασούλα τους. Άβυσσος η παιδική ψυχη που λέει "θα σε βρουν κρύο" και "θα φέρω 10 κεφάλια να σε μαχαιρώσουν", αλλά κάτι μου λέει ότι αυτά δεν είναι παιδιά, είναι η γιακούζα.
Σκατά στους γονείς που μεγαλώνουν τέτοια ζώα που λένε εκφράσεις όπως "τον τελειώνω μέσα στο σχολείο". 15 χρονών παιδιά να ακούγονται σαν ποινικοί από τον Κορυδαλλό. Πάγια άποψή μου ότι στις καταδίκες ανηλίκων για οποιοδήποτε αδίκημα, το ήμισυ της ποινής πρέπει να επιβάλλεται στους γονείς, τιμής ένεκεν.