Παρά το γεγονός ότι το καθεστώς καραντίνας στις περισσότερες χώρες του κόσμου έχει παρέλθει και οι μετακινήσεις ως επί το πλείστον έχουν αποκατασταθεί, οι αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν συνέλθει από το σοκ που προκάλεσε η μείωση της επιβατικής κίνησης από την άνοιξη όταν και η πανδημία του κορονοϊού βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη, γεγονός που προκάλεσε κύμα απολύσεων, περικοπών μισθών, αλλαγών στις συμβάσεις εργασίας εργαζομένων και εν γένει ενεργειών, προκειμένου να σταματήσει η οικονομική αιμορραγία και πολλές εξ αυτών να αποφύγουν τη πλήρη συντριβή. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, πλήθος αεροπορικών εταιρειών έλαβαν ενισχύσεις δισεκατομμυρίων από τα κράτη στα οποία εδρεύουν, προκειμένου να διασωθούν.
Το ίδιο συνέβη και με την αεροπορική εταιρεία «Virgin Atlantic», η οποία παρά το γεγονός ότι έλαβε βρετανικές ενισχύσεις ύψους 1,2 δισ. αυτή την εβδομάδα, προκειμένου να τεθεί σε τροχιά ανάκαμψης ήδη έχει μειώσει το προσωπικό της κατά 3.500, από τις 10.000 θέσεις εργασίας που είχε στις αρχές του 2020, ενώ προχωρά σε μια επιπλέον μείωση προσωπικού που φτάνει τις 1.500 θέσεις εργασίας.
Όπως μετέδωσε το BBC, σε δήλωσή της η εταιρεία, υποστήριξε ότι πρέπει να μειώσει περαιτέρω τα λειτουργικά της έξοδα προκειμένου να επιβιώσει. Πιο συγκεκριμένα η εξήγηση της εταιρείας ανέφερε χαρακτηριστικά πως «μέχρι να επιστρέψουν τα ταξίδια σε μεγαλύτερους αριθμούς, η επιβίωση βασίζεται στη μείωση του κόστους και στη συνέχιση της διαφύλαξης ρευστότητας». Πρόσθεσε ακόμη ότι οι προοπτικές των υπερατλαντικών πτήσεων, που αποτελούν βασικό στοιχείο της επιχείρησης, παραμένουν αβέβαιες, ενώ τα ταξίδια μεταξύ ΗΠΑ και Ηνωμένου Βασιλείου θα περιοριστούν.
Η δήλωση της εταιρείας συμπλήρωσε τέλος πως το τελευταίο εξάμηνο υπήρξε το πιο δύσκολο στην ιστορία της αεροπορικής εταιρείας , σημειώνοντας επιπλέον ότι δυστυχώς η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να κάνει μεγαλύτερες κινήσεις προκειμένου να ανακάμψει από την κρίση, με αλλαγές μεγάλης κλίμακας.
Διαπραγματεύσεις
Σύμφωνα με την εταιρεία, έχει ξεκινήσει μια διαπραγματευτική περίοδος 45 ημερών με τα σωματεία των εργαζομένων, με τη Virgin Atlantic να προτείνει ως λύση για τη μείωση των απολύσεων των πληρωμάτων των αεροσκαφών της, την εισαγωγή εθελοντικού προγράμματος χρηματοδοτούμενου από την ίδια την εταιρεία, όταν το καθεστώς της κυβερνητικής στήριξης λήξει τον Οκτώβριο. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα αφορά 600 εργαζόμενους, που απασχολούνται ως πληρώματα αεροσκαφών.
Το σωματείο των πιλότων Balpa, δήλωσε πως ελπίζει να αποφευχθούν απολύσεις πιλότων. όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του σωματείου, Μπράιαν Στράτον, «κάθε δουλειά που χάνεται σε αυτήν την κρίση είναι μια τραγωδία και κάνουμε ό, τι μπορούμε για να μετριάσουμε τις απώλειες θέσεων εργασίας σε γενικές γραμμές», ενώ είπε ακόμη πως «παρά την απουσία βοήθειας από τη κυβέρνηση, η χρηματοδότησή τους είναι πλέον ασφαλής».
Σχέδιο ανάκαμψης
Αξίζει να σημειωθεί ότι η «Virgin Atlantic» βρίσκεται σε πιο δεινή θέση από πολλούς από τους αντιπάλους της, καθώς βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη διατλαντική κυκλοφορία, την ώρα που ορισμένοι περιορισμοί στα ταξίδια προς τις ΗΠΑ παραμένουν σε ισχύ.
Η εταιρεία ελπίζει πως το διασωστικό κονδύλι των 1,2 δισ. στερλινών που έλαβε από τη βρετανική κυβέρνηση θια της επιτρέψει να ανακάμψει, ωστόσο για να πραγματοποιηθεί αυτό, θα πρέπει να μετατραπεί σε μια πολύ πιο μικρή εταιρεία από αυτό που ήταν λίγους μήνες πριν.
Σύμφωνα με τον όμιλο αεροπορικών εταιρειών Delta Air Lines, ο οποίος κατέχει το 49% της Virgin Atlantic, το σχέδιο διάσωσης ήταν «σημαντικό μέρος της προστασίας της θέσης της Delta στο Ηνωμένο Βασίλειο, ιδίως στην κρίσιμη αγορά του Heathrow του Λονδίνου», καθώς ανταγωνίζεται κολοσσούς των αεροπορικών μεταφορών όπως την American Airlines και την British Airways.
Ήδη η εταιρεία έχει προχωρήσει σε «σμίκρυνση» καθώς άλλο ένα τμήμα που φέρει το όνομά «Virgin», η Virgin Australia εξαγοράστηκε προσφάτως από το αμερικανικό επενδυτικό ταμείο Bain Capital.