Η σκηνοθέτρια Πανδώρα Μουρίκη, διευθύντρια προγράμματος της ΕΡΤ, ανακοίνωσε την απόφαση της διοίκησης να προχωρήσει άμεσα, εκτός από το «1,5%» που εφαρμόζεται ήδη, στην ανάθεση δύο σειρών 14 επεισοδίων, τεσσάρων μίνι σειρών 6 επεισοδίων και δέκα τηλεταινιών μεσαίου μήκους, με θεματολογία από τη σύγχρονη λογοτεχνία και με βάση σημερινά κοινωνικά θέματα, τις καλύτερες εκ των οποίων η ΕΡΤ θα ενισχύσει περαιτέρω για την κινηματογραφική τους μεταφορά. «Ο στόχος είναι μέσα από αυτές τις τηλεταινίες η ανάδειξη νέων σκηνοθετών, σεναριογράφων και παραγωγών και οι ταινίες αυτές να αποτελέσουν μια συνέχεια του προγράμματος «Μικροφίλμ» τόνισε η κ. Μουρίκη.
Ο σκηνοθέτης και παραγωγός Μανούσος Μανουσάκης μίλησε για την ελληνική γλώσσα που χρησιμοποιείται πια μόνον για τις κακές ειδήσεις και για την περιγραφή των επαχθών οικονομικών μέτρων και τόνισε με έμφαση: «Η γλώσσα του ονείρου δεν είναι πια η ελληνική, ονειρευόμαστε στα αγγλικά, στα αμερικάνικα και στα τουρκικά. Μια ολόκληρη νέα γενιά δεν έχει μάθει να ονειρεύεται στα ελληνικά».
Η ηθοποιός και αντιπρόεδρος του ΣΕΗ, Σάρα Γανωτή αναφέρθηκε στην ανεργία των ηθοποιών που σήμερα έχει φτάσει στο 93%, στους απλήρωτους ηθοποιούς και στην αμοιβή όσων έχουν την τύχη να δουλεύουν, που κυμαίνεται στα 600 ευρώ και αυτά με τρίμηνα συμβόλαια. Τόνισε πως το ζητούμενο είναι να γίνουν νέες παραγωγές low budget και ιδιαίτερα από την ΕΡΤ και πρότεινε την αναβίωση του Θεάτρου της Δευτέρας με νέα θεατρικά έργα.
Ο σεναριογράφος Γιάννης Μαρούδας επανέφερε την πάγια πρόταση της Ένωσης Σεναριογράφων για τη δημιουργία ζώνης τηλεταινιών στην ΕΡΤ, από διαφορετικούς παραγωγούς, σκηνοθέτες και σεναριογράφους που θα κρατήσει ζωντανά όλα τα επαγγέλματα που σχετίζονται με τον οπτικοακουστικό χώρο και σήμερα κινδυνεύουν να εξαφανιστούν.
Τη συζήτηση έκλεισε ο Ντίνος Γιώτης, πρόεδρος της ΕΣΕ, υποστηρίζοντας πως στην παρούσα φάση, με την οικονομική κρίση σε εξέλιξη, μόνο η πλεονασματική, ακόμα, ΕΡΤ έχει την οικονομική δυνατότητα αλλά και την καταστατική υποχρέωση να ανοίξει ένα νέο κύκλο παραγωγής ελληνικής μυθοπλασίας, δίνοντας έτσι, ενδεχομένως, το έναυσμα και στην ιδιωτική τηλεόραση.