Σύμφωνα με τη ΔΟΕ, μοναδικός στόχος είναι «η χειραγώγηση και τιμωρία των εκπαιδευτικών και η κατηγοριοποίηση των σχολείων». 

Στο πλαίσιο αυτό καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να μη συμμετάσχουν στις συνεδριάσεις που απαιτούνται για να συγκροτηθούν οι ομάδες εργασίας, οι οποίες θα υλοποιήσουν την αυτοαξιολόγηση. 

«Οι συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων δεν πρέπει να οδηγήσουν στη στελέχωση των ομάδων εργασίας», τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση. 

Η ΔΟΕ επισημαίνει ότι όταν οι συνεδριάσεις γίνονται εκτός ωραρίου εργασίας, κάτι που προβλέπει η σχετική εγκύκλιος, η συμμετοχή σε αυτές αποτελεί «σαφέστατη παραβίαση του εργασιακού ωραρίου, επομένως κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν σε αυτές».

Σε περίπτωση όμως που οι σύλλογοι διδασκόντων θα συζητήσουν το ζήτημα της αυτοαξιολόγησης, η Ομοσπονδία σημειώνει πως η ξεκάθαρη απάντηση πρέπει να είναι ότι οι ομάδες εργασίας δε συγκροτήθηκαν.

Οι δάσκαλοι καταλογίζουν στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πως δεν κάνει η ίδια αυτοαξιολόγηση του έργου της. «Αν το είχε κάνει θα γνώριζε πως εκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί να ασκείται δίχως διορισμούς εκπαιδευτικών, με διαθεσιμότητα, με συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, με αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, δίχως επαρκή χρηματοδότηση, δίχως τη στοιχειώδη υλικοτεχνική υποδομή», συμπληρώνουν.
 
«Αντ’ αυτού για μια ακόμη φορά μετακυλύει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς και τους καλεί “αθώα” και με “όμορφες” λεκτικές διατυπώσεις  να κηρύξουν εκείνοι την έναρξη μιας διαδικασίας που ολοφάνερα συνδέεται με την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, με την αναζήτηση των υπευθύνων για την πορεία της εκπαίδευσης στις τάξεις τους και που ολοφάνερα οδηγεί στο επόμενο στάδιο, την αξιολόγηση – λαιμητόμο, των ποσοστώσεων, της μισθολογικής και βαθμολογικής καθήλωσης και τελικά της απόλυσης», συνεχίζει η ΔΟΕ.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, «βασικός στόχος της αυτοαξιολόγησης είναι η γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου. Η διαδικασία πραγματοποιείται από ομάδες εργασίας των εκπαιδευτικών με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Οι εκπαιδευτικοί αναπτύσσουν συνεργατικές πρακτικές, διερευνούν τα δεδομένα του σχολείου και αποκτούν συνολική εικόνα της κατάστασης.

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αυτής αναδεικνύονται τα αξιόλογα επιτεύγματα του σχολείου και επισημαίνονται οι αδυναμίες, με σκοπό την ανάληψη πρωτοβουλιών και δράσεων για τη βελτίωσή τους».