Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές,  η πρόταση προβλέπει ότι θα κατατεθεί στη Βουλή νομοθετική διάταξη που θα προβλέπει ότι την άνοιξη του 2017 και την άνοιξη του 2018, με το που θα δημοσιεύονται τα τελικά στοιχεία για την πορεία του πρωτογενούς πλεονάσματος του προηγούμενου έτους από την Ελληνική Στατιστική Αρχή αλλά και την Eurostat, o υπουργός Οικονομικών θα προχωρεί σε αυτόματη περικοπή των δημοσίων δαπανών σε περίπτωση αποκλίσεων έναντι των στόχων (1,75% πλεόνασμα το 2017 και 3,5% το 2018).
 
Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τη νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να ενισχυθεί η αξιοπιστία της ελληνικής πλευράς, η διάταξη θα προβλέπει αυστηρές κυρώσεις ακόμη και για τον ίδιο τον υπουργό Οικονομικών.
 
Με στόχο να μην δεσμευτεί η Αθήνα ότι τα μέτρα θα προέρχονται αποκλειστικά από το σκέλος των δαπανών, η ίδια διάταξη προτείνεται να εξουσιοδοτεί τον υπουργό Οικονομικών να προτείνει ισοδύναμα μέτρα και από το σκέλος των εσόδων (δηλαδή επιβολή πρόσθετων φόρων).
 
Έτσι, με την πρόταση, η κυβέρνηση ελπίζει ότι θα αποφύγει την υποχρέωση να κατονομάσει μέτρα ύψους 3,6 δισ. ευρώ τα οποία λόγω του ποσού θεωρείται δεδομένο ότι θα προκαλέσουν θύελλα αντιδράσεων.
Προκειμένου να επιτευχθεί συμβιβασμός ανάμεσα στο ΔΝΤ και τους ευρωπαϊκούς θεσμούς ώστε να παραμείνει το ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα, το πρόσφατο Eurogroup ζήτησε να υπάρξει η δυνατότητα κάλυψης ενδεχόμενων αποκλίσεων από τους στόχους, με τρόπο που θα είναι:
  • αυτόματος
  • αξιόπιστος
  • αντικειμενικός
  • θεσμοθετημένος 
Ο μηχανισμός αυτός καλύπτει πλήρως τις τέσσερις παραπάνω προϋποθέσεις που έθεσε το Eurogroup, λένε κυβερνητικά στελέχη.

Το ΔΝΤ επιμένει σε νομοθέτηση προληπτικών μέτρων

Όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές, η ελληνική κυβέρνηση έχει ξεκαθαρίσει ότι η νομοθέτηση υπό αίρεση είναι αντίθετη με το ελληνικό Σύνταγμα και με το διεθνές νομικό σύστημα. Οι νόμοι που ψηφίζονται στο ελληνικό κοινοβούλιο έχουν άμεση εφαρμογή και η ισχύς τους παύει μόνο με άλλον νόμο. Επιπλέον, η ελληνική κυβέρνηση έχει καταθέσει ολοκληρωμένη επιχειρηματολογία, με την οποία τεκμηριώνεται ότι η νομοθέτηση προληπτικών μέτρων είναι αρνητική για το οικονομικό κλίμα καθώς προεξοφλεί την αποτυχία του προγράμματος και αποτρέπει τις επενδύσεις.    
 
Το Μαξίμου υποστηρίζει ότι η διαπραγμάτευση έχει κλείσει ως προς τα μέτρα 3% του ΑΕΠ που προβλέπει η συμφωνία του περασμένου Ιουλίου, με στόχο πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% το 2018. Τα μέτρα 3% του ΑΕΠ αντιστοιχούν σε 5,4 δις. Από τα μέτρα αυτά έχουν υλοποιηθεί ήδη μέτρα που αντιστοιχούν σε 2.8 δις. Τα υπόλοιπα μέτρα, ύψους 2.6 δις θα ληφθούν στο διάστημα των επόμενων 2.5 ετών, με μέση ετήσια επιβάρυνση 1.1 δις. 
 
Η ελληνική πλευρά, σημειώνουν οι ίδιες πηγές, έχει κατοχυρώσει όλες τις κόκκινες γραμμές που έθεσε σε αυτή την φάση της διαπραγμάτευσης και αφορούν την προστασία των συντάξεων, την προστασία της πρώτης κατοικίας, το αφορολόγητο και την προστασία των πιο χαμηλότερων στρωμάτων στην ασφαλιστική και την φορολογική μεταρρύθμιση.