Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μηχανοδηγών (ALE) απέστειλε επιστολή στις Επιτροπές Μεταφορών και Εργασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και στο ελληνικό υπουργείο Μεταφορών, τη Hellenic Train και τη μητρική της, την FS, στην οποία καταγγέλλει την απόλυση του Κώστα Γενηδούνια από τη Hellenic Train.

Tην επιστολή υπογράφει ο Πρόεδρος της ALE, Juan Jesús García Fraile και αναφέρει: «Το 2023 συνέβη το «δυστύχημα των Τεμπών», το οποίο οδήγησε στον θάνατο 57 ανθρώπων (εκ των οποίων οι 11 ήταν σιδηροδρομικοί υπάλληλοι) και επηρέασε δεκάδες επιβάτες.

Αυτή η τραγωδία ανέδειξε την κρίσιμη κατάσταση της σιδηροδρομικής ασφάλειας στη χώρα και οδήγησε στη δημιουργία ενός φορέα διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων.

Με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA), μεταξύ άλλων θεσμών και οργανισμών, να παρακολουθούν στενά την κατάσταση, το Σωματείο Ελλήνων Μηχανοδηγών (Π.Ε.Π.Ε.) έχει επιτελέσει εξαιρετικό έργο, παρέχοντας αναφορές, μοιραζόμενο τεχνογνωσία, αναπτύσσοντας δράσεις και επαγγελματικό υπόβαθρο για την υποστήριξη προσπαθειών που στοχεύουν στη βελτίωση της σιδηροδρομικής ασφάλειας.

Ο Κωνσταντίνος Γενηδούνιας, Πρόεδρος της Π.Ε.Π.Ε. την περίοδο εκείνη, υπήρξε μία από τις πλέον καθοριστικές προσωπικότητες, λειτουργώντας ως κρίσιμος μάρτυρας για το δυστύχημα και ηγούμενος ενός ελληνικού κινήματος, με στόχο τη διασφάλιση ορθής διερεύνησης, την αποκάλυψη των αιτιών, με γνώμονα τη διαφάνεια και τη βελτίωση της ασφάλειας, συμμετέχοντας ακόμη και σε συνεδριάσεις της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Πριν από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο Κωνσταντίνος Γενηδούνιας είχε επίσης πρωτοστατήσει στις προσπάθειες των Ελλήνων σιδηροδρομικών να προειδοποιήσουν επανειλημμένα την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις σοβαρές ελλείψεις και τα κενά ασφαλείας.

Ανησυχητικά, σε μία καθοριστική στιγμή, όπου η υπόθεση των Τεμπών πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της, η Hellenic Train A.E. (η σιδηροδρομική εταιρεία στην Ελλάδα) απέλυσε τον Κωνσταντίνο Γενηδούνια την ίδια ημέρα που ο φάκελος της υπόθεσης κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων, ενώ ταυτόχρονα ήταν υποψήφιος για την επανεκλογή του στη θέση του Προέδρου του Σωματείου Μηχανοδηγών Π.Ε.Π.Ε.

Χωρίς καμία επίσημη αιτιολογία και, προφανώς, ως πολιτική αντεκδίκηση εις βάρος εκπροσώπου των μηχανοδηγών, ο Κώστας Γενηδούνιας έχει μετατραπεί σε «μάρτυρα» ενός συστήματος που αποκάλυψε τις σοβαρές ελλείψεις στη σιδηροδρομική ασφάλεια της χώρας, η οποία εξακολουθεί να αποτυγχάνει στην προστασία επιβατών και εργαζομένων.

Εφιστούμε την προσοχή σας σε αυτή την υπόθεση, ζητώντας την παρέμβαση και τη στήριξή σας για την επίλυση μιας κατάστασης που ενδέχεται να επηρεάσει σοβαρά τη συνεχιζόμενη έρευνα για το δυστύχημα των Τεμπών.

Αποτελεί επίσης ένα επικίνδυνο προηγούμενο για άλλα κράτη-μέλη, δημιουργώντας μια απαράδεκτη βάση για μελλοντικές καταστάσεις, στις οποίες ο φόβος αντιποίνων εις βάρος εργαζομένων θα οδηγήσει σε ανεπαρκή συστήματα ασφάλειας και προστασίας, τόσο για τους ίδιους τους εργαζόμενους όσο και για τους επιβάτες και τα αγαθά του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού συστήματος».