Το σχέδιο νόμου, πρέπει να επικυρωθεί στις 28 Ιουνίου και από τη Γερουσία και να επιστρέψει στην κάτω Βουλή, πριν την οριστική επικύρωσή του, που δεν αναμένεται, με βάση τον κυβερνητικό σχεδιασμό, πριν τα τέλη Ιουλίου.
Με απεργίες σε λιμάνια και τρένα, τα συνδικάτα προσπαθούν να ωθήσουν τον Ολάντ σε απόσυρση του μεσαιωνικού νόμου για τα εργασιακά. «Οι απεργίες στους σιδηροδρόμους», οι οποίες θα συνεχισθούν μέχρι το πρωί της Παρασκευής, «περιόρισαν τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών υψηλής ταχύτητας και inter-city κατά 40% έως 50%, ενώ προκάλεσαν επίσης μεγάλη αναστάτωση στις τοπικές και προαστιακές γραμμές», ανακοίνωσε η εταιρεία των κρατικών σιδηροδρόμων SNCF.
Η εταιρεία οχηματαγωγών Brittany Ferries ανακοίνωσε μαζικές ακυρώσεις δρομολογίων ανάμεσα στη Μ. Βρετανία και τη βόρεια Γαλλία, όπου οι λιμενεργάτες συμμετέχουν στην απεργιακή κινητοποίηση.
Στην «αντεπίθεση» αποφάσισε να περάσει και η συνδικαλιστική ένωση των γάλλων αστυνομικών UNSA, καλώντας τους ένστολους σήμερα σε συγκεντρώσεις εναντίον του «κλίματος μίσους απέναντι στην αστυνομία», ενώ επίσης, όπως αναφέρει η Le Monde, ζητά από το κράτος να έχει περισσότερη ελευθερία στην καταστολή των «ταραξιών», ενώ εκφράζει παράπονα πως έχει «δεμένα τα χέρια» και ζητά περισσότερη «αυστηρότητα στην τήρηση της τάξης».
«Δεν θα ενδώσω» απαντάει ο Ολάντ
«Δεν θα ενδώσω, διότι υπήρξαν πολλές κυβερνήσεις που ενέδωσαν» προειδοποίησε ο επικεφαλής του γαλλικού Κράτους σε μια ομιλία του με «άρωμα» προεκλογικής περιόδου.
Αυτός ο νόμος «θα περάσει επειδή έχει συζητηθεί και έχει τροποποιηθεί», υπογράμμισε ο Φρανσουά Ολάντ υποστηρίζοντας ότι έχει τη στήριξη των συνδικαλιστικών ενώσεων που τάσσονται υπέρ των μεταρρυθμίσεων και των περισσότερων βουλευτών του – που, ωστόσο, αν ψήφιζαν το νομοσχέδιο το πιθανότερο είναι πως δεν θα περνούσε.