Μιλώντας τη Δευτέρα για το άνοιγμα των Γυμνασίων και των Λυκείων της χώρας, αλλά και προαναγγέλοντας το άνοιγμα των ειδικών σχολείων, των δημοτικών σχολείων και των βρεφονηπιακών σταθμών από την 1η Ιουνίου, η Ν. Κεραμέως υπερασπίστηκε  και πάλι την απόφαση του υπ. Παιδείας που ορίζει πως θα μπουν εντός των σχολικών αιθουσών κάμερες, ζητώντας ευθύνες από τους εκπαιδευτικούς.

Απαίδευτο νομοσχέδιο προς ξήλωμα

«Τώρα ο καθένας τίθεται προ των ευθυνών του. Οι εκπαιδευτικοί όπως με εξαιρετικό τρόπο πραγματοποίησαν εκπαίδευση εξ αποστάσεως κατά την αναστολή των μαθημάτων, έτσι και τώρα καλούνται με τη σειρά τους να δώσουν στα παιδιά που μένουν σπίτι πρόσβαση σε γνώση και εκπαίδευση», ανέφερε χαρακτηριστικά η Ν. Κεραμέως.

Ερωτηθείσα για τις αντιδράσεις στις τάξεις εκπαιδευτικών και γονέων, ξεκαθάρισε ότι η απόφαση της κυβέρνησης είναι οριστική. «Νομίζω ήμουν σαφής. Δεν κάναμε ούτε βήμα πίσω, προχωρήσαμε όπως είχαμε εξαγγείλει και από εκεί και πέρα καθένας τίθεται προ των ευθυνών του».

O δεκάλογος των λαθών του υπουργείου Παιδείας με τις κάμερες από την Ομοσπονδία ιδιωτικών εκπαιδευτικών

Τέλος, η κ. Κεραμέως συνεχάρη και ευχαρίστησε την εκπαιδευτική κοινότητα, εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης, μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές, γονείς, για τη συλλογική προσπάθεια και την αλληλεγγύη που έχουν επιδείξει όλο αυτό το διάστημα.

«Η επίκληση στην ατομική ευθύνη είναι επικίνδυνη»

Το ΚΚΕ εξέδωσε ανακοίνωση κατά του υπουργείου Παιδείας, επισημαίνοντας πως είναι «επικίνδυνη» η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για ποντάρισμα στην ατομική ευθύνη, τονίζοντας ότι «η κυβέρνηση είναι που πρέπει πρώτα απ’ όλα να επιδείξει κρατική ευθύνη, ενώ η πείρα από τη λειτουργία των Γυμνασίων και των Λυκείων δείχνει ότι αυτή ακριβώς η μετάθεση της ευθύνης στις οικογένειες, επιδρά διαλυτικά στην Εκπαίδευση».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΚΚΕ:

«Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση δεν λαμβάνει υπόψη τις ανησυχίες, τις διεκδικήσεις, τις πρακτικές προτάσεις που καταθέτουν εδώ και μέρες οι φορείς των γονιών και των εκπαιδευτικών, για το άνοιγμα των σχολείων.

Αν μια φορά χρειάζονταν να παρθούν μέτρα ουσιαστικά στήριξης για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, για τους Παιδικούς Σταθμούς, τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία, σήμερα τα μέτρα αυτά πρέπει να είναι πολλαπλάσια. Η αναγκαία -απ’ όλες τις απόψεις- συνέχεια της μορφωτικής διαδικασίας δεν μπορεί να αποτελεί ατομική εκτίμηση ρίσκου.

Συγκεκριμένα:

Παραμένει “γκρίζο” το τοπίο σε σχέση με το φλέγον ζήτημα της καθαριότητας στα σχολεία, το οποίο αναθέτει γι’ ακόμα μια φορά στους δήμους, αφήνοντας τουλάχιστον ερωτηματικά σε σχέση με τα ωράρια και τις συμβάσεις των εργαζομένων στην καθαριότητα.

Δεν απαντά στο πώς θα καλυφτούν τα κενά από τις αναγκαίες εξαιρέσεις ευπαθών ομάδων από την εκπαιδευτική συνέχεια, ειδικά στην περίπτωση των Δημοτικών και των Νηπιαγωγείων, που κατά βάση η διδασκαλία είναι μονοπρόσωπη.

Η συνεχιζόμενη αναστολή λειτουργίας των ολοήμερων τμημάτων δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις οικογένειες που στέλνουν τα παιδιά σε αυτά.

Οι εξαγγελίες για ανώτατο όριο 15 μαθητών ανά τάξη, σε αίθουσες κλουβιά και κοντέινερ, είναι άκρως επικίνδυνες!

Οι ανακοινώσεις για τη λειτουργία των Παιδικών Σταθμών και ειδικά των βρεφικών τμημάτων και οι εξαγγελίες για την “κοινωνική αποστασιοποίηση” σε αυτές τις ηλικίες, τουλάχιστον προκαλούν.

Η επίκληση στην ατομική ευθύνη των γονιών είναι επικίνδυνη. Γιατί η κυβέρνηση είναι που πρέπει πρώτα απ’ όλα να επιδείξει κρατική ευθύνη, ενώ η πείρα από τη λειτουργία των Γυμνασίων και των Λυκείων δείχνει ότι αυτή ακριβώς η μετάθεση της ευθύνης στις οικογένειες, επιδρά διαλυτικά στην Εκπαίδευση.

Το ΚΚΕ καταθέτει για ακόμη μία φορά άμεσα μέτρα που πρέπει να ληφθούν προκειμένου, η όποια λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών να γίνει με κριτήριο την προστασία της υγείας όλων των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Εδώ και τώρα χρειάζεται, χωρίς καθυστέρηση και με κρατική ευθύνη:

– Να πληρούνται όλες οι συνθήκες υγείας και ασφάλειας. Αυτό σημαίνει: Ότι παρέχονται δωρεάν με κρατική ευθύνη όλα τα απαραίτητα μέτρα ατομικής υγιεινής (αλκοολούχα διαλύματα, μάσκες, κ.ά.). Ότι άμεσα προσλαμβάνεται προσωπικό με αλλαγή του θεσμικού καθεστώτος για καθαριότητα κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Ότι πραγματοποιούνται με ευθύνη του κράτους και των υγειονομικών αρχών μαζικά τεστ.

– Να προστατευτούν ιδιαίτερα οι ευπαθείς ομάδες. Αυτό σημαίνει: Ότι λαμβάνονται μέτρα προστασίας των εκπαιδευτικών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, ακόμα και με παροχή ειδικής άδειας. Ότι με ιδιαίτερο τρόπο συνεχίζεται η μαθησιακή διαδικασία για τους μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

– Να μην αντιμετωπίζεται με ημίμετρα η αναγκαία μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Απαιτείται τώρα συνολικός επανασχεδιασμός. Δεν μπορεί η εκπαιδευτική διαδικασία να ξεκινήσει το Σεπτέμβρη με εκ περιτροπής διδασκαλία. Αυτό σημαίνει: Ότι ξεκινούν από σήμερα διαδικασίες μαζικών μόνιμων διορισμών, τουλάχιστον των χιλιάδων αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων που βρίσκονται τώρα στα σχολεία. Ότι άμεσα σχεδιάζεται πλάνο ανεύρεσης χώρων, ανέγερσης σύγχρονων και ασφαλών σχολικών κτιρίων, ακόμα και άμεσων αναγκαίων επινοικιάσεων κατάλληλων χώρων. Ότι άμεσα ξανανοίγουν όλα τα σχολεία που είτε καταργήθηκαν, είτε συγχωνεύτηκαν διαδοχικά από τις κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ.

– Να ληφθούν όλα τα αναγκαία παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά μέτρα για την ομαλή μετάβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία. Αυτό σημαίνει: Ότι με κρατική ευθύνη αντιμετωπίζονται η ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών με τους αναγκαίους ειδικούς. Ότι επεκτείνονται άμεσα οι δομές ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης για τους μαθητές που το χρειάζονται. Ότι δημιουργούνται δημόσιες και δωρεάν δομές ουσιαστικής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου.

– Τα μέτρα για την εκ περιτροπής λειτουργία των Παιδικών Σταθμών, των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων, που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, θέτουν άμεσα την αναγκαιότητα: Να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης των εργαζόμενων γονιών (ειδικά στον ιδιωτικό τομέα) που αναγκάζονται να μείνουν σπίτι είτε για να κρατήσουν τα παιδιά τους, λόγω του ότι αυτά ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, είτε γιατί υπάρχουν στο σπίτι άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να συνεχίσει η παροχή άδειας ειδικού σκοπού, χωρίς καμία αφαίρεση κανονικής άδειας.

– Να μην κλείσουν τα ολοήμερα τμήματα. Άμεσα να παρθούν επιπρόσθετα μέτρα για τη στελέχωσή τους και για τη λειτουργία τους.

– Να υπάρχει ειδική μέριμνα για τη μεταφορά των εκπαιδευτικών (μόνιμων και αναπληρωτών), που θα μετακινηθούν προς τις περιοχές που υπηρετούν, καθώς και για τη στέγαση και τη σίτισή τους με ευθύνη του κράτους».