Ο Σ. Πέτσας ανακοίνωσε ότι με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που εκδίδεται μέσα στη μέρα, θα μοιραστούν ακόμα εννέα εκατομμύρια ευρώ σε ΜΜΕ για την «ενημέρωση των πολιτών» και την «προστασία από την παραπληροφόρηση και τα “fake news”» σχετικά με τον κορονοϊό.
Δήλωσε ότι χρήματα θα οδηγηθούν σε ΜΜΕ μέσω πληρωμένων από το κράτος ενημερωτικών μηνυμάτων, επισημαίνοντας πως«το Υπουργείο Οικονομικών πληρώνει απευθείας όσους συμμετέχουν και λαμβάνουν χρήματα για την καταχώρηση, προβολή ή μετάδοση του μηνύματος στο μέσο τους, χωρίς επιστροφές».
Μήπως να μας ανακοινώνατε πού πήγαν τα 11 εκατ. ευρώ για το «Μένουμε Σπίτι»;
Θέλοντας να αιτιολογήσει την απόφαση, δήλωσε ότι η επιτυχία στην αντιμετώπιση του ιού βασίζεται, όσον αφορά στην ενημέρωση, στο «Μένουμε Σπίτι» και «την καθοριστική σημασία που έχει η υπεύθυνη, έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση», ενώ επανέλαβε ότι η ενημέρωση δεν μπορεί «να βασίζεται μόνο στη διάθεση κοινωνικής προσφοράς των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης» και στάθηκε στα fake news.
«Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής των Ελλήνων στις 10 Απριλίου 2020, είχαμε τονίσει ότι η εκστρατεία ενημέρωσης δεν σταματά στο τέλος Απριλίου. Αντίθετα, τώρα μπαίνουμε στην πιο δύσκολη φάση, δηλαδή στη διαδικασία επιστροφής στην «νέα κανονικότητα».
Η διαδικασία αυτή θα είναι αργή και μακρόσυρτη. Για αυτό έχουμε υποχρέωση να σχεδιάσουμε πρόγραμμα με στοχευμένα μηνύματα, για διαφορετικές κοινωνικές και ηλικιακές ομάδες, για διαφορετικούς κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας, καθώς η άρση των περιοριστικών μέτρων που θα ανακοινωθεί από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, δεν θα είναι οριζόντια και ταυτόχρονη.
Είναι απαραίτητο, στην κρίσιμη φάση της σταδιακής μετάβασης στην «νέα κανονικότητα», να εκπαιδεύσουμε τους πολίτες σε έναν νέο τρόπο ζωής και να τους προφυλάξουμε από την παραπληροφόρηση και τα «fake news». Διότι, όταν δεν υπάρχει ενημέρωση, θεριεύουν η ανασφάλεια, ο φόβος και ο πανικός.
Για τους παραπάνω λόγους, με Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδίδεται σήμερα, η εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης ενισχύεται με 9 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον και διαμορφώνεται σε 20 εκατομμύρια ευρώ συνολικά, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,29% των δημοσιονομικών μέτρων που έχουν ληφθεί μέχρι και τον μήνα Απρίλιο.
Σημειώνεται ότι έχει προβλεφθεί ρητά η συμμετοχή στην κατανομή της συνολικής δαπάνης των τοπικών και περιφερειακών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, κάθε κατηγορίας.
Επίσης, στο πλαίσιο της απόλυτης διαφάνειας για την καμπάνια, το υπουργείο Οικονομικών πληρώνει απευθείας όσους συμμετέχουν και λαμβάνουν χρήματα για την καταχώρηση, προβολή ή μετάδοση του μηνύματος στο μέσο τους, χωρίς επιστροφές. Διευκρινίζεται ότι για το πρόσθετο ποσό της εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης η αμοιβή του αναδόχου περιορίζεται στο 1%.
Η κυβέρνηση θα κάνει ό,τι χρειαστεί για τον περιορισμό των συνεπειών της πανδημίας. Προτεραιότητά μας είναι αφενός η προστασία της υγείας των πολιτών, γιατί κάθε ζωή που σώζεται έχει ανεκτίμητη αξία και αφετέρου η απόλυτη διαφάνεια στη διαχείριση των χρημάτων των φορολογουμένων».