X
Πατήστε εδώ για να γίνετε συνδρομητής! Αν είστε ήδη Συνδεθείτε για να μη βλέπετε αυτό το μήνυμα
X

Συνδεθείτε μέσω TPP Community

Έχετε συνδεθεί επιτυχώς

Η Μενδώνη δείχνει «δύο υπαλλήλους» ενώ έγγραφο του υπουργείου Πολιτισμού δείχνει την Μενδώνη

Να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από τους χειρισμούς και τις ευθύνες που φαίνεται να βαραίνουν το υπουργείο της επιχειρεί ακόμα η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, η οποία επιμένει να δηλώνει άγνοια για τα γεγονότα και να προσπαθεί να επιρρίψει τις ευθύνες σε δύο υπαλλήλους του υπουργείου που «υπερέβησαν το όριο των αρμοδιοτήτων τους». Την ίδια ώρα, αποκαλύπτεται έγγραφο του υπουργείου Πολιτισμού από την 1η Οκτωβρίου, με αυστηρές συστάσεις προς τους μεγάλους κινηματογράφους για την προβολή της ταινίας και τους ανήλικους θεατές, αποδεικνύοντας πως τα όσα συνέβησαν ήταν σε γνώση της ηγεσίας του υπουργείου.
|

«Τόσο εγώ, όσο και ο Γενικός Γραμματέας Σύγχρονου Πολιτισμού καταδικάζουμε απερίφραστα τον χειρισμό της υπόθεσης. Ομολογώ ότι με ενοχλεί η εικόνα να δημιουργούνται προβλήματα από δυνάμεις καταστολής σε ανήλικα παιδιά και στις οικογένειές τους», δήλωσε το απόγευμα της Δευτέρας στους δημοσιογράφους η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, αναφερόμενη στο περιστατικό της παρέμβασης της αστυνομίας και της απομάκρυνσης ανηλίκων σε κινηματογραφικές αίθουσες της Αθήνας το περασμένο Σαββατοκύριακο, όπου προβαλλόταν η ταινία «Τζόκερ». Σημειώνεται ότι, σύμφωνα και με την αστυνομία, η επέμβαση έγινε κατόπιν ειδοποίησης δυο γυναικών, οι οποίες χρησιμοποίησαν την υπηρεσιακή τους ιδιότητα ως υπάλληλοι του υπουργείου Πολιτισμού.

Όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο, η Λ. Μενδώνη υποστήριξε ότι ενημερώθηκε το βράδυ της Κυριακής από το Γραφείο Τύπου του ΥΠΠΟΑ για το περιστατικό. «Το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να ρωτήσω τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού και τον αρμόδιο Γενικό Διευθυντή Σύγχρονου Πολιτισμού, αν γνώριζαν κάτι για το θέμα. Η απάντηση που πήρα είναι ότι δεν ήξεραν κι εκείνοι, όπως κι εγώ, τίποτα και βγήκε η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ χτες, όπου αναφέραμε ότι «σε περίπτωση που εξακριβωθεί ότι οι καταγγέλλοντες είναι πράγματι υπάλληλοι του ΥΠΠΟΑ, θα κινηθούν οι προβλεπόμενες από τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα διαδικασίες»».

«Αυτό που προέκυψε αργά χτες το βράδυ ήταν ότι πράγματι οι δυο κυρίες είναι υπάλληλοι του ΥΠΠΟΑ και οι οποίες είναι παράλληλα και μέλη πρωτοβάθμιας γνωμοδοτικής επιτροπής, η οποία παρέχει γνώμη για την κατάταξη των κινηματογραφικών έργων», διευκρίνισε η υπουργός Πολιτισμού, προσθέτοντας ότι τα μέλη της επιτροπής έχουν δυνατότητα ελευθέρας εισόδου με βάση ειδικό δελτίο σε χώρους δημοσίων θεαμάτων και ακροαμάτων για άσκηση ελέγχου αποκλειστικώς στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

«Αυτό το οποίο συνέβη είναι ότι οι δυο κυρίες υπερέβησαν το όριο των αρμοδιοτήτων τους. Έλεγχος δεν σημαίνει ότι αυτομάτως φωνάζεις τις δυνάμεις καταστολής. Έχουν δικαίωμα να ελέγξουν. Ο έλεγχος μπορεί να είναι σε πάρα πολλά επίπεδα, π.χ. τον αιθουσάρχη αν πραγματικά ζητά ταυτότητες για την είσοδο ανηλίκων μέσα στην αίθουσα. Από τη διαδικασία αυτή μέχρι τη διαδικασία καλώ δυνάμεις καταστολής, αυτό απέχει πάρα πολύ», συμπλήρωσε η Λ. Μενδώνη, ενημερώνοντας ότι έχει ζητήσει ΕΔΕ προκειμένου να διαλευκανθεί η υπόθεση.

«Η επιχείρηση από την αξιωματική αντιπολίτευση να πολιτικοποιήσει το θέμα και να αναφερθεί σε σκοτεινές εποχές θεωρώ ότι είναι τουλάχιστον ατυχής. Η αξιωματική αντιπολίτευση ήταν 4,5 χρόνια κυβέρνηση και είχε όλο το χρονικό περιθώριο να διορθώσει το θεσμικό πλαίσιο. Δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι η προηγούμενη κυβέρνηση δεν γνώριζε ότι υπήρχε αυτή η διαδικασία, διότι τα ειδικά δελτία εισόδου των υπαλλήλων υπογράφονται από τη ΓΓ του ΥΠΠΟΑ από το 2016», τόνισε μεταξύ άλλων η υπουργός.

Τέλος, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων η Λ. Μενδώνη διευκρίνισε ότι «τα μέλη των επιτροπών μπορεί να είναι υπάλληλοι του ΥΠΠΟΑ, αλλά μπορεί και όχι», καθώς και ότι «τα τελευταία 15 χρόνια τουλάχιστον, δεν είχε ποτέ ασκηθεί αυτού του είδους η διαδικασία. Είναι η πρώτη φορά. Διαπιστώνεται ότι υπάρχει ένα θέμα στο πώς ορίζεται η άσκηση ελέγχου γι’ αυτό είναι κάτι το οποίο θα δούμε πώς θα το αποσαφηνίσουμε», υπογράμμισε, ενώ ο γενικός διευθυντής σύγχρονου πολιτισμού του ΥΠΠΟΑ, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, δήλωσε ότι η διαδικασία ελέγχου κινητοποιήθηκε κατόπιν καταγγελίας, η οποία προήλθε από εταιρία διανομής.

«Φταίει ανταγωνιστική εταιρεία»

Εκτός από τη Λίνα Μενδώνη, κατά τη συνέντευξη τύπου που παραχωρήθηκε από την ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού, υπήρξε ακόμα μία τραγελαφική αναφορά, η οποία ρίχνει τις ευθύνες στους… αντιπάλους της εταιρείας διανομής της ταινίας.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή Σύγχρονου Πολιτισμού του υπουργείου, Μάριο Κωστάκη, η καταγγελία για την παρουσία ανήλικων κατά τις προβολές της ταινίας, έγινε από «άνθρωπο εταιρείας διανομής ταινιών απευθείας στην υπάλληλο της γνωομοδοτικής επιτροπής που ειδοποίησε την αστυνομία».

Συστάσεις στους κινηματογράφους από την 1η Οκτωβρίου

Στο μεταξύ, ένα έγγραφο που αποκαλύπτει το «Έθνος» στριμώχνει ακόμα περισσότερο την ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού για τους χειρισμούς της, καθώς αποκαλύπτεται πως από τις αρχές Οκτωβρίου, είχε προχωρήσει σε συστάσεις στους μεγάλους κινηματογράφους να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί στους ελέγχους για την παρουσία ανηλίκων στις αίθουσες όπου παίζεται το «Τζόκερ».

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η εν λόγω σύσταση εκδόθηκε δύο ημέρες πριν την πρεμιέρα της ταινίας στις ελληνικές αίθουσες και εστάλη στην εταιρεία διανομής και σε όλους τους κινηματογράφους. Μάλιστα, αναφερόταν στις αντιδράσεις που είχε προκαλέσει η ταινία στις ΗΠΑ, επιβεβαιώνοντας πως το υπουργείο Πολιτισμού δεν είχε παντελή άγνοια για το ζήτημα της παρουσίας ανηλίκων.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως, σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, στους αστυνομικούς που βρέθηκαν στους κινηματογράφους του ΑΕΛΛΩ και των Village στο Μαρούσι επεδείχθη το συγκεκριμένο έγγραφο, με το δημοσίευμα να τονίζει πως «ουσιαστικά τους υπενθύμιζε την εφαρμογή του νόμου του 1937» στον οποίο αναφερόταν, το οποίο και μπήκε και στη δικογραφία που έχει σχηματιστεί για τους κατηγορούμενους γονείς των παιδιών που βρέθηκαν στις αίθουσες.

Διαβάστε περισσότερα:

«Έφεραν 50 αστυνομικούς για να ελέγξουν ένα ανήλικο;»


Σε χρειαζόμαστε

Το ThePressProject είναι το μοναδικό μέσο ανεξάρτητης, ερευνητικής και αποκαλυπτικής δημοσιογραφίας που στηρίζεται αποκλειστικά στις μικρο-δωρεές των επισκεπτών του. Πιστεύουμε ότι η πληροφορία πρέπει να είναι διαθέσιμη σε όλους και για αυτό δεν κλειδώνουμε κανένα κομμάτι της ύλης αλλά για να παραχθεί το πρωτογενές υλικό που θα βρείτε εδώ χρειαζόμαστε την υποστήριξή σου. Αν δεν πληρώσουμε εμείς για την ενημέρωσή μας, θα την πληρώσει κάποιος άλλος (και αν δεν είσαι ο Μαρινάκης μάλλον δεν έχεις τα ίδια συμφέροντα). Μάθε πώς
- Κάνε κλικ για να σχολιάσεις