Σύμφωνα με το NEWS 24/7, ο Συνήγορος, στο σχετικό πόνημά του που έχει αριθμό πρωτοκόλλου 52349/2024, αποδομεί την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, ζητώντας μεταξύ άλλω να επανεξεταστεί η συγχώνευση τμημάτων σε συγκεκριμένα σχολεία αλλά και να τροποποιηθεί εγκύκλιος με την οποία εξομοιώθηκε ο θεσμός της παράλληλης στήριξης με εκείνον του Τμήματος Ενταξης.

«Η αύξηση του αριθμού των μαθητών/τριών στη σχολική τάξη μειώνει την απολύτως κρίσιμη -ιδίως στις μικρές ηλικίες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης- δυνατότητα των εκπαιδευτικών να εστιάσουν με τη δέουσα προσοχή στις ατομικές ανάγκες, να εντοπίσουν έγκαιρα κρίσιμες δυσκολίες και ζητήματα που απασχολούν τα παιδιά, να προλάβουν την εκδήλωση βίας ή να αναγνωρίσουν πιθανές ενδείξεις κακοποίησης/παραμέλησης, να διαθέσουν χρόνο για την οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης» συμπεραίνει, εξηγώνταας πως «η δημιουργία καθ’εαυτή τμημάτων με μεγάλο αριθμό μαθητών/τριών λειτουργεί επιβαρυντικά στην εκπαιδευτική διαδικασία” κάτι που έχει αναφερθεί πολλές από τους εκπαιδευτικούς».

«Ο αριθμός των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες δεν μπορεί να είναι ανώτερος του ενός (1) ή των τεσσάρων (4) αντίστοιχα ανά τμήμα, χαρακτηρίζει προβληματική την εγκύκλιο Γ.7/80483/Δ1/15-7-2024, σύμφωνα με την οποία δεν προβλέπεται μείωση του συνολικού αριθμού των μαθητών στα τμήματα- όχι μόνο στις περιπτώσεις που στο σχολείο λειτουργεί τμήμα ένταξης αλλά και εφόσον υπάρχει παράλληλη στήριξη» σημειώνει.

Συγκεκριμένα, η Συνήγορος του Παιδιού ζητάει:

  • Να επανεξεταστεί η συγχώνευση των τμημάτων των τάξεων στα προαναφερόμενα σχολεία και να δοθούν οδηγίες αντίστοιχα σε όλες τις διευθύνσεις εκπαίδευσης για την εξατομικευμένη αξιολόγηση των αναγκών στα τμήματα με σημαντικό αριθμό μαθητών/μαθητριών με διάγνωση Ε.Ε.Α.
  • Να προβλεφθεί η αναγκαία ευελιξία, ως προς τον ελάχιστο αριθμό μαθητών/τριών για τη συγκρότηση τμήματος, ώστε να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες κάθε σχολικής μονάδας (όπως ιδίως το μέγεθος της σχολικής αίθουσας) και να μην επιβάλλεται συγχώνευση τμήματος στις περιπτώσεις που, κατόπιν αυτής, μαθητές/τριες θα εμφανίζονται ως υπεράριθμοι, προκειμένου να μην υποχρεούνται σε μετεγγραφή.
  • Να τροποποιηθεί η με αριθμ. πρωτ. Γ.7/80483/Δ1/15-7-2024 όσον αφορά την εξομοίωση του θεσμού της παράλληλης στήριξης με εκείνον του Τμήματος Ένταξης, όσον αφορά την εφαρμογή του μέτρου της μείωσης του αριθμού των μαθητών του τμήματος κατά τρεις, σε σχέση με τον μέγιστο προβλεπόμενο αριθμό ανά τμήμα (κατά το αρ. 6, παρ. 1 του ν. 3699/08), καθώς αυτό δεν προβλέπεται στην ισχύουσα νομοθεσία.
  • Να επανεξετασθεί το πλαίσιο ως προς τα σημεία που εντοπίσθηκαν παραπάνω, ώστε να μην υπάρχει αντίφαση στις προβλέψεις του άρ. 6, παρ. 1 του νόμου 3699/2008, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, οι οποίες φαίνεται να δημιουργούν σύγχυση ως προς τον μέγιστο προβλεπόμενο αριθμό μαθητών με μαθησιακές ή άλλες ανάγκες που μπορεί να φοιτά σε ένα τμήμα σε συνδυασμό με την απαραίτητη υποστήριξη. Σε κάθε περίπτωση, να δίνεται η δυνατότητα στις σχολικές μονάδες συγκρότησης μικρότερων τμημάτων, όταν κρίνεται αναγκαίο.

ΣΥΡΙΖΑ: Η πολιτική της κυβέρνησης πολλαπλασιάζει αντί να επιλύει τα προβλήματα στην εκπαίδευση

«Η έκθεση της Συνηγόρου του Παιδιού αποτελεί μια ακόμη επιβεβαίωση πως η πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη πολλαπλασιάζει αντί να επιλύει τα προβλήματα στον χώρο της εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να εντείνει τα αδιέξοδα της νέας γενιάς» αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ.

«Η έκθεση επισημαίνει πως ο βασικός άξονας των μέτρων του υπουργού Παιδείας Κυρ. Πιερρακάκη, δηλαδή οι συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολικών μονάδων και, συνεπώς, οι υπεράριθμες τάξεις, όχι μόνο υπονομεύει το εκπαιδευτικό έργο αλλά εντείνει και τα φαινόμενα βίας στα σχολεία. Στο πλαίσιο αυτό, είναι πλέον ξεκάθαρο πως το πρόβλημα της βίας στα σχολεία δεν πρόκειται να λυθεί με τα μέτρα που εξαγγέλλει η κυβέρνηση, τα οποία έχουν ως κοινό παρονομαστή την αύξηση της καταστολής. Την ίδια στιγμή, η έκθεση στηλιτεύει την πολιτική του υπουργείου Παιδείας ως προς την παράλληλη στήριξη και τη διαχείριση των μαθητών με μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες» προσέθεσε.

«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιδιώκει τη συρρίκνωση και την απαξίωση του δημόσιου σχολείου. Γι’ αυτό και έκανε τα πάντα ώστε να εμποδίσει τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών. Η απάντηση στα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν είναι ούτε οι συγχωνεύσεις ούτε η καταστολή. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αγωνίζεται μαζί με την εκπαιδευτική κοινότητα για ένα πραγματικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση που θα διαθέτει όλους τους απαραίτητους πόρους προκειμένου να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες» καταλήγει ο ΣΥΡΙΖΑ.