Σωματεία και σύλλογοι εργαζομένων της Σύρου καλούν σήμερα σε κινητοποίηση και καλούν τους διοργανωτές του φεστιβάλ Animasyros2025 «να διακόψουν τη συνεργασία με την ισραηλινή εταιρεία παραγωγής amimation THE HIVE και του ελληνικού της παραρτήματος, καθώς η συγκεκριμένη εταιρεία συνεργάζεται με την κυβέρνηση Νετανιάχου στην επιχείρηση απόκρυψης της γενοκτονίας και των εγκλημάτων πολέμου σε βάρος του λαού της Παλαιστίνης».

Μάλιστα, υπενθυμίζουν τα γεγονότα στο περσινό φεστιβάλ, όπου μετά από διαμαρτυρίες της τοπικής κοινωνίας και καταγγελίες του BDS διακόπηκε η συνεργασία με την πρεσβεία του Ισραήλ. «Το πολιτιστικό μποϊκοτάζ είναι ένα από τα πολλά εργαλεία που έχουν στη διάθεσή τους οι πολίτες για να εκφράζουν την αλληλεγγύη τους στους λαούς της Παλαιστίνης, του Λιβάνου και της Συρίας που βιώνουν τα εγκλήματα πολέμου του κράτους του Ισραήλ», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά τότε στην ανακοίνωσή του το BDS Greece.

«Είναι πρόκληση η προσπάθεια να “ξεπλυθούν” τα εγκλήματα που διαπράττει το κράτος του Ισραήλ με αφορμή ένα φεστιβάλ τέχνης, την ίδια ώρα που το κράτος–δολοφόνος κλιμακώνει τη γενοκτονία του Παλαιστινιακού Λαού, με τη στήριξη των ΗΠΑ, ΕΕ και ΝΑΤΟ, και επιχειρεί την ολοκλήρωση της κτηνωδίας στη Γάζα. Ο αποκλεισμός του The Hive Greece από το Animasyros2025 δεν είναι μόνο μια πράξη αλληλεγγύης, αλλά και ευθύνη απέναντι στις χιλιάδες ζωές που χάνονται καθημερινά.» σημειώνει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση.

BDS Greece: «Ανοιχτή επιστολή στο AnimaSyros για τον χορηγό του ισραηλινού στούντιο Hive του οποίου οι συμμετοχές του προωθούν κρατική ισραηλινή hasbara»

Η πρώτη ανακοίνωση του BDS Greece σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα δημοσιεύτηκε στις 17 Σεπτεμβρίου και τόνιζε ότι «το ισραηλινό Hive Studio δεν είναι ένα τυχαίο στούντιο κινούμενων σχεδίων. Το Hive Studio, με γραφεία στο Τελ Αβίβ, την Ιερουσαλήμ και το Σντερότ (δυτική Νεγκέβ), συνεργάζεται στενά με το Υπουργείο Εξωτερικών του Ισραήλ και την κυβερνητική υπηρεσία LAPAM (Israel’s Government Advertising Agency), που υλοποιεί επικοινωνιακές και διαφημιστικές καμπάνιες για λογαριασμό του Υπουργικού Συμβουλίου».

Αναλυτικά:

«Η παρακάτω Ανοιχτή Επιστολή στάλθηκε σήμερα από το BDS Greece, το Πολιτιστικό Δίκτυο για την Παλαιστίνη, την Palestinian community in Greece – Παλαιστινιακή παροικία Ελλάδος και τους FilmmakersforPalestineGR, στη διοίκηση του Φεστιβάλ AnimaSyros και σε πολλούς φορείς/σωματεία/συλλόγους της κοινωνίας πολιτών της Σύρου και των Κυκλάδων:

“Απευθυνόμαστε σε εσάς ως BDS Greece, Πολιτιστικό Δίκτυο για την Παλαιστίνη, Παλαιστινιακή Παροικία Ελλάδας και Filmmakers for Palestine GR, για να ζητήσουμε την ενεργή συμβολή σας στον αποκλεισμό του The Hive Greece, του ελληνικού παραρτήματος του ισραηλινού στούντιο Hive από το φεστιβάλ Animasyros 2025, τόσο ως χορηγού, όσο και από την συμμετοχή του στις προβολές και το διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ.

Σημειώνουμε ότι το ελληνικό παράρτημα The Hive Greece εγκαινιάστηκε* τον Απρίλιο 2025, μετά από 18 μήνες αδιάκοπης γενοκτονίας και εθνοκάθαρσης στη Γάζα…

Θέλουμε να διευκρινίσουμε ότι δεν καλούμε σε αποκλεισμό του The Hive επειδή είναι στούντιο από το Ισραήλ, αλλά για τη συνενοχή του με το εγκληματικό Ισραηλινό καθεστώς, όπως στοιχειοθετείται παρακάτω.

Το ισραηλινό Hive Studio δεν είναι ένα τυχαίο στούντιο κινούμενων σχεδίων. Το Hive Studio, με γραφεία στο Τελ Αβίβ, την Ιερουσαλήμ και το Σντερότ (δυτική Νεγκέβ), συνεργάζεται στενά με το Υπουργείο Εξωτερικών του Ισραήλ και την κυβερνητική υπηρεσία LAPAM (Israel’s Government Advertising Agency), που υλοποιεί επικοινωνιακές και διαφημιστικές καμπάνιες για λογαριασμό του Υπουργικού Συμβουλίου.

Η LAPAM αποτελεί βασικό μηχανισμό της κρατικής ισραηλινής hasbara – επικοινωνιακής στρατηγικής που “εξηγεί” ή/και αποσιωπά τα εγκλήματα του ισραηλινού κράτους.

Σήμερα, εν μέσω της γενοκτονίας στη Γάζα, η LAPAM οργανώνει διεθνείς καμπάνιες προπαγάνδας ώστε να καλλιεργηθεί ένα θετικό αφήγημα αποκρύπτοντας τα εγκλήματα πολέμου και τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας που διαπράττει το Ισραήλ.

Έρευνα του Eurovision News Spotlight αποκαλύπτει τη συστηματική προσπάθεια του Γραφείου Πρωθυπουργού και υπουργείων να χρησιμοποιούν μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες για να αντιμετωπίζουν το “εχθρικό περιβάλλον” ενημέρωσης.

Στην καρδιά αυτής της εκστρατείας βρίσκεται η LAPAM, που αξιοποιεί τις πλατφόρμες Google και Meta για να προωθήσει κρατικές αφηγήσεις και να καλύψει τις θηριωδίες στη Γάζα μέσω πληρωμένων διαφημίσεων.

Οι καμπάνιες αυτές περιλαμβάνουν:
– διαφημίσεις με εικόνες πολυσύχναστων αγορών στη Γάζα για να αντικρούσουν αναφορές λιμού,
– επιθέσεις στον Ειδικό Εισηγητή του ΟΗΕ ως “αντισημίτη”,
– ψευδείς κατηγορίες κατά της UNRWA ως “προπέτασμα της Χαμάς”.

Σύμφωνα με το Google Ads Transparency Center, μόνο το 2024 η LAPAM χρηματοδότησε 2.000 διαφημίσεις (900 στο εσωτερικό, 1.100 στο διεθνές κοινό).

Συνεργασία του Hive με το ισραηλινό κράτος
Στο πορτφόλιο του Hive καταγράφεται η εμπλοκή του με LAPAM και το ΥΠΕΞ του Ισραήλ σε προπαγανδιστικά φιλμάκια. Ενδεικτικά:

THE MOSSAD – UNDER HIS EYE
Συνεργάτες:Yes Docu. – Israeli TV Channel

Στη σύνοψη της ταινίας για τη Μοσάντ, στο πορτφόλιο του Hive αναφέρεται συγκεκριμένα:

“Μια ισραηλινή τηλεοπτική σειρά ντοκιμαντέρ, σε παραγωγή και σκηνοθεσία του Amit Goren. Η σειρά αποκαλύπτει συναρπαστικές ιστορίες από τα παρασκήνια της ισραηλινής οργάνωσης. Το Hive Studio ήταν υπεύθυνο για τα οπτικά εφέ και την κινούμενη εικόνα σε όλη τη σειρά. Σε στενή συνεργασία με τον σκηνοθέτη για μια περίοδο αρκετών μηνών, η ομάδα του στούντιο παρήγαγε ευέλικτα πλάνα για τη σειρά ντοκιμαντέρ”.

WHAT DOES IT MEAN TO BE AN ISRAELI?
Συνεργάτες: The Israeli Ministry of Foreign Affairs

ISRAELI MOMENTS
Συνεργάτες: The Israeli Ministry of Foreign Affairs

Επιπλέον το Hive εμπλέκεται σε τρεις συγκεκριμένες ταινίες οι οποίες έχουν λάβει επίσημη χρηματοδότηση από κρατικούς φορείς του Ισραήλ και πρόκειται να προβληθούν στο διαγωνιστικό τμήμα του Animasyros:

Taste of Heaven (Supported By: The Israel Lottery Council For Culture & Arts / The New Fund For Cinema & TV (NFCT) / Makor Foundation) | Στο πορτφόλιο του The Hive

Sunday (Supported by: Makor Foundation for Israeli films / The Israeli Lottery Council for culture and art / The Ministry of Culture and Sport – The Israeli Film Council) |

Butterfly Kiss (Funding: MOIN Film Fund, Gesher Multicultural Film Fund) | Στο πορτφόλιο του The Hive.

Ζητούμε τον αποκλεισμό και των τριών αυτών συγκεκριμένων ταινιών.

Την ώρα που γράφεται η παρούσα επιστολή, η Γάζα ζει ανείπωτη φρίκη. Ο ισραηλινός στρατός έχει εισβάλλει από το βράδυ της Δευτέρας στην πόλη της Γάζας και την καταστρέφει ολοσχερώς βομβαρδίζοντας την από στεριά, αέρα και θάλασσα, ενώ εκατοντάδες χιλιάδες κάτοικοί της την εγκαταλείπουν για να σωθούν. Ο επιβεβλημένος από το Ισραήλ λιμός και οι μαζικοί βομβαρδισμοί έχουν οδηγήσει σε ανθρωπιστική καταστροφή.

Στις 15 Σεπτεμβρίου ο διευθυντής του νοσοκομείου Al-Shifa ανακοίνωσε:
“Ένα εκατομμύριο παιδιά υποφέρουν από υποσιτισμό”.
“Η Γάζα καταδικάζεται σε θάνατο είτε από λιμό είτε από βομβαρδισμούς είτε από εκτοπισμό”.

Την ίδια στιγμή, στη Δυτική Όχθη, ένοπλες ομάδες εποίκων με την κάλυψη στρατού και αστυνομίας καίνε, λεηλατούν και δολοφονούν, ενώ χιλιάδες Παλαιστίνιοι συλλαμβάνονται βίαια και οδηγούνται σε φυλακές.

Ο γιατρός Aze-Din-Shehav από τη Γάζα γράφει: “Δεν είναι η μοίρα μας να πεινάμε ούτε ο ουρανός που μας βομβαρδίζει. Είναι η λογική των ισχυρών, τα τελετουργικά της βίας και η ψυχρή γεωπολιτική που μετέτρεψαν τους δρόμους μας σε σφαγεία”.

Επιπλέον, στις 14 Σεπτεμβρίου έγινε γνωστό ότι ο Παλαιστίνιος σκηνοθέτης Basel Adra, βραβευμένος με Όσκαρ για το No Other Land, αγνοείται μετά από επίθεση εποίκων στο σπίτι του. Υπάρχουν φόβοι ότι κρατείται σε ισραηλινή φυλακή.

Φωνές από το εσωτερικό του Ισραήλ

Σημαντική είναι η δημόσια επιστολή της Ισραηλινής κινηματογραφίστριας Abigail Sperber, με τίτλο Ευχαριστούμε που μας κάνατε μποϊκοτάζ: “Φρικαλεότητες διαπράττονται στο όνομά μας, με τα λεφτά των φόρων μας, από την κυβέρνησή μας. Η απλή και επίπονη αλήθεια είναι ότι αυτό που συμβαίνει στη Γάζα και στη Δυτική Όχθη είναι και δική μας ευθύνη. (…) Ίσως ο πόνος της πολιτιστικής απομόνωσης είναι τίμημα απαραίτητο για να σταματήσει αυτός ο φρικτός πόλεμος. (…) Τα μποϊκοτάζ μάς αναγκάζουν να δούμε την αλήθεια. Η εικόνα είναι φρικτή, αλλά δεν μπορούμε πλέον να κοιτάμε αλλού”.

Η Sperber τονίζει ότι το μποϊκοτάζ δεν είναι επίθεση αλλά “πράξη αλληλεγγύης”, μια αναγκαία πίεση ώστε να σταματήσει η σφαγή.

Το αίτημά μας: Η διεθνής καλλιτεχνική κοινότητα δεν μπορεί να αγνοεί ότι θεσμοί και εταιρείες όπως το Hive λειτουργούν ως προέκταση του ισραηλινού κράτους, υπηρετώντας την προπαγάνδα του και συγκαλύπτοντας τα εγκλήματά του.

Ο αποκλεισμός του The Hive Greece από το Animasyros 2025 δεν είναι μόνο μια πράξη αλληλεγγύης, αλλά και ευθύνη απέναντι στις χιλιάδες ζωές που χάνονται καθημερινά. Όπως τονίζει η Sperber, το μποϊκοτάζ θέτει υπό αμφισβήτηση την εικόνα των “καλών Ισραηλινών” που συνεχίζουν να λειτουργούν σε ένα κρατικό πλαίσιο εγκλημάτων.

Σας καλούμε να πράξετε το αυτονόητο: να αποκλείσετε το Hive Greece και τις ταινίες που συνδέονται με το ισραηλινό Studio Hive. Είναι η ελάχιστη συμβολή ώστε η τέχνη να μην μετατραπεί σε εργαλείο συγκάλυψης γενοκτονίας.

… Ενόσω τα πλοία του Global Sumud Flotilla πλέουν για να σπάσουν την πολιορκία της Γάζας, ενώνουμε τις δυνάμεις μας στη στεριά για να τερματιστεί η συνενοχή στη γενοκτονία και τη φασιστική βαρβαρότητα.

Με εκτίμηση,
BDS Greece, Πολιτιστικό Δίκτυο για την Παλαιστίνη, Παλαιστινιακή Παροικία Ελλάδος, Filmmakers for Palestine GR

*Το ελληνικό παράρτημα The Hive Greece εγκαινιάστηκε τον Απρίλιο 2025, μετά από 18 μήνες αδιάκοπης γενοκτονίας και εθνοκάθαρσης στη Γάζα..»

Τι απάντησε το Animasyros στο BDS Greece:

«Διευκρινίσεις σχετικά με την ανοιχτή επιστολή που λάβαμε από την Πρωτοβουλία BDS Greece | Clarifications regarding the open letter we received from the BDS Greece Initiative
Η κατάσταση στην Παλαιστίνη έχει σοκάρει την παγκόσμια κοινότητα, όπως και εμάς. Δεν θα μπορούσαμε ποτέ να συνεργαστούμε με κάποια εταιρεία που να είναι σήμερα συνυφασμένη με το IDF ή με προπαγανδιστικούς μηχανισμούς της κυβέρνησης Νετανιάχου.

Η εταιρεία που προκάλεσε το ενδιαφέρον είναι όντως εταιρεία που έχει συνεργαστεί με το επίσημο Ισραηλινό κράτος στο παρελθόν, όπως όλες οι εταιρείες παραγωγής ταινιών σε όλο τον κόσμο. Λόγω της φανερά εκπεφρασμένης πολιτικής θέσης τους που είναι σαφώς αντιπολεμική, αυτή η συνεργασία έχει από καιρό (και πριν από την 7η Οκτωβρίου 2023) πάψει να υφίσταται, και η εταιρεία αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα εξαιτίας της στάσης της αυτής. Οι ταινίες για το Ισραηλινό Υπουργείο Εξωτερικών και την κρατική τηλεόραση που αναφέρετε χρονολογούνται από το 2018 και 2019, όταν επικρατούσε ένα άλλο πολιτικό κλίμα.

Όπως όλες οι προοδευτικές φωνές στο Ισραήλ, και σε αυτούς έχουν κοπεί οι επιχορηγήσεις, καθώς έχουν περιπέσει σε δυσμένεια. Οι άνθρωποί της συμμετέχουν ενεργά στο κίνημα αντίστασης στο Ισραήλ και αντιτίθενται με κάθε τρόπο που μπορούν στον πόλεμο κατά των Παλαιστινίων στη Γάζα. Οι λόγοι αυτοί τους οδήγησαν να αναζητήσουν διέξοδο και να ιδρυθεί στην Ελλάδα το ελληνικό παράρτημα The Hive Greece.

Η επιλογή των ταινιών για το φεστιβάλ γίνεται βέβαια με αυστηρά καλλιτεχνικά κριτήρια, αλλά ταυτόχρονα προσπαθούμε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο συμπεριληπτικοί. Σε κάθε περίπτωση όμως, χωρίς να βάλουμε στην πλάστιγγα την οποιαδήποτε καλλιτεχνική αξία, δεν θα θέλαμε να δώσουμε βήμα σε όσους στηρίζουν έμπρακτα την πολιτική της κυβέρνησης Νετανιάχου, ούτε καμιάς κυβέρνησης που ενεργεί πόλεμο, και δεν θα κάναμε οτιδήποτε τέτοιο δεκτό σαν συμμετοχή.»

4 φορείς απαντούν στους ισχυρισμούς του AnimaSyros: Τα ίδια τα έργα που παρουσιάζονται στο φεστιβάλ αποδεικνύουν την εμπλοκή

Το κείμενο-απάντηση των τεσσάρων οργανώσεων και καλλιτεχνικών φορέων BDS Greece, Πολιτιστικό Δίκτυο για την Παλαιστίνη, Παλαιστινιακή Παροικία Ελλάδας και Filmmakers for Palestine GR τονίζει ότι οι ίδιες οι ταινίες που παρουσιάζονται στο φεστιβάλ αποκαλύπτουν την λειτουργία της εταιρείας ως προπαγανδιστικής μηχανής υπέρ του κράτους δολοφόνου του Ισραήλ.

Αναλυτικά:

«Αγαπητές/οι της ομάδας Animasyros, κύριε Καραμητσάνη,

Σας ευχαριστούμε για την απάντησή σας στην επιστολή μας, την οποία διαβάσαμε με προσοχή.

Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι αυτό που συγκλονίζει τη διεθνή κοινότητα δεν είναι γενικώς “η κατάσταση στην Παλαιστίνη”, αλλά η κλιμακούμενη γενοκτονία που διαπράττει το Ισραήλ κατά του παλαιστινιακού λαού, όπως έχει πλέον χαρακτηριστεί επίσημα και από τον ΟΗΕ.

Σε ό,τι αφορά τον ισχυρισμό σας ότι “οι άνθρωποι της εταιρείας Hive συμμετέχουν ενεργά στο κίνημα αντίστασης στο Ισραήλ και αντιτίθενται στον πόλεμο στη Γάζα”, επισημαίνουμε ότι η επιστολή μας δεν εστίασε σε ατομικές πολιτικές απόψεις, αλλά στην έμπρακτη εμπλοκή της εταιρείας με το ισραηλινό κράτος μέσω χρηματοδοτήσεων και συνεργασιών που συνεχίζουν να την καθιστούν μέρος της κρατικής προπαγανδιστικής και πολιτιστικής μηχανής.

Με βάση τις μέχρι τώρα διαθέσιμες πληροφορίες η εταιρεία HIVE φαίνεται να εξακολουθεί να λαμβάνει χρηματοδοτήσεις από το Ισραηλινό κράτος, εξακολουθεί να πληρώνει σε αυτό φόρους και συνεπώς να στηρίζει τη δολοφονική μηχανή του κανονικοποιώντας την κατοχή.

Οπότε, σε σχέση με τον ισχυρισμό σας ότι η εταιρεία Hive έχει πάψει να συνεργάζεται με το ισραηλινό κράτος και έχει περιέλθει σε δυσμένεια, τα ίδια τα έργα που παρουσιάζονται στο Animasyros αποδεικνύουν το αντίθετο.

Συγκεκριμένα, οι ταινίες Taste of Heaven και Sunday έχουν χρηματοδοτηθεί από το Israel Lottery Council for Culture & Arts, το New Fund for Cinema & TV (NFCT), το Makor Foundation και απευθείας από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού / Israel Film Council. Όλοι αυτοί οι φορείς είναι επίσημα κρατικά όργανα πολιτιστικής πολιτικής:

– Το Israel Lottery Council for Culture & Arts είναι θεσμοθετημένος βραχίονας του κρατικού οργανισμού Mifal HaPais (η Εθνική Λοταρία του Ισραήλ), που κατανέμει χρηματοδοτήσεις υπό την εποπτεία του Υπουργείου Πολιτισμού.

– Το NFCT και το Makor Foundation χρηματοδοτούνται και λειτουργούν σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και το Israel Film Council, με αποστολή την προώθηση του «ισραηλινού πολιτισμού» στο εσωτερικό και διεθνώς.

Μάλιστα στα πρότυπα συμβόλαια συνεργασίας που έχει αναρτημένα στο site του το NCFT, αναγράφεται ρητά:

“Ενότητα 7.2: η συμμετοχή της NFCT στην παραγωγή εξαρτάται από κονδύλια που λαμβάνει από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Αν το Υπουργείο δεν διαθέσει χρηματοδότηση, η NFCT μπορεί να ακυρώσει ή να αναβάλει την υποστήριξη”.

“Ενότητα 11.1: ο παραγωγός υποχρεούται να εμφανίζει στα επίσημα credits του έργου ότι “η ταινία παρήχθη με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού – Ισραηλινού Συμβουλίου Κινηματογράφου”

Η χρηματοδότηση έργων από το Makor Foundation for Israeli Films δεν μπορεί να θεωρηθεί ανεξάρτητη από το κράτος του Ισραήλ, καθώς το Makor ρητά αναφέρει στο site ότι λειτουργεί βάσει του κανονιστικού πλαισίου που έχει θεσπιστεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, το οποίο δίνει στο εν λόγω υπουργείο και στο κρατικό Συμβούλιο Κινηματογράφου (Israeli Film Council – מועצת הקולנוע) τη διακριτική ευχέρεια να εγκρίνουν ή να απορρίπτουν ταινίες και την αρμοδιότητα να αποφασίζουν αν ένα έργο αναγνωρίζεται επίσημα ως “ισραηλινό φιλμ”.

– Το Gesher Multicultural Film Fund, που συμμετέχει στη χρηματοδότηση της ταινίας Butterfly Kiss, είναι επίσης συν-χρηματοδοτούμενο από το Υπουργείο Πολιτισμού και ενταγμένο στο εθνικό πλαίσιο κρατικών κινηματογραφικών ταμείων (National film fund system).

Τέλος, το ίδιο το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού / Israel Film Council αποτελεί το κεντρικό κρατικό όργανο χάραξης και εφαρμογής πολιτιστικής πολιτικής, μέρος της στρατηγικής “Brand Israel”.

Όλοι οι παραπάνω φορείς είναι τμήμα του επίσημου ισραηλινού συστήματος κρατικής πολιτιστικής πολιτικής. Στα δε συμβόλαια του NFCT, αναφέρεται ρητά ότι οι επιχορηγήσεις εξαρτώνται από το Υπουργείο Πολιτισμού και ότι οι παραγωγοί υποχρεούνται να εμφανίζουν στα credits την επίσημη στήριξη του Υπουργείου και του Israel Film Council.

Συνεπώς, οι τρεις αυτές ταινίες δεν μπορούν να παρουσιαστούν ως ανεξάρτητες, αλλά αποτελούν κρατικά χρηματοδοτούμενες παραγωγές. Αυτό αναιρεί τον ισχυρισμό ότι το Hive “έχει περιέλθει σε δυσμένεια” ή ότι έχει διακόψει τις σχέσεις του με το κράτος.

Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές του PACBI, αλλά και με το αίτημα δεκάδων ισραηλινών δημιουργών* που ζητούν μποϊκοτάζ των κρατικά χρηματοδοτούμενων παραγωγών, η συμμετοχή αυτών των ταινιών εμπίπτει ξεκάθαρα στο πεδίο της πολιτιστικής συνενοχής και υπό αυτήν την έννοια η συμμετοχή τους στο Animasyros καθιστά, από τη στιγμή που γίνεται εν γνώσει, το ίδιο το φεστιβάλ συνένοχο και θα απευθύνουμε κάλεσμα για μποϋκοτάζ.

Ανεξάρτητα από τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη τη δική σας θέση ότι “δεν θα θέλατε να δώσετε βήμα σε όσους στηρίζουν έμπρακτα την πολιτική της κυβέρνησης Νετανιάχου”, θα θεωρούσαμε θετική κίνηση εκ μέρους σας μια σαφή και δημόσια δήλωση καταδίκης της γενοκτονίας, της κατοχής και του απαρτχάιντ, όπως επιτάσσει το διεθνές δίκαιο και όπως έχουν κάνει πολλοί καλλιτεχνικοί οργανισμοί διεθνώς. Εξάλλου σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στην απάντησή σας, η μητρική εταιρία, το ισραηλινό Studio Hive και το παράρτημα της The Hive Greece δεν θα είχαν πρόβλημα να το δηλώσουν καθότι είναι αντίθετα στον πόλεμο εναντίον των Παλαιστινίων.

Τέλος, αναφερθήκατε στην πρόθεσή σας να δώσετε χώρο σε περισσότερες φωνές από την Παλαιστίνη. Είμαστε στη διάθεσή σας να συμβάλουμε ώστε αυτό να γίνει πραγματικότητα:

– Παρά τις δολοφονίες και την καταστροφή, Παλαιστίνιοι δημιουργοί συνεχίζουν να παράγουν animation – από το πολυβραβευμένο The Wanted 18 και το I Am from Palestine, μέχρι την οσκαρική συμμετοχή From Ground Zero.

– Επίσης στην Ελλάδα ζουν Παλαιστίνιοι animators που μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα του φεστιβάλ. Μπορούμε να σας αποστείλουμε αναλυτικές πληροφορίες.

Η τέχνη δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως εργαλείο συγκάλυψης εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας».