Ο Πάνος Μαλακτός, μιλώντας στην Αυγή και την δημοσιογράφο Αλεξάνδρα Χριστακάκη, απαντά με τον δικό του τρόπο στην ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού που έκανε λόγο για «εργαλειοποίηση του Πολιτισμού» και «μετατροπή των θεατρικών σκηνών σε λαϊκά δικαστήρια», εξηγώντας την επιλογή του να σηκώσει το πανό.

«Είμαι Κύπριος και όχι Έλληνας. Δεν παρακολουθώ τις πολιτικές εξελίξεις όλων των χωρών με λεπτομέρειες. Μόνο αυτά που με απασχολούν. Ούτε το όνομα του Υφυπουργού Πολιτισμού της Ελλάδας γνωρίζω. Νοιάζομαι για την ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, η οποία δεν υπάρχει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Νοιάστηκα για την δολοφονία του Ζακ, με αφορούσε η δικαστική εξέλιξη της υπόθεσης Λιγνάδη, γιατί ήταν επικεφαλής του Εθνικού Θεάτρου. Σήκωσα το πανό, για να σώσω την δική μου ψυχή. Όταν πληροφορήθηκα το μεσημέρι της Παρασκευής, ότι θα είναι παρούσα στην παράσταση η κα. Μενδώνη σκέφτηκα πως δεν μπορεί να δώσω δύο ώρες στην παράσταση τον καλύτερό μου εαυτό για να ευχαριστήσω την υπουργό, η οποία δεν έκανε αυτά που έπρεπε για τη υπόθεση Λιγνάδη. Ενημέρωσα τους δύο χορογράφους μου που ήταν στο εξωτερικό για την δράση μου. Μου είπαν “Ναι”. Ενημέρωσα και τον μάνατζερ. Με βοήθησαν οι τεχνικοί να βρω πανί και μπογιές για το πανό. Ήταν επιλογή μου να γραφτεί το σύνθημα στα αγγλικά. Δεν υπάρχει δικαιοσύνη σε πολλά μέρη του κόσμου. Λίγες ώρες πριν ξεκινήσει η παράσταση αρχίζουν οι πιέσεις από το φεστιβάλ Καλαμάτας. Μου λέγανε να μην το κάνω γιατί αυτό θα είχε επιπτώσεις στην καριέρα μου, στην συμμετοχή μου σε άλλες διοργανώσεις, να σκεφτώ το καλό της ομάδας, το καλό του Φεστιβάλ. Πώς είναι δυνατόν να είναι μέσα στην αίθουσα η Υπουργός Πολιτισμού και ‘γω να είμαι άπραγος. Εγώ να μην αντιδράσω. Ήμουν σε απίστευτη ένταση. Έτρεμαν τα πόδια μου. Ταυτόχρονα έπρεπε να κάνω ενδοσκόπηση για την παράσταση. Μου λέγαν να ηρεμήσω. Δεν τα κατάφερα».

Και συνεχίζει: «Πίστευα ότι η Μενδώνη παρακολουθεί την παράσταση. Την αναζητούσα με το βλέμμα αλλά δεν την έβλεπα. Αγωνιούσα να μην μου κλέψουν το πανό. Το είχα καλά κρυμμένο στην σκηνή. Τελειώνει η παράσταση, αρχίζουμε τις υποκλίσεις και μετά την τέταρτη υπόκλιση, με πιάνει πανικός. ‘Η τώρα ή ποτέ. Αν δεν το έκανα θα το μετάνιωνα αργότερα.. Αποχωρούν οι συγχορευτές μου και τότε μένω μόνος στην σκηνή. Παίρνω το πανό το ανοίγω και έρχεται η λύτρωση. Οι άλλοι χορευτές δεν κρύβονται πίσω από τα σκηνικά, αλλά μένουν στην σκηνή και χειροκροτούν.. Πρώτη ανάσα. Το κοινό διαβάζει το μήνυμα και ξεσπά σε χειροκρότημα. Κάποιοι από τα πάνω έδρανα φωνάζουν. Προχώρα, μπράβο, που είναι η Υπουργός… Εγώ την αναζητώ με τα μάτια, αλλά δεν την βρίσκω. Μπράβο!!! Τα πόδια μου τρέμουν, λυγίζουν… Ξεσπάω σε κλάματα. Η υπουργός γιατί φοβήθηκε και έφυγε; Μήπως αυτό δείχνει ενοχή; Θα ήταν υποκρισία για μένα, να βγω στην σκηνή και να μην κάνω αυτό που μου υπαγορεύουν οι δικές μου αρχές και η δική μου συνείδηση. Παλεύω για την Δικαιοσύνη και τον Πολιτισμό. Η κα. Μενδώνη δεν θα έπρεπε να είναι υπουργός Πολιτισμού».