Σύμφωνα με αποσπάσματα ομιλίας του που διένειμε το γραφείο του, ο Κάμερον θα αναφέρει ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη να διορθωθεί «ο υποβιβασμός ο οποίος διαρκεί δεκαετίες» των υποδομών στη Βρετανία και ότι η κυβέρνηση πρέπει να εξετάσει «πρωτοποριακούς» τρόπους να χρηματοδοτήσει βελτιωτικά έργα.
«Γιατί άλλες υποδομές -για παράδειγμα το νερό- χρηματοδοτούνται από τον ιδιωτικό τομέα μέσω ιδιωτικών επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας που ελέγχονται από ανεξάρτητες αρχές. . . αλλά οι δρόμοι στη Βρετανία χρειάζονται χρηματοδότηση από το δημόσιο;», θα πει ο Κάμερον.
Το Νοέμβριο, η Βρετανία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να επενδύσει 30 δισ. λίρες για μεγάλα έργα τα επόμενα έργα, με τα δύο τρίτα του ποσού να προέρχονται από τα συνταξιοδοτικά ταμεία.
Η κυβέρνηση συνασπισμού υπό τον Κάμερον προωθεί μέτρα λιτότητας για να μειώσει το έλλειμμα, που έχει φθάσει σε επίπεδο-ρεκόρ, και ο Κάμερον λέει πως δεν υπάρχουν «αρκετά χρήματα» για περαιτέρω βελτιωτικά έργα στο οδικό δίκτυο με κεφάλαια από τα δημόσια ταμεία.
Στη Βρετανία υπάρχει ένας ιδιωτικός αυτοκινητόδρομος ο οποίος λειτουργεί με διόδια κοντά στο Μπέρμιγχαμ στην κεντρική Αγγλία κι υπάρχουν σχέδια για παρόμοια έργα, αλλά ο Κάμερον θα σημειώσει ότι η κυβέρνηση πρέπει να πάει πολύ παραπέρα.
«Χρειάζεται να εξετάσουμε επειγόντως όλες τις επιλογές που υπάρχουν για μεγάλης κλίμακας ιδιωτικές επενδύσεις στο εθνικό οδικό δίκτυο -από επενδυτικά ταμεία, ασφαλιστικά ταμεία και άλλους επενδυτές», θα υποστηρίξει.
«Γιλ αυτό ζήτησα από το υπουργείο Μεταφορών και το υπουργείο Οικονομικών να διεξαγάγουν μια μελέτη εφαρμοσιμότητας για νέα μοντέλα ιδιοκτησίας και χρηματοδότησης για το εθνικό οδικό δίκτυο και να μου αναφέρουν την πρόοδό τους το φθινόπωρο».
Το Συντηρητικό κόμμα της Βρετανίας, του οποίου ηγείται ο Κάμερον, είχε ιδιωτικοποιήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο τη δεκαετία του 1990 και τάσσεται υπέρ του να αναλάβει σημαντικότερο ρόλο ο ιδιωτικός τομέα στο σύστημα υγείας και στην παιδεία.