Η Ημερίδα που διοργανώνεται με τη συνεργασία του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, Παραστατικές Τέχνες. θα πραγματοποιηθεί σήμερα, 18/09/2025 από τις 19:00-22:30 με ώρα προσέλευσης στις 18:30.
Όπως αναφέρει η διοργάνωση στην πρόσκληση:
«Σας προσκαλούμε σε μία ημερίδα – συζήτηση ανάμεσα σε ανθρώπους των Παραστατικών Τεχνών (καλλιτέχνες, ακαδημαϊκοί, θεατρολόγοι, συγγραφείς, ηθοποιοί, σκηνοθέτες, χορογράφοι, χορευτές, creative producers κ.ά.) και το κοινό, η οποία στοχεύει στο να διερευνήσει αν η τέχνη σήμερα, ειδικότερα οι παραστατικές τέχνες και οι Έλληνες καλλιτέχνες, αποτυπώνουν τα φλέγοντα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα της σύγχρονης ελληνικής και παγκόσμιας κοινωνίας.
Επίσης, κατά πόσο η τέχνη ερμηνεύει τις νέες συγκυρίες, ενσωματώνει την συγκυρία της, ως πεδίο ουσιαστικής κριτικής και καινοτόμων προτάσεων εναλλακτικών δυνατοτήτων με όρους νέους όρους κοινωνικής συνύπαρξης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
19.00 – 20.30
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Η Αισθητική της ευθύνης
ΠΡΟΥΣΑΛΗ Εύη (Δρ. Θεατρολογίας, διδάσκουσα στο ΕΑΠ, Δραματουργός, Κριτικός Θεάτρου)
Α. ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΕΡΓΟ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΙΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
Τέχνη και πολιτισμός. Αριστοκρατικότητα και λαϊκότητα
ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ Κώστας (Πεζογράφος, Κριτικός Λογοτεχνίας)
Ποιήματα και οδοφράγματα: όταν μιλάνε όλοι για όλα
ΠΟΥΛΗΣ Κωνσταντίνος (Δημοσιογράφος, Συγγραφέας)
Συγκεκαλυμμένες Πολιτικές Παγιοβολές στην Αττική Τραγωδία
ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ Ανδρέας (Καθηγητής Αρχαίου Δράματος, Παν/μιο Πελοποννήσου/ΕΑΠ)
Η κοινωνική επιδραστικότητα της θεατρικής παράστασης
ΜΠΛΕΣΙΟΣ Αθανάσιος (Καθηγητής Νεοελληνικής και Συγκριτικής Δραματολογίας, Παν/μιο Πελοποννήσου)
ΔΡΑΣΗ – 1
Προεκοινώσεις: Επανεξετάζοντας μοντέλα καλλιτεχνικής παραγωγής και επικοινωνίας με το κοινό
ΣΤΑΘΑΚΗ Ακτίνα (Δρ. Θεατρολογίας, Creative Producer)
Αισθητική εναντίον συγκίνησης
ΛΑΖΟΠΟΥΛΟΣ Λάκης (Ηθοποιός, Σκηνοθέτης)
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απανθρωπιά από την ισχύουσα. Σκέψεις για ένα πολιτικό θέατρο
ΤΡΙΑΡΙΔΗΣ Θανάσης (Θεατρικός συγγραφέας)
ΔΡΑΣΗ – 2
Β. ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ
Ποια “πραγματικότητα” παρακολουθεί ο σύγχρονος ελληνικός κινηματογράφος;
ΚΥΡΙΑΚΟΣ Κωνσταντίνος (Καθηγητής Ιστορίας του Θεάτρου και του ελληνικού κινηματογράφου, Πανεπιστήμιο Πατρών)
Είναι ο χορός πειθήνιος; Διερωτώμενοι για τις πολιτικές δυνατότητες του χορού.
ΤΣΙΝΤΖΙΩΝΗ Στεφανή (Επίκουρη Καθηγήτρια Ιστορίας και Θεωρίας του Χορού)
Όταν το σώμα μιλά: Πολιτικές διαστάσεις του σύγχρονου χορού και της χορογραφίας.
ΝΕΣΤΟΡΑ Μαριέλλα (Χορογράφος)
Αμφιβάλλω, αμφισβητώ, διεκδικώ
ΓΕΝΝΑΤΑΣ Γεράσιμος (Ηθοποιός)
Για μας μιλάς; Δράσεις στον Δημόσιο χώρο
ΛΙΟΥΤΣΙΑ Ιωάννα (Καλλιτέχνης Performance, Δρ. Θεατρικών Σπουδών)
ΔΡΑΣΗ – 3
Η ευθύνη της συνέχειας: κάνοντας θέατρο εν μέσω πολέμου, αντηχήσεις από την θεατρική σκηνή του Κιέβου.
ΜΠΑΜΠΙΛΗΣ Δημήτρης (Σκηνοθέτης)
Η αντίδραση της αντίδρασης και το μούδιασμα του καλλιτέχνη.
ΧΑΛΚΙΑΣ Θανάσης (Ηθοποιός, Θεατρολόγος)
Γ. ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Η τέχνη είναι το ψέμα που λέει την αλήθεια; Πώς η διάσημη φράση της Λίμπο Σάκερ έφτασε να αποδίδεται στον Πικάσο.
ΤΖΙΡΤΖΙΛΑΚΗ Ευγενία (Σκηνοθέτης)
Παραγωγή καλλιτεχνικών “προϊόντων” ή ανάπτυξη επιτελεστικών διαδικασιών;
ΜΑΓΓΑΝΤΙΝΗ Μαριλλίλη (Σκηνοθέτης, Ηθοποιός)