Aξιωματούχοι δήλωσαν ότι το μηχανοκίνητο σκάφος έμεινε από καύσιμα και βυθίστηκε λόγω κακοκαιρίας. Είχε φύγει από το λιμάνι Παοτέρε στο Μακασσάρ, πρωτεύουσα της επαρχίας του Νότιου Σουλαουέζι, τα μεσάνυχτα της Πέμπτης, ενώ αναφέρθηκε ότι αγνοείται την επόμενη μέρα, όταν δεν κατάφερε να φτάσει στον προορισμό του.

«Λάβαμε πληροφορίες που έλεγαν ότι 17 άνθρωποι βρέθηκαν και σώθηκαν από διερχόμενα ρυμουλκά», είπε ο επικεφαλής της τοπικής υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης, στο πρακτορείο ειδήσεων AFP.

Μια ομάδα 40 διασωστών βρισκόταν στη θάλασσα αναζητώντας επιζώντες, πρόσθεσε, λέγοντας ότι τα νέα για το ατύχημα έφτασαν στις αρχές μόλις το Σάββατο.

Με περίπου 17.000 νησιά στο τεράστιο αρχιπέλαγος, η Ινδονησία είναι μια χώρα που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις θαλάσσιες μεταφορές. Τα θαλάσσια ατυχήματα με υψηλούς αριθμούς νεκρών είναι αρκετά συνηθισμένα στη χώρα της Νοτιοανατολικής Ασίας, καθώς τα πρότυπα ασφαλείας είναι χαλαρά.

Επιπλέον, οι τοπικές αρχές που είναι υπεύθυνες για την ασφάλεια των μικρών σκαφών και σκαφών δεν διαθέτουν επαρκή κεφάλαια ή ανθρώπινους πόρους για να επιβάλουν και να διασφαλίσουν αυτά τα πρότυπα ασφαλείας.

Όπως υπενθυμίζει η Deutche Welle, το 2018 περισσότεροι από 150 άνθρωποι πνίγηκαν όταν ένα πλοίο βυθίστηκε σε μια από τις βαθύτερες λίμνες του κόσμου στο νησί της Σουμάτρα.