Όπως μεταδίδει το Bloomberg, το ρωσικό φορτίο αποτελείται από δύο εμπορευματοκιβώτια, βάρους 41 τόνων, τα οποία αναχώρησαν από την Αγία Πετρούπολη για το λιμάνι της Κασπίας Θάλασσας, το Αστραχάν, ανέφερε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων του Ιράν το Σάββατο, επικαλούμενο τον διευθυντή του ιρανορωσικού τερματικού σταθμού κοινής ιδιοκτησίας στο Αστραχάν, Ντάριους Τζαμάλι.

Μετά την επιβολή κυρώσεων στη Ρωσία για τον πόλεμό στην Ουκρανία, οι Ιρανοί αξιωματούχοι επιθυμούσαν να αναβιώσουν την ανάπτυξη του Διαμετακομιστικού Διαδρόμου Βορρά-Νότου που χρησιμοποιεί το Ιράν για να συνδέσει τη Ρωσία με τις ασιατικές εξαγωγικές αγορές. Το σχέδιο περιλαμβάνει την κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής που μπορεί να μεταφέρει εμπορεύματα που φτάνουν στα λιμάνια της Κασπίας Θάλασσας του Ιράν στο νοτιοανατολικό λιμάνι Τσαμπαχάρ, ώστε από εκεί να προσεγγίσουν τις αγορές της άπω Ανατολής.

Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη Τετάρτη, η Ινδία ήταν μία από τις τρεις μόνο χώρες, εκτός από το Πακιστάν και τη Λιβύη, που απείχαν από το ψήφισμα που επικρίνει το Ιράν ότι αψηφά τα αιτήματα του Διεθνή Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας (ΔΟΑΕ) για επιθεωρήσεις του πυρηνικού του προγράμματος και άλλες διαδικασίες. Από το 35μελές Συμβούλιο των Διοικητών του ΔΟΑΕ, 30 χώρες ψήφισαν υπέρ του ψηφίσματος που έφεραν οι ΗΠΑ και τα έθνη «E-3», το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Γαλλία, ενώ η Ρωσία και η Κίνα το καταψήφισαν.

«Η ψήφος της Ινδίας ήταν αναμενόμενη και συνεπής με τις πρόσφατες δηλώσεις της κυβέρνησης όσον αφορά τη διεκδίκηση ανεξάρτητων επιλογών εξωτερικής πολιτικής», δήλωσε ο πρώην πρεσβευτής και ειδικός απεσταλμένος για τα πυρηνικά θέματα Ρακές Σουντ,