«Ο Τύπος όμως εκμεταλλευόταν τους hippies σαν καθαρά αμερικανικό φαινόμενο που αποδείκνυε ότι σ’ αυτή τη χώρα υπήρχε ελευθερία κι ο καθένας μπορούσε να κάνει ό,τι θέλει. Για το   περιοδικό   Time ο κύριος λόγος που οι διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν στη Νέα Υόρκη (σε αντιπολεμική διαδήλωση), ήταν το ότι 'οι Αμερικανοί, την άνοιξη, αρέσκονται στο να διασκεδάζουν'.   Η   κάλυψη της διαδήλωσης από το Time συνοδευόταν από επτά φωτογραφίες: ένα πλήθος συγκεντρωμένο γύρω από μια ρωσική σημαία και μια αναποδογυρισμένη αμερικανική, (…) έναν hippie μ’ ένα ντέφι περασμένο στο λαιμό του, μια κοπέλα hippie με μια μπανάνα κρεμασμένη στο λαιμό, μια κοπέλα hippie που είχε γράψει 'Ειρήνη' κάτω από το ένα της μάτι. Κάτω από τις τρεις φωτογραφίες των hippies υπήρχε μια λεζάντα που έλεγε, 'μιλούν εύγλωττα για ό,τι οι ΗΠΑ προσπαθούν να υπερασπίσουν', αφήνοντας κάθε αναγνώστη που δεν είχε κριτική σκέψη με την ιδέα ότι οι ΗΠΑ έχουν ένα εκατομμύριο στρατό εγκατεστημένο σ’ όλο τον κόσμο με σκοπό να   υπερασπίζουν το δικαίωμα των απανταχού ανθρώπων να φορούν ντέφια και μπανάνες στο λαιμό τους».

«Ήρθα στο Λονδίνο όταν ήμουνα δεκαεννιά,  μ' ένα κοτλέ σακάκι και το κεφάλι γεμάτο όνειρα.  Περνούσα τις νύχτες στα καφέ-μπαρ  διαβάζοντας Γκίνσμπεργκ, μιλώντας για δικαιώματα πολιτικά.  Τη μέρα που ο Ρόμπερτ Κέννεντυ σκοτώθηκε…  ο κόσμος ολόκληρος συνοφρυώθηκε  και παρόλο που χάσαμε ένα φίλο  πάντοτε πίστευα πως μπορούσαμε να νικήσουμε τελικά.  Η μουσική ήταν το σκηνικό, ο Τζίμι Χέντριξ έπαιζε ελεύθερα και δυνατά,  το Σάρτζεντ Πέππερ μού μιλούσε αληθινά.  Τραγούδια και ποιήματα ήταν αυτό που χρειαζόσουν.
Πού πήγε η δεκαετία του '60;  Τώρα η Ραμόνα είναι στο Σοκάκι της Συμφοράς  κι εσύ δεν ξέρεις καν για πού τραβάς. Σίγουρα δεν ήταν έτσι πριν, αλλά  κάθε φορά που κοιτώ τριγύρω εδώ κι εκεί  νιώθω τόσο πεσμένος που το κεφάλι μου λες κι είναι κάτω  απ' τη γη.  Τώρα κάθε μέρα φέρνει κι από ένα νέο κακό  κι απομένω εδώ μ' ένα μπλουζ μεταπολεμικό.
(μτφ. Κ. Α.)

———————————-

Ο   Κώστας Αρβανίτης   κυκλοφορεί σε ιδιωτική έκδοση το βιβλίο «Ροκ και Νεανική Κουλτούρα στη δεκαετία του ’60», (τιμή κοστους: 11 ευρώ, σελ. 120), ένα  ψηφιακό ανάτυπο από τον σπάνιο συλλογικό τόμο «Το Φάντασμα μιας Δεκαετίας», που είχε κυκλοφορήσει το 1994 από τις εκδόσεις Δελφίνι. Περισσότερα   εδώ