X
Πατήστε εδώ για να γίνετε συνδρομητής! Αν είστε ήδη Συνδεθείτε για να μη βλέπετε αυτό το μήνυμα
X

Συνδεθείτε μέσω TPP Community

Έχετε συνδεθεί επιτυχώς

Ηθοποιοί «αναλαμβάνουν» για τρεις μέρες την κεντρική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου με αίτημα το άνοιγμα των θεάτρων και του δημόσιου διαλόγου για αυτά

Σε συμβολική «ανάληψη» της κεντρικής σκηνής του Εθνικού Θεάτρου για τρεις μέρες προχώρησαν δεκάδες ηθοποιοί με αίτημα το άνοιγμα των θεάτρων αλλά και για να οργανωθούν πρωτοβουλίες δημόσια και ανοιχτά, με δημοκρατική συζήτηση για τον χώρο της Τέχνης.


«Πάνω από ένα χρόνο τα θέατρα παραμένουν σφραγισμένα και η κυβερνητική απροθυμία και ανικανότητα αφήνουν απροστάτευτη τη θεατρική δημιουργία. Δύο μήνες μετά την προσωρινή αλλαγή καλλιτεχνικής διεύθυνσης στο Εθνικό Θέατρο μετά από ένα κύμα καταγγελιών για σεξουαλικές κακοποιήσεις και κακοποιητικές συμπεριφορές, το Υπουργείο Πολιτισμού ετοιμάζεται για άλλη μια φορά να πάρει αποφάσεις για εμάς χωρίς εμάς. Οι μόνες αφανείς διαδικασίες που εγκρίνουμε είναι οι δημόσιες και συμμετοχικές» αναφέρει η μυστική καλλιτεχνική οργάνωση «Αφανής Συμμετοχική Εταιρεία».

«Πάνω από ένα χρόνο τα θέατρα παραμένουν σφραγισμένα και η κυβερνητική απροθυμία και ανικανότητα αφήνουν απροστάτευτη τη θεατρική δημιουργία. Δύο μήνες μετά την προσωρινή αλλαγή καλλιτεχνικής διεύθυνσης στο Εθνικό Θέατρο μετά από ένα κύμα καταγγελιών για σεξουαλικές κακοποιήσεις και κακοποιητικές συμπεριφορές, το Υπουργείο Πολιτισμού ετοιμάζεται για άλλη μια φορά να πάρει αποφάσεις για εμάς χωρίς εμάς. Οι μόνες αφανείς διαδικασίες που εγκρίνουμε είναι οι δημόσιες και συμμετοχικές» αναφέρει η μυστική καλλιτεχνική οργάνωση «Αφανής Συμμετοχική Εταιρεία».

«Αναλαμβάνουμε το Εθνικό Θέατρο για τρεις μέρες και τοποθετούμε τον δημόσιο διάλογο για το Νέο Θέατρο εκεί που ούτως ή άλλως θα έπρεπε να ακούγεται κατεξοχήν ο λόγος των πολλών, ο λόγος της ετερότητας, ο λόγος μας: στην Κεντρική Σκηνή. Δεν υπάρχει άλλωστε καταλληλότερος χώρος για αυτήν την συζήτηση, λειτουργικά και συμβολικά, από την Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Προσκαλούμε όλη την θεατρική κοινότητα της Αθήνας, κοινό και δημιουργούς, να συμμετάσχουν στις δράσεις και τις συζητήσεις που προγραμματίζουμε για τις επόμενες τρεις μέρες. Ελπίζοντας πως η δράση μας θα αποτελέσει μόνο την αφετηρία μιας σειράς αντίστοιχων δράσεων» προσθέτουν ακόμα στην ανακοίνωση τους.

«Οι μόνες αφανείς διαδικασίες που εγκρίνουμε είναι οι δημόσιες και συμμετοχικές. Γι’ αυτό εμείς παίρνουμε την ευθύνη, αναλαμβάνουμε τον χώρο και τον χρόνο. Η υποεκπροσώπηση των γυναικών και των μειονοτήτων στο θέατρο, το κίνημα καταγγελιών για σεξουαλικές παρενοχλήσεις και κακοποιητικές συμπεριφορές, η υποτίμηση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, οι επισφαλείς συνθήκες εργασίας, αλλά και η συλλογική προετοιμασία μας για την επόμενη μέρα, είναι τα πρώτα αυτονόητα θέματα που η θεατρική κοινότητα επείγεται να συζητήσει.  Λίγο πριν την προκήρυξη του διαγωνισμού για την καλλιτεχνική διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου, η Αφανής Συμμετοχική Εταιρεία προτείνει ένα Ανοιχτό Εθνικό Θέατρο: χωρίς εξαιρέσεις, χωρίς διακρίσεις, συμπεριλαμβάνοντας όλο το εύρος των εργαζομένων στον πολιτισμό» καταλήγουν, λέγοντας ακόμα «Ελάτε, λοιπόν, να μιλήσουμε. Ελάτε να ξανασυστηθούμε. Γιατί θέατρο δεν σήμαινε ποτέ τίποτα άλλο παρά συζητώ».

Υπενθυμίζεται ότι η «Αφανής Συμμετοχική Εταιρεία» έχει προχωρήσει σε μια σειρά από ιδιαίτερες καλλιτεχνικές-παρεμβατικές δράσεις αναφορικά με το Εθνικό Θέατρο το προηγούμενο χρονικό διάστημα. «Κάτι βρωμάει στο Εθνικό Θέατρο» έγραφαν αφίσες που είχαν αναρτήσει μπροστά από το θέατρο πριν λίγες βδομάδες.


Σε χρειαζόμαστε

Το ThePressProject είναι το μοναδικό μέσο ανεξάρτητης, ερευνητικής και αποκαλυπτικής δημοσιογραφίας που στηρίζεται αποκλειστικά στις μικρο-δωρεές των επισκεπτών του. Πιστεύουμε ότι η πληροφορία πρέπει να είναι διαθέσιμη σε όλους και για αυτό δεν κλειδώνουμε κανένα κομμάτι της ύλης αλλά για να παραχθεί το πρωτογενές υλικό που θα βρείτε εδώ χρειαζόμαστε την υποστήριξή σου. Αν δεν πληρώσουμε εμείς για την ενημέρωσή μας, θα την πληρώσει κάποιος άλλος (και αν δεν είσαι ο Μαρινάκης μάλλον δεν έχεις τα ίδια συμφέροντα). Μάθε πώς
- Κάνε κλικ για να σχολιάσεις