«Το πρώτο συμπέρασμα που βγάζουμε διαβάζοντας το πόρισμα, είναι ότι φαίνεται πλήρως η δομική κατάρρευση του σιδηροδρόμου. Επιβεβαιώνονται όσα λέγαμε εμείς, δηλαδή η μη λειτουργία της σηματοδότησης, της τηλεδιοίκησης… Εκεί στη Λάρισα δηλαδή, αναφέρεται ξεκάθαρα, ότι δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στην περιοχή. Δεν λειτουργούσε από το 2019. Δεν λειτουργούσαν τα φωτοσήμερα, δεν λειτουργούσε το ETCS, o τοπικός πίνακας χειρισμού, που ακούγαμε ότι βλέπει για 15 χλμ, για 12 λεπτά τα τρένα, αποδείχθηκε από τις μετρήσεις που έκαναν οι πραγματογνώμονες, ότι έβλεπε μόνο για 1.700 μέτρα προς τους Νέους Πόρους. Προβλήματα στις εικοινωνίες, ελλιπής εκπαίδευση των σταθμαρχών… Για εμάς τους μηχανοδηγών, που είχαμε κάνει τόσες εκκλήσεις το τελευταίο διάστημα, είναι μια επιβεβαίωση των όσων λέγαμε στα εξώδικα και στις επιστολές μας».

Οι μηχανοδηγοί δεν κλήθηκαν να καταθέσουν στην Επιτροπή και, απαντώντας σε ερώτημα για το αν υπάρχουν κατά την άποψή του λάθη στο πόρισμα, ο κ.Γενηδούνιας σχολίασε ότι «στο κομμάτι των επικοινωνιών στην περιοχή: Αναφέρει η Επιτροπή ότι θα μπορούσε να επικοινωνήσει το ένα τρένο με το άλλο. Σας λέω ένα σημείο. Αυτό είναι πρακτικά αδύνατον. Φεύγοντας από τη λάρισα, στα 5 – 6 χλμ δεν λειτουργούσαν οι επικοινωνίες. Σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να επικοινωνήσει το ένα τρένο με το άλλο. Κι από εκεί και πέρα θα είχαμε να προσφέρουμε στα μέτρα για την επόμενη μέρα, για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου».

Σχετικά με τον καταμερισμό των ευθυνών και στο αν ισχύει το ότι «όταν όλοι φταίνε, δεν φταίει κανείς», σχολίασε: «Υπάρχει ένας σημαντικός παράγοντας γι αυτά τα προβλήματα: Η έντασή τους. Η δομική κατάρρευση δεν σημαίνει ότι απλά είχαμε κάποια προβλήματα, όπως στο παρελθόν. Εμείς φωνάζαμε ότι υπάρχει δομική κατάρρευση Αυτοί λοιπόν που ενυπόγραφα έχουν παραλαβεί όλες αυτές τις επιστολές, όλα αυτά τα εξώδικα, προφανώς, θα πρέπει να κληθούν από τη δικαιοσύνη και να απαντήσουν. Είναι εύκολο να λέμε ότι φταίνε όλοι, αλλά εμείς κάναμε εκκλήσεις, όχι απλά διαμαρτυρίες. Σχεδόν παρακαλούσαμε. Αυτό δεν είναι κάτι που θα πρέπει να το λάβει υπόψιν της η Δικαιοσύνη;»

Kατήγγειλε επίσης ότι την ημέρα του εγκλήματος, στο σημείο της σύγκρουσης, παρουσία μαρτύρων ρώτησε τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά, «γιατί δεν μας έβλεπες, τι σου κάναμε;» και αυτός απάντησε προκλητικά «ξερω πολύ καλά τι κάνεις».

Σημείωσε επίσης ότι όλα τα αιτήματα και οι κινητοποιήσεις των μηχανοδηγών τα τελευταία χρόνια, όσο είναι αυτός πρόεδρος, δεν είχαν κανένα μισθολογικό αίτημα, αλλά όλα είχαν να κάνουν με την ασφάλεια.

Χαρακτηριστικό της δομικής κατάρρευσης, είναι το τι συνέβη στον ΟΣΕ εκείνη τη μέρα, σε τέσσερις διαφορετικές περιπτώσεις. Το απόγευμα, αμαξοστοιχία ακινητοποιήθηκε καθώς έπεσαν τα καλώδια και δημιουργήθηκε βραχυκύκλωμα. Λίγο αργότερα άλλη αμαξοστοιχία ακινητοποιήθηκε και απομακρύνθηκε με υποστήριξη. «Αυτό δημιούργησε τη μονή γραμμή» σχολίασε ο κ.Γενηδούνιας. «Ένα άλλο τρένο πήγε να μπει, ο μηχανοδηγός είχε λάθος ένδειξη μπροστά του, σταμάτησε κι έκανε οπισθοπορεία, το έχουμε αυτό σε βίντεο». Όπως πρόσθεσε, αυτά τα προβλήματα προκάλεσαν «ειδικές συνθήκες» και επιβάρυνση της κυκλοφορίας.