Πρόταση νόμου για τις διαδηλώσεις παρουσίασε  ο δήμαρχος Αθηναίων Γ. Καμίνης με στόχο, όπως είπε, «να συγκερασθεί η άσκηση ενός συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος, όπως είναι το δικαίωμα του συνέρχεσθαι, με την ομαλή λειτουργία της πόλης ως κέντρου εμπορικής και κοινωνικής δραστηριότητας».

Περιλαμβάνει 16 άρθρα και  ήδη έχει σταλεί από τον Γ. Καμίνη προς όλα τα πολιτικά κόμματα, ζητώντας τους να πάρουν θέση για το ζήτημα αυτό . 
 
Οπως είπε ο δήμαρχος Αθηναίων πρόκειται για μια πρόταση που φιλοδοξεί να αποτελέσει  ένα χρήσιμο νομοπαρασκευαστικό εργαλείο και να συμβάλει «στην έναρξη ενός ανοικτού, ανυπόκριτου και νηφάλιου δημόσιου διαλόγου». 
 
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία όπως είπε ο Γ. Καμίνης, το 2011 πραγματοποιήθηκαν ημερησίως στην Αθήνα κατά μέσο όρο τρεις συγκεντρώσεις ή πορείες. 
 
Με βάση την πρόταση νόμου τίθεται η υποχρέωση του οργανωτή μιας δημόσιας υπαίθριας συνάθροισης να ειδοποιεί 24 , τουλάχιστον ώρες πριν από την πραγματοποίησή της την Αστυνομία και τις αρμόδιες Αρχές. Μάλιστα, αυτή η υποχρέωση συνδέεται με ευθύνη του οργανωτή σε περίπτωση που προκύψουν ζημιές.
 
Ο οργανωτής ευθύνεται για την αποζημίωση όσων υπέστησαν βλάβη της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας και της ιδιοκτησίας από τους συμμετέχοντες στη διαδήλωση. Απαλλάσσεται από την ευθύνη αυτή εάν είχε γνωστοποιήσει εγκαίρως τη διεξαγωγή της συνάθροισης, είχε ζητήσει την παρουσία εισαγγελέα και αποδείξει ότι είχε λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την πρόληψη και αποτροπή της ζημιάς. 
 
Επίσης, σύμφωνα με την πρόταση νόμου δίνεται η δυνατότητα απαγόρευσης επικείμενης δημόσιας υπαίθριας συνάθροισης για την οποία αρμόδιος είναι ο γενικός αστυνομικός διευθυντής, με σύμφωνη γνώμη του οικείου προέδρου πρωτοδικών και απλή γνωμοδότηση του δημάρχου
 
Λόγω της σοβαρότητας του μέτρου καθιερώνεται αρμοδιότητα του Συμβουλίου της Επικρατείας ώστε να υπάρχει δικαστική προστασία. Ο οργανωτής; διαδήλωσης, η οποία απαγορεύθηκε δικαιούται να ζητήσει την αναστολή της εκτέλεσης της σχετικής απόφασης από την επιτροπή αναστολών του ΣτΕ χωρίς να χρειάζεται να υποβάλει ταυτοχρόνως αίτηση ακυρώσεως. 
 
Με βάση και την πρακτική και πολλών άλλων χωρών προτείνεται να «αποκλείεται ρητά η χρήση χημικών από την Αστυνομία».
 
Επίσης, επιβάλλονται περιορισμοί στις ολιγάριθμες διαδηλώσεις – αν και δεν αναφέρεται στην πρόταση αριθμός συμμετεχόντων αλλά περιλαμβάνεται η αρχή της αναλογικότητας. Οπως είπε ο Καμίνης «αυτό αφορά τη δυνατότητα της Αστυνομίας να περιορίζει τους διαδηλωτές στην άκρη του οδοστρώματος ή στο πεζοδρόμιο ώστε να μην επαναλαμβάνονται τα φαινόμενα η Αστυνομία να κλείνει ολόκληρο το κέντρο ακόμη και σε περιπτώσεις όπου οι διαδηλωτές είναι λίγο»ι.
 
Οπως ορίζεται μια δημόσια υπαίθρια συνάθροιση μπορεί να απαγορευθεί εάν επαπειλείται σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια. Επίσης,  μπορεί να απαγορευθεί σε «ορισμένη περιοχή» αν απειλείται σοβαρή διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής. Στην περίπτωση αυτή η αρμόδια αστυνομική αρχή οφείλει να υποδείξει ενδεικτικά,ως εναλλακτικές επιλογές, άλλες περιοχές, κατάλληλες για την πραγματοποίηση της συνάθροισης
 
Την επιστημονική ομάδα που συνέταξε την πρόταση νόμου αποτελούν ο επίτιμος αντιπρόεδρος του ΣτΕ Μιχάλης Βροντάκης, ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας Νίκος Αλιβιζάτος, ο ομότιμος καθηγητής συνταγματικού δικαίου του ΑΠΘ και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου Αντώνης Μανιτάκης, ο λέκτορας της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου ΠανεπιστημίοΓιάννης Κτιστάκης και ο δικηγόρος και νομικός σύμβουλος του Καμίνη, Θανάσης Τσιούρας.