Όπως έγραψε το ThePressProject από τη Δευτέρα, μία τροπολογία – «πλυντήριο» της τελευταίας στιγμής συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για την τροποποίηση του κώδικα ελληνικής ιθαγένειας λίγο πριν την ψήφισή του την περασμένη Πέμπτη, εξασφαλίζοντας σε δημάρχους, περιφερειάρχες και υπαλλήλους της τοπικής αυτοδιοίκησης την οριστική παύση των ποινικών και πειθαρχικών διώξεων τους μέχρι και το καλοκαίρι του 2019, για αξιόποινες πράξεις πληρωμών που ελέγχθηκαν από υπηρεσίας δημοσιονομικού ελέγχου και Ελεγκτικού Συνεδρίου. Έκθετος ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Νικήτας Κακλαμάνης που ήταν ο μόνος που την υπέγραψε, και ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος που την ενέταξε στο νομοσχέδιο, χωρίς καμία διαβούλευση και καμία τεκμηρίωση για το κόστος της.
Πρώτος «επιλαχών» ο Παναγιώτης Ψωμιάδης και οι ποινικές διώξεις σε βάρος του για ζημιές εκατομμυρίων στα δημόσια ταμεία, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέτει βελτιωτική τροπολογία για την εξαίρεση των περιπτώσεων που αφορούν «δόλιες ενέργειες», αφού ψήφισε την επίμαχη τροπολογία.
«Εξαίρεση από τον κανόνα της διάκρισης των εξουσιών» με διακομματική ψήφο;
Σε δήλωσή του στο airetos.gr, ο Γιώργος Καμίνης καταγγέλλει ότι «η βουλευτική τροπολογία (υπ. αριθμ. 488) στο νομοσχέδιο για την Ιθαγένεια, η οποία ανακοινώθηκε τη τελευταία στιγμή, το βράδυ της περασμένης Πέμπτης και υπερψηφίστηκε από ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΚΚΕ αφοπλίζει τη δικαιοσύνη. Της στερεί τη δυνατότητα να διερευνήσει τυχόν ποινικές ευθύνες των αιρετών και υπαλλήλων των Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού σε θέματα διαχείρισης του δημόσιου χρήματος, καθώς αίρει το αξιόποινο πράξεων που αφορούν την πληρωμή ενταλμάτων που έλαβαν χώρα μέχρι 31.07.2019. Με την τροπολογία αυτή, δηλαδή, η διοίκηση υποκαθιστά τον δικαστή με την επίνευση του νομοθέτη. Και σαν να μην έφτανε αυτό, παύονται και οι πειθαρχικές και ποινικές διώξεις που είχαν ασκηθεί σε βάρος των προσώπων αυτών.»
Προσθέτει επίσης ότι «προκειμένου μάλιστα η σκανδαλώδης ρύθμιση να μην υποβληθεί σε κανέναν έλεγχο, κατατέθηκε την τελευταία στιγμή ως βουλευτική τροπολογία χωρίς καν να εμφανιστεί στη Βουλή για να υπερασπιστεί την τροπολογία του ούτε ο ίδιος ο βουλευτής που την κατέθεσε, ο κύριος Νικήτας Κακλαμάνης, πρώην δήμαρχος Αθηναίων, τον οποίο αφορά και προσωπικά η εν λόγω ρύθμιση!
Με τη μεθόδευση αυτή αποφεύχθηκε :
α) η βάσανος της δημόσιας διαβούλευσης που προηγείται της κατάθεσης κάθε νομοσχεδίου στη Βουλή,
β) η ‘Εκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής που θα αναδείκνυε την αντισυνταγματικότητα της ρύθμισης, και
γ) η ‘Εκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που θα αποκάλυπτε ότι είναι αδύνατον να υπολογιστεί η οικονομική ζημία που η ρύθμιση αυτή συνεπάγεται για το δημόσιο, καθώς καταλαμβάνει αόριστο αριθμό υποθέσεων σε απροσδιόριστο βάθος χρόνου.»
Καταλήγει λέγοντας ότι « προφανώς η τροπολογία αποτελεί προϊόν προηγούμενης συνεννόησης με τον Υπουργό και με τα κόμματα που την υπερψήφισαν (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ). Κατά τα λοιπά, η μεν κυβέρνηση μπορεί να συνεχίσει να μας κατηχεί στην “ορθή νομοθέτηση”, ο δε Σύριζα να ευτελίζει την αποστολή της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Αλίμονο αν σε μία Δημοκρατία μπορεί ο νομοθέτης όπως θέλει, όποτε θέλει, για όποιους λόγους θέλει και υπέρ όποιων προσώπων θέλει, να καθορίζει ποιές πράξεις είναι αξιόποινες και ποιές όχι.Αυτές ακριβώς οι μεθοδεύσεις καταρρακώνουν το κύρος του Κοινοβουλίου, αναγορεύοντας σε τιμητές του πολιτικού κόσμου τους κάθε είδους χρυσαυγίτες. Το Κίνημα Αλλαγής καταψήφισε την τροπολογία, γιατί εγείρει μείζονα ζητήματα αντισυνταγματικότητας, καθώς προσβάλλει την αρχή της διάκρισης των εξουσιών και την αρχή της ισότητας των πολιτών ενώπιον του νόμου.”»