Ανάπτυξη 8,4% παρουσίασε η συνολική αγορά των σούπερ μάρκετ κατά το πρώτο δεκάμηνο του έτους ενώ το καλάθι των ταχυκίνητων αγαθών (βασικά είδη καθημερινής χρήσης, όπως το γάλα, το ψωμί, είδη οικιακής χρήσης, είδη προσωπικής υγιεινής κ.ά) παρουσίασαν ανάπτυξη 8,7%. Όλες οι κατηγορίες προϊόντων είχαν θετική ανάπτυξη, ενώ ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού και τα προϊόντα Bazaar, που είχαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης με 17,6% και 13,3% αντίστοιχα.

Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν από τον γενικό διευθυντή της Nielsen για την Ελλάδα και τη Βουλγαρία, στη διάρκεια του 11ου συνεδρίου του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Επιπλέον, τα ίδια στοιχεία παρουσιάζουν ότι στην Ελλάδα από τον συνολικό όγκο πωλήσεων που πραγματοποιούνται στα σούπερ μάρκετ το 54% πωλείται με κάποιου είδους προσφορά. Παράλληλα το 75% των προωθητικών ενεργειών βρίσκεται κάτω από το break-evenpoint, δηλαδή δεν αποφέρει στην επιχείρηση έσοδα από επιπλέον πωλήσεις σε σχέση με τα χρήματα που επενδύονται για την προώθηση.

Όπως μεταδίδει η «Καθημερινή», τα στοιχεία δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές επιλέγουν να ψωνίζουν πια αραιά, εγκαταλείποντας την τάση που είχε αναπτυχθεί στα χρόνια της χρηματοοικονομικής κρίσης για συχνές επισκέψεις και αγορές μικρής αξίας, προγραμματίζοντας πλέον τις επισκέψεις τους στα σούπερ μάρκετ και αγοράζοντας περισσότερα πράγματα, τάση που παρατηρήθηκε κατά το πρώτο lockdown και διατηρήθηκε και το διάστημα που δεν υπήρχαν περιορισμοί στις μετακινήσεις. Στην πραγματικότητα θέλουν να μειώσουν τις επισκέψεις τους στο σούπερ μάρκετ προκειμένου να περιορίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο την έκθεσή τους στον κορονοϊό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, η αύξηση του τζίρου στα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) είναι 17,8% από τις αρχές του έτους, ενώ στα πολύ μικρά καταστήματα (100 έως 400 τ.μ.) η αύξηση του τζίρου είναι 5,9%.

Η ίδια έρευνα στέκεται στην αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ. Ειδικότερα αναφέρεται ότι το ποσοστό τους από τις αρχές του έτους στο σύνολο του τζίρου των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σε 1%, φτάνοντας όμως στη διάρκεια του έτους, ειδικά από το φθινόπωρο κι έπειτα, ακόμη και σε μερίδιο 1,7%.

Τέλος, τα στοιχεία δείχνουν ότι η τάση για «κυνήγι» προσφορών από τους καταναλωτές αναζωπυρώνεται καθώς το 50% των καταναλωτών δηλώνει πλέον ότι αναζητεί προσφορές, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό τον Μάιο ήταν 38%.