Όπως αναφέρεται στη σχετική καταγγελία, τα υγειονομικά πρωτόκολλα στον χώρο των ξενοδοχείων είναι πολύ αυστηρά και προβλέπουν για κάθε πόστο περισσότερους εργαζόμενους από αυτούς που σήμερα εργάζονται. Ωστόσο, σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλονται, ορισμένες επιχειρήσεις δεν προχωρούν στη τήρηση αυτών των πρωτοκόλλων με αποτέλεσμα να εργάζονται εξαντλητικά λιγότεροι εργαζόμενοι για να διεκπεραιώσουν τον μεγάλο φόρτο εργασίας.

Αναλυτικά η καταγγελία:

«Άλλο ένα τραγικό περιστατικό που αποδεικνύει την εντατικοποίηση της δουλειάς, σε σημείο εξόντωσης, των εργαζομένων στο βωμό του κέρδους είναι η λιποθυμία εργαζόμενου μάγειρα σε ξενοδοχείο του Ν. Ηρακλείου.

Ο εργαζόμενος υποστηρίζει ότι εργαζόταν πάνω από ένα 8ωρο καθημερινά, χωρίς διάλειμμα, χωρίς ρεπό, με συνέπεια να λιποθυμήσει από υπερκόπωση και να μεταφερθεί στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου.

Με αφορμή αυτό το περιστατικό, το Σωματείο Μαγείρων – Ζαχαροπλαστών & Λοιπού προσωπικού κουζίνας καταδικάζει με τον πιο άμεσο τρόπο την μη τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων για τον Covid-19 που επιβάλει η νομοθεσία για την προστασία του προσωπικού των ξενοδοχείων και των χώρων εστίασης.

Τα υγειονομικά πρωτόκολλα στον χώρο των ξενοδοχείων είναι πολύ αυστηρά και προβλέπουν για κάθε πόστο περισσότερους εργαζόμενους από αυτούς που σήμερα εργάζονται. Ωστόσο, επιχειρήσεις δεν προχωρούν στη τήρηση αυτών των πρωτοκόλλων με αποτέλεσμα να εργάζονται εξαντλητικά λιγότεροι εργαζόμενοι για να διεκπεραιώσουν τον μεγάλο φόρτο εργασίας.

Το Σωματείο μας, λοιπόν, καταγγέλλει τις επιχειρήσεις, οι οποίες υποχρεώνουν τους εργαζόμενους τους να δουλεύουν σε άθλιες συνθήκες εργασίας, με εξαντλητικό ωράριο και μη τήρηση όλων των προβλεπόμενων μέτρων.

Ως αποτέλεσμα αυτού είναι περιστατικά λιποθυμίας όπως το παραπάνω, αναπνευστικών προβλημάτων, υπερκόπωσης κτλ.

Επιπλέον, καταγγέλλει μερίδα ξενοδοχείων, τα οποία δεν έχουν προχωρήσει σε προσλήψεις ή ανάκληση των αναστολών των συμβάσεων εργασίας με βάση την πληρότητα τους, όπως ορίζει η κοινή υπουργική απόφαση με αριθ. 23102/477/12-6-2020 (Β 2268). Με βάση αυτή τα ξενοδοχεία και τα εποχικά καταλύματα υποχρεώνονται να ανακαλέσουν στην εργασία τους το 1/3 του προσωπικού με την συμπλήρωση του 20% της πληρότητας, τα 2/3 του προσωπικού με την συμπλήρωση του 50% της πληρότητας και όλο το προσωπικό με την συμπλήρωση του 80% της πληρότητας.

Η φετινή χρονιά είναι ιδιαίτερη για όλους. Θα πρέπει να υποδείξουμε υπεύθυνη στάση, ομοψυχία, αλληλεγγύη και κοινωνική ευθύνη».