Σύμφωνα με τα σωματεία, οι ναυτιλιακές εταιρείες εκμεταλλεύτηκαν το νομικό πλαίσιο που αφήνει την τελική ευθύνη της εκτέλεσης των δρομολογίων στον πλοίαρχο, ακόμα και υπό ακραίες καιρικές συνθήκες, χωρίς να διασφαλίζονται παράλληλα οι κατάλληλες λιμενικές υποδομές για ασφαλείς προσεγγίσεις.
Καταγγέλλεται επίσης ότι τροποποιήθηκαν δρομολόγια και αναζητήθηκαν εναλλακτικοί τρόποι αναχώρησης, ώστε να μην χαθούν έσοδα, ενώ οι λιμενικές αρχές και το υπουργείο Ναυτιλίας δεν προχώρησαν σε έκδοση νέου απαγορευτικού παρά τις επικίνδυνες συνθήκες.
Επιπτώσεις: Καθυστερήσεις, βλάβες, ταλαιπωρία
Οι πρακτικές αυτές, όπως αναφέρουν τα σωματεία, είχαν άμεσες επιπτώσεις:
-
Επικίνδυνες συνθήκες πλου για επιβάτες και πληρώματα.
-
Καθυστερήσεις που παραβιάζουν τα προβλεπόμενα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών, ιδιαίτερα σε ταχύπλοα.
-
Ζημιές σε πλοία, όπως στο καταπέλτη του Tera Jet 2.
-
Αδυναμία προσέγγισης λιμανιών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη μη προσέγγιση του Tera Jet 2 στην Ηρακλειά.
-
Σοβαρή ταλαιπωρία επιβατών, που περίμεναν επί ώρες στον Πειραιά χωρίς σαφή ενημέρωση.
Απαίτηση για ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες
Τα σωματεία κάνουν λόγο για προτεραιότητα του κέρδους έναντι της ανθρώπινης ζωής, τονίζοντας ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δρουν με την πλήρη ανοχή του υπουργείου Ναυτιλίας. Καταγγέλλουν ότι τα περί «διακοπών των επιβατών» χρησιμοποιούνται ως πρόσχημα, με μοναδικό στόχο τη διατήρηση των εσόδων.
Καλούν τους ναυτεργάτες και τους νησιώτες να διεκδικήσουν ένα σύγχρονο, ασφαλές και οικονομικά προσιτό ακτοπλοϊκό δίκτυο, με πλήρεις οργανικές συνθέσεις και κατοχυρωμένα δικαιώματα για το προσωπικό.
Ζητούν, τέλος, την ανάληψη ευθυνών από το υπουργείο και τις λιμενικές αρχές, για την ουσιαστική προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Πηγή: 902.gr