Να υπενθυμίσει στην κυβέρνηση τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αντιμετωπίζονται τα έργα τέχνης αναγκάστηκε η Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων, μετά τις πληροφορίες που ήρθαν στη δημοσιότητα για τη μεταχείριση των πινάκων «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο και «Ο Ανεμόμυλος Στάμερ» του Πιτ Μοντριάν.
Τα όσα είδαμε στον χειρισμό των έργων «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο και «Ο Ανεμόμυλος Στάμερ» του Πιτ Μοντριάν δείχνουν ότι αυτοί που βρέθηκαν κοντά τους δεν έχουν κατανοήσει την μοναδικότητά τους, το ανεπανάληπτο της ύπαρξής τους. Εδώ δεν αρκεί μόνο η εφαρμογή των νόμων ή η εξιχνιαστική δεινότητα της αστυνομίας. Όταν γίνεται κάποιο έγκλημα το προσωπικό της αστυνομίας συλλέγει τα πειστήρια με περισσή προσοχή και εξοπλισμό, λαμβάνοντας γενικά όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μην αλλοιωθούν τα αποδεικτικά στοιχεία. Τα έργα των Πικάσο και Μοντριάν δεν είχαν καν αυτή την τύχη των προστατευτικών μέτρων.
Η Ένωση στην ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ότι τα συγκεκριμένα έργα αντιμετωπίστηκαν «κατά την πρακτική της αστυνομίας για τα κοινά κλοπιμαία», με αποκορύφωμα το «τραγικό περιστατικό της πτώσης και της βιαστικής επανατοποθέτησης στο… ράφι του έργου “Γυναικείο Κεφάλι”», ενώ «από τη στιγμή της κλοπής τους και μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί σε άγνωστες και ανεξέλεγκτες περιβαλλοντικές συνθήκες, επιβαρυντικές για την κατάσταση διατήρησή τους».
«Ο όλος χειρισμός καθώς και οι τραγικές εικόνες, που έχουν κάνει τον γύρο του κόσμου, δεν περιποιούν τιμή για την χώρα μας» καταλήγει η ανακοίνωση, επισημαίνοντας ότι επί της ουσίας «προκαλούν την εντύπωση ότι στην περίπτωση των δύο σημαντικών αυτών έργων τέχνης για την Πολιτεία η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς δεν ήταν η προτεραιότητα».
Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Συντηρητών Αρχαιοτήτων: