Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, «η αξιολόγηση των μαθητικών επιδόσεων είναι εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και, για να επιτελεί το ρόλο της, πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει σε κάθε μαθητή τα εφόδια για να ανταποκριθεί στους διδακτικούς στόχους».
Αναλυτικά όσα αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί του 1ου ΕΠΑΛ Χανίων σε επιστολή τους προς του γονείς:
«Όλο αυτό το διάστημα που έχει ανασταλεί η λειτουργία των σχολείων, ως εκπαιδευτικοί κάνουμε ό,τι μπορούμε, για να κρατήσουμε ζωντανή την επαφή με τα παιδιά σας, τους μαθητές μας, πίσω από μια κάμερα και ένα μικρόφωνο. Από νωρίς, όμως, έγινε σαφές ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απέχει από κάθε έννοια εκπαίδευσης, έτσι όπως τη γνωρίζουμε και όπως είναι η διά ζώσης μέσα στην τάξη. Καθημερινός ήταν ο προβληματισμός για το μικρό όφελος, μιας κυρίως τεχνικής διαδικασίας, κατά την οποία χάνεται η ουσιαστική ψυχοπαιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία της εκπαίδευσης. Ακόμα περισσότερο που η πολύωρη έκθεση στις οθόνες αποδεδειγμένα επιβαρύνει την ψυχολογία, αλλά και την υγεία των παιδιών, επηρεάζοντας ταυτόχρονα την απόδοση και τη δυνατότητα συγκέντρωσής τους.
Επιπλέον, κληθήκαμε να διαχειριστούμε ένα συνειδησιακό βάρος που δεν μας αναλογεί, αλλά μας κυριεύει, γνωρίζοντας ότι αρκετοί μαθητές μας δεν είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν (συστηματικά ή και καθόλου), αφού δε διέθεταν πρόσβαση στο Διαδίκτυο ή τους έλλειπαν στοιχειώδη τεχνολογικά μέσα. Κάποιοι αναζήτησαν λύση σε δημόσιους χώρους, άλλοι σε φιλικά ή συγγενικά σπίτια, σε καφενεία, σε οποιονδήποτε εξωτερικό χώρο, ακόμα και στην πλατεία του χωριού τους με ήλιο ή με βροχή και κρύο! Οι περισσότεροι παρακολουθούν μέσω κινητού, που όμως τους αποκλείει από κάθε ενεργητική συμμετοχή, επιτρέποντας μόνο την ακρόαση. Να μην πούμε για τις δεκάδες χαμένες ώρες, λόγω τεχνικών προβλημάτων, συχνών διακοπών ρεύματος ή της χαμηλής ταχύτητας του Διαδικτύου. Η καταγραφή των δυσκολιών είναι καθημερινή, όσες και οι μέρες της τηλεκπαίδευσης. Μπορεί, λοιπόν, να θεωρηθεί η ύλη διδαγμένη και για πόσους;
Ως Επαγγελματικό Λύκειο, αντιμετωπίσαμε ένα επιπλέον αξεπέραστο εμπόδιο: τη διδασκαλία των εργαστηριακών μαθημάτων που μόνο διά ζώσης, μέσα στο εργαστήριο, μπορεί να υλοποιηθεί και όχι στην «ψηφιακή πραγματικότητα».
Για όλους αυτούς τους λόγους, αποφασίστηκε η πλειοψηφία των διδασκόντων του σχολείου να μην καταθέσει βαθμολογία Α΄ Τετράμηνου.
Άλλωστε, η αξιολόγηση των μαθητικών επιδόσεων είναι εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και, για να επιτελεί το ρόλο της, πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει σε κάθε μαθητή τα εφόδια για να ανταποκριθεί στους διδακτικούς στόχους. Τέτοια όμως δεν υπήρξε, από τη στιγμή που από τη φύση της η τηλεκπαίδευση δεν την προσφέρει και η ανισότητα στην πρόσβαση την αποκλείει.
Υπάρχουν δεκάδες τρόποι να επιβραβεύσουμε, να στηρίξουμε τους μαθητές μας και, φυσικά, ένα εργαλείο είναι και ο βαθμός στο Β΄ Τετράμηνο, που θα αντιστοιχεί και στα δύο Τετράμηνα. Ελπίζουμε ότι τώρα που καταφέραμε να δούμε ξανά από κοντά το πρόσωπο των μαθητών μας, να δώσουμε μαζί τον αγώνα για μάθηση με ασφαλείς όρους στο μόνο φυσικό περιβάλλον που τη διασφαλίζει, τη σχολική τάξη».