Σύμφωνα με το αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters, τα ρωσικά δεξαμενόπλοια φέρονται να μετέφεραν καύσιμα στην Πιοναγιάνγκ σε τουλάχιστον τρεις περιπτώσεις μεταξύ των περασμένων Οκτωβρίου και Νοεμβρίου, με τις πηγές του δημοσιεύματος να βασίζονται σε εικόνες από δορυφόρους και στοιχεία από την πορεία των πλοίων.
 
Υπογραμμίζεται, ωστόσο, πως δεν υπάρχουν ενδείξεις πως το λαθρεμπόριο σχετίζεται με τη ρωσική κυβέρνηση.
 
Μάλιστα, σύμφωνα με πηγή που επικαλείται το δημοσίευμα χωρίς να την κατονομάζει, αναφέρεται πως οι περιπτώσεις που ρωσικά πλοία έχουν πράξει κάτι αντίστοιχο ήταν αρκετές κατά την φετινή χρονιά. Παρόλα αυτά, το δημοσίευμα αναφέρει και δεύτερη πηγή, η οποία υπογραμμίζει πως δεν υπάρχουν ενδείξεις για σχέσεις της Μόσχας με το γεγονός.
 

Κατηγορίες και για το Πεκίνο

 
Την ίδια ώρα, οι αρχές της Νότιας Κορέας κρατούν για ανάκριση το πλήρωμα ενός σκάφους από το Χονγκ Κονγκ, με την κατηγορία πως έχει εξίσου παραβιάσει τις διεθνείς κυρώσεις που έχουν επιβληθεί από τον ΟΗΕ κατά της Βόρειας Κορέας.
 
Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, το πετρελαιοφόρο Lighthouse Wilmore έχει κατασχεθεί στις 24 τέλη Νοεμβρίου στο λιμάνι της Γεοσού, με την υποψία του λαθρεμπορίου. Από εκείνη την ημέρα, όπως αναφέρει το πρακτορείο, «οι αρμόδιοι επιθεωρητές επιβαίνουν του σκάφους και ανακρίνουν το πλήρωμα».
 
Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη και τα αποτελέσματα θα διαβιβασθούν στην επιτροπή κυρώσεων του ΟΗΕ, σύμφωνα με πηγές του ΥΠΕΞ της Ν. Κορέας.
 
Παρά τις «ενδείξεις» που επικαλούνται οι νοτιοκορεατικές αρχές, η Κίνα αντικρούει τις κατηγορίες κάνοντας λόγο για πληροφορίες επάνω στις οποίες βασίστηκε ο Ντόναλντ Τραμπ για να γράψει στο twitter πως η Κίνα «πιάστηκε με τα χέρια στο μέλι», μην παραλείποντας να δηλώσει την απογοήτευσή του που είδε την Κίνα «να επιτρέπει την είσοδο πετρελαίου στη Βόρεια Κορέα».

 
«Το να προκαλείς θόρυβο χωρίς λόγο μέσω των μέσων επικοινωνίας ποσώς συμβάλλει στην ενίσχυση της αμοιβαίας εμπιστοσύνης και της συνεργασίας» απάντησε ο εκπρόσωπος του κινεζικού ΥΠΕΞ Χούα Τσουνγίνκ.