Το Kέντρο Eλέγχου Tηλεοράσεων (ΚΕΤ) αποτελεί έναν ανεξάρτητο χώρο δημιουργίας στην Κυψέλη που έχει αναζωογονήσει μια ξεχασμένη για πολλούς γειτονιά και προσφέρει τη δυνατότητα σε παιδιά Ελλήνων και μεταναστών να ψηλαφίσουν την τέχνη ως θεατές και να ανακαλύψουν και τα ίδια τις δυνατότητες τους ως μικροί δημιουργοί. Ταυτόχρονα, σε μια εποχή περικοπών στον πολιτισμό, έχει γίνει τα τελευταία χρόνια ένας χώρος-κλειδί για τον μουσικό αυτοσχεδιασμό και την πειραματική μουσική (παραδοσιακό, ηλεκτρονική, free jazz, noise, industrial, κ.ά.) ενώ φιλοξενεί τακτικά παραστάσεις και performances από το εξωτερικό. 

Η κύρια πηγή εσόδων του χώρου αποτελείται από το μοίρασμα των εισιτηρίων με τους καλλιτέχνες. «Αποφασίσαμε από την έναρξη του ΚΕΤ, το 2012, να μη ζητάμε ενοίκιο και μοιραζόμαστε μαζί με τους καλλιτέχνες το ρίσκο και την περιπέτεια. Μετά από μεγάλη επιμονή, προσπάθεια, και παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα του ΚΕΤ απέχει κατά πολύ από το εμπορικό θέαμα, το μοντέλο αυτό αποδείχτηκε σχετικά βιώσιμο» λένε οι Φωτεινή Μπάνου και Δημήτρης Αλεξάκης, εμπνευστές και καλλιτεχνικοί διευθυντές του εγχειρήματος. 

«Το ΚΕΤ διοργανώνει σεμινάρια, προβολές, live soundtrack, performances, θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, συζητήσεις για την τέχνη, την πολιτική και τα κοινά, είναι επίσης, και ίσως πάνω απ’ όλα, ένας τόπος όπου αναζητείται (και βρίσκεται) ένας άλλος τρόπος να συνθέσουμε μαζί: πολιτική, καλλιτεχνική δημιουργία και γειτονιά». Σήμερα, μετά από 6 χρόνια αδιάκοπης λειτουργίας, οι άνθρωποι του ΚΕΤ αποφάσισαν να προχωρήσουν σε μια νέα κατεύθυνση (συμπληρωματική του τρόπου λειτουργίας τους) «για να εντείνουμε τις προσπάθειες αυτές και να ανανεώσουμε ένα μέρος του εξοπλισμού του χώρου» όπως λένε η Φωτεινή και ο Δημήτρης.

Η εκστρατεία συμμετοχικής χρηματοδότησης (crowdfunding) για το Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων γίνεται με την υποστήριξη της πλατφόρμας Interdemos, του περιοδικού Vacarme και του διεθνούς μεταφραστικού δικτύου Tlaxcala Network και μπορείτε να τη στηρίξετε εδώ. Μπορείτε επίσης να επισκεφτείτε τον χώρο και να συμμετάσχετε στα δρώμενά του. 

Η παρουσίαση του ΚΕΤ με τα λόγια της Φωτεινής Μπάνου και του Δημήτρη Αλεξάκη:

Εγκαινιάσαμε τον περασμένο Οκτώβριο την έκτη μας σεζόν μ’ ένα πρόγραμμα επικεντρωμένο στις σχέσεις μεταξύ πολιτικής, κοινωνίας και καλλιτεχνικής έκφρασης, στον θεατρικό τομέα (Πηνελόπες, παράσταση βασισμένη σε μαρτυρίες μεταναστριών από τη Γεωργία και τη Συρία, Πόλεμος Τοπίων, για τη μνήμη του Εμφυλίου Πολέμου, Αϊτή, για την ιστορία του ελληνικού Κράτους…) και στον τομέα του ντοκιμαντέρ (εξάμηνο σεμινάριο με τον Χρήστο Καρακέπελη και τη Νατάσα Σέγκου, προβολή του Αθήνα, Ραψωδία του Antoine Danis).

Με τους μουσικούς Γιάννη Αναστασάκη, Ilan Manouach, Στέφανο Χυτήρη και τους καλεσμένους τους, συνεχίζουμε να αφιερώνουμε πολλές από τις βραδιές του χώρου στην πειραματική / αυτοσχεδιαστική μουσική και στη ζωντανή αλληλεπίδραση βίντεο και ήχου (Com.οdd.or, Deniz Angelaki, Ερατώ Τζαβάρα, Έρη Σκυργιάννη).
Οι προβολές κινηματογραφικών ταινιών με live μουσική έγιναν ένα άλλο σημείο αναφοράς του ΚΕΤ, σε συνεργασία με το πειραματικό ντουέτο Silent Move, τον Χάρη Λαμπράκη και τον Μιχάλη Καταχανά. Στο πλαίσιο του θεσμού Cinematics προβλήθηκαν έτσι, μεταξύ άλλων, οι ταινίες Tα Πουλιά, Ψυχώ, Ο Ένοικος του Χίτσκοκ και το Θωρηκτό Ποτέμκιν του Αϊζενστάιν.

Φιλοξενούμε συναντήσεις μεταξύ χορού και βίντεο, μουσικής και αφήγησης, καλλιτεχνών και κοινού. Οι διαστάσεις του χώρου όπως και το γεγονός ότι δεν πρόκειται για μια κλασική αίθουσα συναυλιών ή για ένα παραδοσιακό θέατρο, τον καθιστούν πολύ περισσότερο έναν τόπο συνομιλιών και πειραματισμού παρά έναν χώρο για απλή κατανάλωση πολιτισμού. Ο χώρος φέρει άλλωστε το όνομα τού εργαστηρίου επισκευής ασπρόμαυρων τηλεοράσεων που φιλοξενούσε τη δεκαετία του ‘70. Εάν έπρεπε να κρατήσουμε μόνο μία λέξη για να ορίσουμε το ΚΕΤ, θα ήταν μάλλον η λέξη εργαστήρι.

Κάποια παραδείγματα από το ξεκίνημα της σεζόν 2017- 2018 και τα σχέδια που έρχονται:

Ο Βουβός Σερβιτόρος του Harold Pinter σε σκηνοθεσία του Νίκου Πασχίδη και της Νουρμάλα Ήστυ. 

Φωτογραφίζοντας τις Φοίνισσες του Ευριπίδη, εικαστικό και θεατρικό σχέδιο του ηθοποιού Βαγγέλη Στρατηγάκου, του φωτογράφου Νύσου Βασιλόπουλου, του μουσικού Βύρωνα Κατρίτση, και του δραματουργού Νίκου Φλέσσα. 

Λεόντιος και Λένα του Georg Büchner, σε σκηνοθεσία του Παντελή Φλατσούση.
Εκπνοή του Δημήτρη Δημητριάδη, από την ομάδα Lynx (Ηλέκτρα Φραγκιαδάκη, Δημήτρης Τσεσμελής).

Οι solo συναυλίες του Αλέξανδρου Δανδουλάκη (Alex Dante) γύρω από τα Νυχτερινά του Chopin.

Η οπτικό-ηλεκτρονική συναυλία του Tatsuru Arai (Ιαπωνία), στο πλαίσιο του θεσμού A music made out of noise (ηλεκτρονική μουσική, θόρυβος, field recordings, αλληλεπίδραση εικόνας και ήχου).

Το φεστιβάλ Inmute που επιμελείται o μουσικός Μιχάλης Μοσχούτης.
Το εν κινήσει ευρωπαϊκό φεστιβάλ αυτοσχεδιαστικής και noise μουσικής Multeece / Multiversal.

Οι συμπράξεις των LYD Quartet, KOSTADiS, Loop Vertigo, Φώτη Σιώτα και ο θεσμός The Third Man Element αφιερωμένο στην ελεύθερη σύνθεση (Χρήστος Αλεξόπουλος / Βασίλης Ποδαράς).

Οι δυο βραδιές με το μουσικό σχήμα Ensemble du Bout du Monde (σύγχρονη μουσική, αυτοσχεδιασμός, άμεση σύνθεση).

Το Τen Horizons της Maya M. Carroll, όπου ήχος και κίνηση συγκρούονται μέσα από το σώμα, τα αντικείμενα και το χώρο.

Η χορογραφική αναζήτηση της Jasmin İhraç στα σύνορα της Αρμενίας και της Τουρκίας (Sahman-Grenze-Kuş).

Τα παραδείγματα αυτά είναι μόνο ενδεικτικά: ένα από τα κλειδιά της επιβίωσης του χώρου είναι ότι παραμένει ανοιχτός 5, 6 ή 7 μέρες την εβδομάδα για ένα μεγάλο μέρος του χρόνου.

Αναπτύσσουμε επίσης συνεργασίες με ομάδες και θέατρα από το εξωτερικό. Θα μας ήταν αδύνατον να φιλοξενήσουμε ορισμένους καλλιτέχνες (τον θίασο Scarface Ensemble, από το Στρασβούργο, ή την performer και χορογράφο Jasmin İhraç) χωρίς τη βοήθεια επιχορηγούμενων χώρων και/ή κρατικών ταμείων για τον πολιτισμό (στη Reims, στη Rennes, στο Brest, στο Aubervilliers, στο Βερολίνο…). Το KET μετέχει έτσι στο πρόγραμμα residency, συνδεδεμένο με το φεστιβάλ DañsFabrik, που εγκαινιάζει φέτος το Quartz (Scène nationale de Brest).

Άλλα σχέδια που μάς έρχονται από το εξωτερικό βασίζονται σε εκστρατείες χρηματοδότησης από τα κάτω, χωρίς τη μεσολάβηση κάποιου κρατικού φορέα.

Η εκστρατεία της οικονομικής μας ενίσχυσης έχει ως στόχο το να συλλέξουμε το πόσο των 4.800 ευρώ (αφού θα έχουν πληρωθεί τα ποσοστά που αναλογούν στην πλατφόρμα Goteo και τα τραπεζικά έξοδα) ούτως ώστε να μπορέσουμε να ανανεώσουμε μέρος του ηχητικού και φωτιστικού εξοπλισμού του χώρου, όπως και τα καθίσματά του, να χτίσουμε κινητά πατάρια για να εξασφαλίσουμε μια καλύτερη ορατότητα στους θεατές και να αποκτήσουμε ένα μηχάνημα ηχογράφησης και μερικούς εξωτερικούς σκληρούς δίσκους για να αρχειοθετήσουμε τις συναυλίες και τις ομιλίες που φιλοξενούμε.

Η μικρότερη συνεισφορά μετράει για μας όσο και η μεγαλύτερη.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Υστερόγραφο 5ης Μαρτίου: Η εκστρατεία συμμετοχικής χρηματοδότησης (crowdfunding) του ΚΕΤ συνεχίζεται δυναμικά, αφού περάσαμε σήμερα το πρωί το κατώτερο όριο των 5.200 ευρώ που είχε αρχικά οριστεί σε συνεννόηση με την κοινωνική πλατφόρμα Goteo και τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Interdemos. Ο στόχος μας είναι τώρα να φτάσουμε το όπτιμουμ των 8.800 ευρώ που θα μας επιτρέψει να βελτιώσουμε σημαντικά τον εξοπλισμό και τα καθίσματα του χώρου. Σας ευχαριστούμε όλους από καρδιάς για τη συνεισφορά σας και συνεχίζουμε!

Για το ΚΕΤ: Φωτεινή Μπάνου, Δημήτρης Αλεξάκης
Για το Interdemos: Laure Vermeersch, Philippe Aigrain
 
Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων
Κύπρου 91Α, Κυψέλη, Αθήνα
(0030) 213 00 40 496 / (0030) 69 45 34 84 45

Email: [email protected]
Site: http://polychorosket.gr/
Facebook: https://www.facebook.com/tvcontrolcenter
Twitter: https://twitter.com/TVControlCenter
Instagram: https://www.instagram.com/tvcontrolcenter
Youtube: https://www.youtube.com/c/TVControlCenter
Flickr (φωτογραφίες): https://www.flickr.com/photos/polychorosket
Interdemos: https://www.interdemos.net/

Ακούστε τη ραδιοφωνική εκπομπή του TPP όπου «Οι γνωστοί άγνωστοι» φιλοξένησαν τη Φωτεινή και τον Δημήτρη από το Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων: