Ακινητοποιημένα θα είναι τα μέσα σταθερής τροχιάς την ερχόμενη Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου, από τις 2 το μεσημέρι έως τις 5 το απόγευμα.

Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) προχωρούν σε τρίωρη στάση εργασίας διεκδικώντας:

  • Να αγοραστούν ανταλλακτικά, υλικά και αναλώσιμα προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, με πυκνότερα δρομολόγια στο άμεσο μέλλον, που θα αποτρέπουν τον συνωστισμό στις αποβάθρες.
  • Να επισπευσθούν οι διαδικασίες για την πραγματοποίηση των προσλήψεων, που έχουν εξαγγελθεί, και να γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για την κάλυψη του συνόλου των υπαρχόντων κενών αποκλειστικά με μόνιμο και τακτικό προσωπικό.
  • Να γίνονται, με μέριμνα της εταιρείας, τεστ για τον COVID-19 σε όλους τους εργαζόμενους, όπου και όταν υπάρχει ανάγκη.

Τέλος, δηλώνουν ότι είναι αντίθετοι στο «κομμάτιασμα και την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας συγκοινωνίας» και ότι αγωνίζονται για φθηνά, γρήγορα, αξιόπιστα και ασφαλή Δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ:

Η διασφάλιση της υγείας επιβατών και εργαζομένων αυτή τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας του Covid- 19 βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής των Σωματείων εργαζομένων στη ΣΤΑ.ΣΥ.

Ωστόσο, η συσσώρευση τις ώρες αιχμής, μεγάλου αριθμού επιβατών σε συρμούς και σταθμούς αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου, που δημιουργείται από: α)την έλλειψη τροχαίου υλικού και β)τις μεγάλες ελλείψεις της Εταιρείας σε ανθρώπινο δυναμικό, δεδομένου ότι δεν έχουν γίνει προσλήψεις μόνιμου και τακτικού προσωπικού από το 2009!

Παρόλα αυτά οι εργαζόμενοι, με προσωπικό κόστος και θυσίες, προσπαθούν και παρέχουν ασφαλείς μεταφορές. Ωστόσο, πρέπει, επιτέλους, να αναληφθούν πρωτοβουλίες για την προστασία της υγείας των ίδιων, των οικογενειών τους αλλά και των επιβατών, με τους οποίους έρχονται καθημερινά σε επαφή.

Για αυτό πραγματοποιούμε την Πέμπτη 15/10/2020 τρίωρη προειδοποιητική στάση εργασίας από 14:00 έως 17:00

Διεκδικούμε:

  • Να αγοραστούν ανταλλακτικά, υλικά και αναλώσιμα, προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, με πυκνότερα δρομολόγια στο άμεσο μέλλον, που θα αποτρέπουν τον συνωστισμό στις αποβάθρες.
  • Να επισπευσθούν οι διαδικασίες για την πραγματοποίηση των προσλήψεων που έχουν εξαγγελθεί και να γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για την κάλυψη του συνόλου των υπαρχόντων κενών αποκλειστικά με μόνιμο και τακτικό προσωπικό.
  • Να γίνονται, με μέριμνα της Εταιρείας, τεστ για τον COVID- 19 σε όλους τους εργαζόμενους, όπου και όταν υπάρχει ανάγκη.

Διαπιστώνουμε ότι:

Τα θέματα στην Υγεία, στην Παιδεία και στις Αστικές Μεταφορές, καθώς και σε ολόκληρο το κοινωνικό κράτος, μαζί με τις ασφυκτικές πιέσεις που δέχονται τα εργασιακά δικαιώματα, δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοινωνικό περιβάλλον

Αγωνιζόμαστε για:

Φθηνά, γρήγορα, αξιόπιστα και ασφαλή Δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Λέμε ΟΧΙ στο κομμάτιασμα και την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών.

Απεργία σε ΚΤΕΛ, λεωφορεία και τρόλεϊ

Την ίδια ημέρα, οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία, τρόλεϊ και ΚΤΕΛ ανακοίνωσαν 24ωρη απεργία, σύμφωνα με την απόφαση της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών.

Η ΟΣΜΕ αποφάσισε την κήρυξη της απεργίας, διαμαρτυρόμενη για την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας συγκοινωνίας, καθώς και για την απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων στα ΚΤΕΛ. Οι εργαζόμενοι ζητούν άμεση απόσυρση των ιδιωτών των ΚΤΕΛ από τη δημόσια αστική συγκοινωνία της Αθήνας, την επαναφορά στο σύστημα συγκοινωνιών του ΟΣΥ και του ΟΑΣΑ όλων των δρομολογίων που έχουν ανατεθεί στα ΚΤΕΛ, καθώς και την επαναφορά του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού ΚΤΕΛ (π.δ. 246/2006).

Στην ανακοίνωσή τους, οι εργαζόμενοι αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι «ενώ τουλάχιστον 500 λεωφορεία ιδιοκτησίας της ΟΣΥ που έχουν αγοραστεί με χρήματα του ελληνικού λαού, παραμένουν παροπλισμένα στα αμαξοστάσια και μπορούν να επισκευαστούν με αμελητέο κόστος, η κυβέρνηση με τη σύμπραξη της διοίκησης της ΟΣΥ και του ΟΑΣΑ, σκέφτηκε ως «λύση» για να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια να αναθέσει χωρίς κανόνες, χωρίς διαφάνεια και χωρίς έλεγχο, το έργο της αστικής συγκοινωνίας του λεκανοπεδίου στους ιδιώτες των ΚΤΕΛ».

«Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, αλλά και οι εργαζόμενοι των ΚΤΕΛ που αποτελούν τα πρώτα θύματα της ακραίας νεοφιλελεύθερης πολιτικής της κυβέρνησης, δεν θα ανεχθούν την απαξίωση και την παράδοση της Δημόσιας συγκοινωνίας στους ιδιώτες των ΚΤΕΛ, οι οποίοι, μετά και την κατάργηση του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού ΚΤΕΛ, ανεξέλεγκτα απομυζούν την εργασιακή δύναμη του προσωπικού, σε βάρος και της οδικής ασφάλειας» καταλήγει η ανακοίνωση.