Aκολούθως της επίσκεψης και της συνάντησης του εκτελεστικού διευθυντή της EASA με τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα στις 11 Ιανουαρίου, το υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε ανακοίνωση όπου επαίρεται για την «ανάληψη πρωτοβουλιών για τη διατήρηση των υψηλών επιδόσεων και επιπέδων ασφαλείας», προσθέτοντας ότι κατά τη συνάντηση «επιβεβαιώθηκαν οι σημαντικά βελτιωμένες επιδόσεις της χώρας μας, ενώ δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην περαιτέρω εμβάθυνση της συνεργασίας για τη διατήρηση και την ενίσχυση των προτύπων ασφάλειας και των ρυθμιστικών πολιτικών στον τομέα της αεροπορίας στην Ελλάδα».
H ανακοίνωση δεν αναφέρει λέξη για το τι έχει γίνει με τη διαδικασία «επί παραβάσει» που έχει κινήσει από τον περασμένο Ιούλιο η Κομισιόν κατά της Ελλάδας, καθώς 10 πολιτικά αεροδρόμια (μεταξύ των οποίων εκείνα των Ιωαννίνων, Αλεξανδρούπολης, Χίου, Ηρακλείου) και 4 στρατιωτικά (Άραξου, Καλαμάτας, Νέας Αγχιάλου και Σκύρου) δεν διαθέτουν τις απαραίτητες ευρωπαϊκές πιστοποιήσεις ασφαλείας. Μάλλον όχι τυχαία, καθώς, ελέγχοντας την εξέλιξη της διαδικασίας στο ηλεκτρονικό μητρώο της Κομισιόν για όλες τις ανοιχτές ή τερματισθείσες υποθέσεις παραπομπής χωρών της Ε.Ε., η διαδικασία «επί παραβάσει» για τα 14 αεροδρόμια εμφανίζεται ενεργή και ο φάκελος της υπόθεσης ανοιχτός. Όπερ σημαίνει ότι συνεχίζει η Κομισιόν να μην πείθεται για το καθεστώς ασφαλείας των ως άνω αεροδρόμιων, γεγονός που δεν σχολιάζει καθόλου η ανακοίνωση του υπουργείου μετά και τον ερχομό των επτά επιθεωρητών της EASA στην Ελλάδα.
Θυμίζουμε πως
το ΤΡΡ με ρεπορτάζ το 2023 είχε αναδείξει το ζήτημα. Συγκεκριμένα γράφαμε: «Δηλαδή πρέπει να σκοτωθούν 70 άτομα και να πέσει αεροπλάνο για να σκύψουν πάνω στο πρόβλημα της υποστελέχωσης;» διερωτάται ο Γιώργος Κωνσταντινάκης, Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Τηλεπικοινωνιακών (FISO) Υ.Π.Α., κρούοντας των κώδωνα του κινδύνου για τις εναέριες πτήσεις. Κι ενώ ακόμη μετράμε τα θύματα του εγκλήματος στις σιδηροδρομικές ράγες στα Τέμπη, ολοένα και περισσότερα προβλήματα, που κάποιοι προσπαθούσαν να κρύψουν κάτω από το χαλί, έρχονται στην επιφάνεια. Τα περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα, που ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο, είναι αφημένα στον έλεγχο ενός ανθρώπου, ηλικίας 60+, που η βάρδιά του είναι …όλο το 24ωρο. Οι ελλείψεις είναι τραγικές: διαλυμένες περιφράξεις με αποτέλεσμα να περνάνε ζώα στην πίστα την ώρα της προσγείωσης, συχνότητες που δε λειτουργούν, αναμεταδότες που έχουν πρόβλημα.