«Πριν λίγες μέρες εδώ, σ’ αυτή την αίθουσα στη συζήτηση για τον κρατικό προϋπολογισμό, με αφορμή το απερίγραπτο περιστατικό στο μετρό Θεσσαλονίκης που έβαλε σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών, σας είχαμε πει: Με τα τρένα δεν τα πάτε καθόλου καλά. Όχι μόνο με τον σιδηρόδρομο και το δίκτυό του, που κόστισε πολύ ακριβά τις ζωές 57 αθώων συνανθρώπων μας στα Τέμπη, υπόθεση που εκκρεμεί, σας στοιχειώνει και θα συνεχίσει να σας στοιχειώνει» ξεκίνησε την ομιλία του στην Βουλή ο Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ.

Συνέχισε τονίζοντας ότι «ναι, το έγκλημα στα Τέμπη θα συνεχίσει να σας στοιχειώνει όχι μόνο γιατί συνεχίζετε αυτή την άθλια επιχείρηση συγκάλυψης, αλλά και για έναν επιπλέον λόγο, γιατί εξακολουθείτε να μη βγάζετε κανένα συμπέρασμα για τις αιτίες που οδήγησαν στο ίδιο το έγκλημα. Εσείς το βιολί σας. Είναι χαρακτηριστικό πως σ’ αυτά τα δυο χρόνια από το έγκλημα των Τεμπών, που θα περίμενε κανείς ότι, τέλος πάντων, κάπως θα είχατε αντιμετωπίσει τα κρίσιμα ζητήματα ασφάλειας, εξακολουθούμε να καταγράφουμε ατυχήματα στους σιδηροδρόμους, και μάλλον από τύχη δεν έχουμε θρηνήσει θύματα».

Στο σημείο αυτό, ο Δ. Κουτσούμπας παρέθεσε μερικά περιστατικά «μόνο τους τελευταίους μήνες» για τα οποία, σημείωσε, ότι «σας έχουν προειδοποιήσει ξανά και ξανά οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στους σιδηρόδρομους μέσα από τις συνδικαλιστικές τους οργανώσεις. Το ίδιο βέβαια είχαν κάνει και πριν τα Τέμπη. Όπως τότε, έτσι και τώρα, εξακολουθείτε να αγνοείτε τις προειδοποιήσεις τους. Δε μένετε όμως εκεί. Εδώ φτάσατε να βγάλετε παράνομες και καταχρηστικές τις απεργίες τους, οι οποίες είχαν ως βασικό αίτημα την ασφάλεια των σιδηροδρόμων!».

«Τέτοια είναι η κατάντια σας! Να προχωρούν σε 24ωρη απεργία οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train, απαιτώντας την αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας, την άμεση και καθολική λειτουργία της τηλεδιοίκησης και της φωτοσήμανσης σε όλο το δίκτυο, την ολοκλήρωση των έργων υποδομής, τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, τον καθαρισμό του δικτύου από φυσικά εμπόδια και η εταιρεία να τους σέρνει στα δικαστήρια κι εσείς, όχι μία, αλλά δύο φορές μέσα σε μια βδομάδα, να βγάζετε την απεργία τους παράνομη» κατηγόρησε την κυβέρνηση.

Μάλιστα, έστρεψε τα πυρά του και στην αντιπολίτευση, δηλώνοντας ότι «είναι περιττό να πω, πως το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που με ανακοίνωσή του καταδίκασε το γεγονός ότι η Hellenic Train, που έχει σοβαρές ευθύνες για το έγκλημα των Τεμπών, και πήγε στα δικαστήρια για να κριθεί παράνομη και καταχρηστική μια απεργία, που γίνεται για να εξασφαλιστεί η προστασία της ζωής των εργαζομένων και των επιβατών. Οι υπόλοιποι της βολικής αντιπολίτευσης τσιμουδιά!»

Σχετικά με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, έκρινε ότι «ο όρος “αναδιάρθρωση” είναι βέβαια παραπλανητικός, γιατί διαβάζοντας κανείς το νομοσχέδιο, εύκολα καταλαβαίνει πως δεν περιγράφει και καμιά ριζική αλλαγή, τέτοια που να μπορεί να εγγυηθεί τον εκσυγχρονισμό, πολύ περισσότερο την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, ώστε ποτέ πια να μην ξαναζήσουμε νέα Τέμπη! Γιατί πολύ απλά, το νομοσχέδιό σας δεν αγγίζει τις αιτίες που βρίσκονται στην πολιτική της απελευθέρωσης, της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, η οποία έπαιξε σημαντικό ρόλο στο να οδηγηθούμε στο έγκλημα των Τεμπών. Αυτή την πολιτική υπηρετεί η κυβέρνησή σας, όπως βέβαια υπηρέτησαν απαρέγκλιτα και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ, αλλά και του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ. Και στο παρόν νομοσχέδιο γίνεται αντιληπτό πως τα έργα εκσυγχρονισμού και συντήρησης, εγκατάστασης συστημάτων ασφαλείας στην κυκλοφορία και οι προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού, μπαίνουν πάλι στη ζυγαριά του “κόστους – οφέλους” και δεν επιλέγονται».

Συμπλήρωσε ότι «γι’ αυτό παραμένουν και οξύνονται οι σοβαρές ελλείψεις μέτρων ασφαλείας. Παραμένουν η έλλειψη φωτοσήμανσης, τηλεδιοίκησης, η έλλειψη αξιόπιστης επικοινωνίας σε μεγάλο μέρος του δικτύου, ενώ προσλήψεις δε γίνονται. Το προσωπικό έχει μειωθεί ραγδαία, οι εγκαταστάσεις παραμένουν απαρχαιωμένες, ενώ το τροχαίο υλικό που δρομολογείται είναι “γερασμένο”. Όσο για τη συγχώνευση των εταιρειών και τη μετονομασία τους σε Σιδηρόδρομοι Μ.Α.Ε. – απ’ τα αρχικά μάλλον Μονοπρόσωπης Ανώνυμης Εταιρείας πρέπει να είναι, γιατί δεν το γράφεται στο άρθρο μέσα και το μυαλό μου εμένα πήγε Μεγαλύτερα Ατυχήματα Έρχονται – λοιπόν αυτή η μετονομασία τους και συγχώνευση λέτε “κρίνεται σκόπιμη και συμφέρουσα” για τις συγχωνευόμενες εταιρείες, γιατί θα έχει ως αποτέλεσμα την επίτευξη μικρότερου κόστους λειτουργίας και την εφαρμογή αποτελεσματικότερης διοικητικής οργάνωσης. Μικρότερο κόστος λειτουργίας, που θα πει λιγότερο προσωπικό με χαμηλότερους μισθούς. Αυτός είναι ο πραγματικός σκοπός του νομοσχεδίου».

«Και με το παρόν νομοσχέδιο, συνεχίζετε στην ίδια ρότα που μας έφερε εδώ. Συνεχίζετε να εγκληματείτε! Δεν κάνετε βήμα πίσω από την εγκληματική πολιτική της απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, τις συνέπειες της οποίας πληρώνουν χρόνια τώρα, εκτός από τους επιβάτες και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους» επεσήμανε.